آپشن‌ های ام جی 6 بیشتر است یا هیوندای الانترا؟

آپشن‌ های ام جی 6 بیشتر است یا هیوندای الانترا؟

اگر قصد خرید ام جی 6 و یا هیوندای النترا را دارید و به دنبال آشنایی با آپشن های ام جی 6 و هیوندای النترا هستید تا انتها با ما همراه باشید.

برند ام جی از زمان ورود به بازار خودرو کشور نتوانسته محبوبیت محصولات شرکت‌های کره‌ای از جمله کیا و هیوندا را در میان خریداران ایرانی پیدا کند. به همین دلیل در حال حاضر تعداد کمتری از افراد به شراغ خرید و فروش محصولات برند ام جی می روند. با تمام این تفاسیر محصولاتی مانند ام جی 6 که از امکانات ایمنی و رفاهی بسیاری برخوردار هستند بدون مشتری نمانده و برخی به سراغ خرید آن‌ها می‌روند. ام جی 6 در بازار کشور رقبای قوی زیادی دارد که از جمله آن‌ها کیا سراتو و هیوندای النترا هستند.

ما در این مطلب فیس لیفت 2015 ام جی و همچنین فیس لیفت 2014 النترا که آخرین مدل‌های موجود از این اتومبیل‌ها در بازار کشور هستند را باهم مقایسه خواهیم کرد تا ببینیم آپشن‌های ام جی 6 بیشتر است یا هیوندای النترا.

مقایسه ام جی 6 و هیوندای النترا از نظر امکانات رفاهی

کمپانی ام جی اتومبیل ام جی 6 را به کروز کنترل معمولی و غیرهوشمند مجهز کرده است، کروز کنترل تعبیه شده برای هیوندای النترا نیز از همین نوع است. یکی دیگر از آپشن‌هایی که هیوندای برای اتومبیل النترا در نظر گرفته است حالت رانندگی اقتصادی (ECO) است. کمپانی ام جی برای نسخه‌های فیس لیفت ام جی 6 ترمز پارک برقی در نظر گرفته است، این در صورتی است که دارندگان هیوندای النترا باید برای پارک از ترمز دستی استفاده کنند.

آپشن‌ های ام جی 6 بیشتر است یا هیوندای الانترا؟

نمونه‌ای از آپشن‌ های ام جی 6 که النترا نیز از آن بهره مند است

یکی از آپشن‌ های ام جی 6 که هیوندای النترا نیز به آن مجهز شده است دی لایت یا همان چراغ‌های روزتاب است،‌ علاوه‌بر این اتولایت نیز برای هر دو خودرو مذکور تعبیه شده است. تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو النترا به صورت انجام می‌شود؛‌ اما ارتفاع نور چراغ های جلو ام جی به صورت اتوماتیک تنظیم می‌شود. کمپانی ام جی اتومبیل ام جی 6 را به چراغ‌های مه شکن عقب و جلو مجهز کرده است، هیوندای النترا نیز از این آپشن‌ها برخوردار است. چراغ‌های جلو ام جی به لامپ‌های زنون مجهز شده‌اند، هیوندا نیز برای چراغ‌های جلو النترا از همین لامپ‌ها استفاده کرده است.

نمونه دیگری از آپشن‌ های ام جی 6 که هیوندا النترا نیز آن را در خود می‌بیند،‌ سیستم شست و شوی چراغ‌های جلو است. علاوه بر این ام جی سیستم چرخش چراغ‌ها در پیچ را نیز در خود جای داده است که النترا را با چنین چیزی بیگانه است. کمپانی ام جی برای ام جی 6 چراغ‌های خوش آمدگویی و بدرقه را نیز در نظر گرفته است،‌ هیوندای النترا نیز از این چراغ‌ها بهره مند است.

آپشن‌ های ام جی 6 بیشتر است یا هیوندای الانترا؟

هیوندای النترا

ام جی از یک جعبه فرمان برقی حساس به سرعت بهره می‌برد، هیوندای النترا نیز به همین جعبه فرمان مجهز شده است. کمپانی ام جی برای فرمان ام جی 6 شیفتر دنده در نظر گرفته است و دکمه‌های اینترفیس و کروز را روی آن تعبیه کرده است، همچنین این فرمان با روکش چرم مصنوعی پوشانده شده است. فرمان هیوندای النترا نیز با روکش چرمی پوشانده شده است، روی فرمان این اتومبیل نیز همانند ام جی 6 دکمه‌های اینترفیس تعبیه شده است، علاوه‌بر این دارندگان این اتومبیل می‌توانند برای خودرو خود گرم‌کن فرمان را نیز سفارش بدهند.

مدل‌های سفارشی ام جی 6 که هم‌اکنون در بازار خودرو ما نیز موجود هستند به نمایشگر چند رسانه‌ای مجهز شده‌اند، این در صورتی است که مدل‌های پایه از چنین نمایشگری بی بهره بوده‌اند؛ اما در داخل کشور برای آن‌ها نیز نمایشگر لمسی در نظر گرفته شده است. نمایشگر در نظر گرفته شده برای ام جی 6 یک نمایشگر لمسی 7/0 اینچی است که 8 بلندگوی HiFi نیز به یاری آن میایند. این نمایشگر به یک دوربین عقب نیز مجهز شده است. برای سیستم صوتی النترا 6 بلندگوی 360 واتی در نظر گرفته شده است. نسخه‌های دارای نمایشگر این اتومبیل از سیستم نویگیشن برخوردار هستند، این در صورتی است که تمام مدل‌های این خودرو از دوربین عقب بهره می‌برند. شرکت هیوندای برای النترا دوربین 360 درجه را در نظر نگرفته است،‌ ام جی 6 نیز از این دوربین بی بهره است.

استارت دکمه‌ای نمونه دیگری از آپشن‌های ام جی 6 است که در هیوندای النترا نیز به چشم می‌خورد،‌ علاوه‌بر این هر دو خودرو مذکور سیستم ورود بدون کلید را نیز در خود جای داده‌اند. کمپانی ام جی اتومبیل ام جی 6 را به یک سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه مجهز کرده است، النترا نیز از همین سیستم استفاده می‌کند. برای سرنشینان عقب ام جی کانال تهویه مجزا در نظر گرفته شده است تا آن‌ها بتوانند رفاه بیشتری را تجربه کنند، هیوندا النترا نیز از همتای خود عقب نمانده و از این آپشن بهره مند است. کمپانی ام جی برای ام جی 6 کول باکس را که آپشن نسبتا مهمی محسوب می‌شود در نظر گرفته است،‌ النترا نیز این آپشن را در خود می‌بیند.

تنظیم صندلی‌های نسخه‌های فول آپشن النترا به صورت برقی انجام می‌شود؛‌ اما نسخه‌های پایه از این مسئله بی بهره هستند و برای تنظیم صندلی باید به صورت دستی اقدام کرد. این در صورتی است که علاوه‌بر صندلی راننده، صندلی شاگرد ام جی 6 نیز به صورت برقی تنظیم می‌شود. همچنین گودی کمر صندلی‌های ام جی نیز به صورت برقی تنظیم می‌شود. تاشوندگی دو تکه نمونه دیگری از آپشن‌های ام جی 6 است که هیوندای نیز برای النترا آن را در نظر گرفته است. سرنشینان جلو و عقب هیوندای می‌توانند از گرم کن صندلی لذت ببرند؛‌ اما سرنشینان عقب ام جی 6 امکان استفاده از آن را ندارند و تنها سرنشینان جلو قادر به استفاده از گرم‌کن صندلی هستند. سرنشینان جلو النترا علاوه‌بر گرم‌کن صندلی از سردکن صندلی نیز می‌توانند استفاده کنند.

آپشن‌ های ام جی 6 بیشتر است یا هیوندای الانترا؟

ام جی ۶

صندلی‌های ام جی 6 با روکش چرم مصنوعی پوشانده شده است، برای النترا نیز از همین روکش استفاده شده است. کمپانی ام جی اتومبیل ام جی 6 را به آینه وسط الکترو کرومیک مجهز کرده است، هیوندای النترا نیز قافیه را نباخته و این آپشن را در خود می‌بیند. هیوندای تمام نسخه‌های النترا را به گرم‌کن آینه مجهز کرده است؛‌ اما آینه‌های کناری برقی تاشونده تنها مختص به نسخه‌های فول این خودرو هستند. نمونه دیگری از آپشن‌ های ام جی 6 که دارندگان هیوندای النترا نیز می‌توانند آن را تجربه کنند، سان روف معمولی و برقی است. کمپانی ام جی برای این‌که بتواند رفاه بیشتری را برای سرنشینان عقب ام جی 6 ایجاد کند، شیشه‌های عقب این خودرو را دودی کرده است.

مقایسه ام جی 6 و هیوندای النترا از نظر امکانات ایمنی

هیوندای النترا در قیمت تجهیزات ایمنی به کنترل کشش و کنترل پایداری مجهز شده است،‌ ام جی 6 علاوه‌بر بهره مندی از آپشن‌های مذکور، از سیستم کنترل ایستایی نیز  برخوردار است. کمپانی‌های هیوندای و ام جی برای هیچ‌یک از خودروهای مذکور سیستم کنترل سرعت در سرازیری را در نظر نگرفته‌اند.  کمپانی ام جی جلو و عقب ام جی 6 را به سنسورهای پارک مجهز کرده است،‌النترا نیز کم نیاورده و این سنسورها را در خود می‌بیند. این در صورتی است که برای تیپ پایه النترا سنسورهای جلو در نظر گرفته نشده است. نمونه دیگر از آپشن های ام جی 6 که دارندگان النترا نیز می‌توانند آن را تجربه کنند، سنسور باران است.

ام جی به سنسور کاهش فشار باد تایرها نیز مجهز شده است، النترا هم از این آپشن برخوردار است. علاوه‌بر این هیوندای برای افزایش چسبندگی خودرو، النترا را به سیستم مدیریت پایداری خودرو نیز (vsm)‌ مجهز کرده است. ترمز کمکی و ترمز ضد قفل نمونه دیگری از آپشن های ام جی 6 هستند که هیوندای النترا نیز از آن‌ها برخوردار است. هیوندای النترا از سوی مؤسسه آمریکایی NHTSA پنج ستاره ایمنی را دریافت کرده است،‌ این در صورتی است که ام جی 6 نیز با کسب 4 ستاره ایمنی از سوی مؤسسه یورو انکپ در سال 2011 موفق شد تا به بازار اروپا راه پیدا کند.