همراه اول

نشست مدیران عامل شرکت‌های سرمایه‌پذیر حرکت اول با مدیرعامل همراه اول برگزار شد

نشست مدیران عامل شرکت‌های سرمایه‌پذیر حرکت اول با مدیرعامل همراه اول روز دوشنبه 12 مهرماه در برج ستاره ونک تهران برگزار شد.

روز دوشنبه 12 مهر 1400 مراسم دیدار و نشست مدیران شرکت‌های سرمایه پذیر حرکت اول با مدیرعامل همراه اول در برج ستاره ونک تهران برگزار شد. در این نشست مسئولان ارشد سه هاب دانشگاه‌های شهید بهشتی، شیراز و اصفهان و فعالان استارتاپی بدون واسطه حضور داشتند و در یک فضای صمیمی دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود نسبت به آینده فضای کسب و کارهای خود را بیان کردند.

اکوسیستم نوآوری کشور طی سال‌های گذشته با چالش‌ها و تغییرات بزرگی روبه‌رو شده و با وجود تمام این دشواری‌ها توانسته بستر رشد و پیشرفت را برای کسب‌وکارهای نوآورانه فراهم سازد، در همین راستا شرکت کسب و کارهای نوپای حرکت اول به عنوان هلدینگ سرمایه‌گذاری جسورانه گروه همراه اول در سال 1397 با هدف توانمندسازی اکوسیستم در نقش سرمایه‌گذار خطرپذیر تاسیس شد.

استارت‌های تحت حمایت همراه اول قایق‌های تندرو هستند

مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل اپراتور همراه اول اول در این نشست پس از اینکه به سخنان کلیه مدیران ارشد توسعه کسب‌وکارهای نوپای تحت حمایت شرکت حرکت اول گوش داد به بیان تجارب، فعالیت‌های استارتاپی خود و درس‌هایی که از شکست‌ها و موفقیت‌های آن فضا آموخته پرداخت. وی افزود در راستای استراتژی پنج ساله راهبردی همراه اول سه لایه کسب و کار را در نظر گرفتیم که یکی به کسب و کار اصلی اپراتور اشاره داشته و به عنوان هسته یا core محسوب می‌شود و بر ارائه خدمات صوت و پیامک، دیتا و سرویس‌های دیجیتال به مشترکان تاکید دارد.

مدیرعامل همراه اول افزود لایه دوم که یعنی لایه نزدیک به کسب و کار اصلی (Near core) هم به ارائه خدمات سازمانی، اینترنت اشباه و ارائه خدمات مدیریت شده مربوط می‌شود، اما در لایه سوم Beyond core هدف ما سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دیجیتال و تبدیل شدن به بازیگر مهم در عرصه سرمایه‌گذاری خطرپذیر است که شرکت حرکت اول برای تحقق مسیر سوم درآمدی همراه اول تاسیس شده است.

خوان بهابادی در ادامه بیان کرد سقف آرزوهای فعالان استارتاپی کشور می‌بایست از آن چیزی که اکنون دنبال آن هستند بسیار بالاتر باشد. وی افزود همراه اول همانند یک ناو قدرتمند محسوب می‌شود، اما با وجود همین ساختار احتمال کند شدن سرعت آن وجود دارد، اما کسب و کار شما همانند قایق‌های تندرویی است که در رقابت با یک ناو قادر است به پیروزی برسد.

از این رو می‌بایست سطح توقع خود از ماهیت کسب و کار را ارتقا داده و به دنبال جلو زدن از شرکت‌هایی چون همراه اول باشید؛ چراکه شیب رشد شما ممکن است از بنگاه‌های پردرآمد فعلی فراتر برود. اخوان بهابادی با اعلام اینکه اکنون فرصت بسیار بزرگی دارید تا از امکانات همراه اول برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنید گفت از بابت تملک شرکت خود نگران نباشید؛ چراکه با وجود سرمایه‌گذاری‌هایی که از طریق حرکت اول در کسب و کار شما ایجاد می‌شود، اما همراه اول برای ورود به کسب و کار شما هیچ رویکردی ندارد.

مدیرعامل همراه اول در ادامه سخنان خود از تیم مدیریتی توانمند حرکت اول که به مقوله سرمایه‌گذاری‌ها دید خوبی داشتند نیز تشکر کرد و گفت ما برای حمایت و ایده پروری تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا موانع فعالان حوزه کسب و کار نوپا رفع شود.

همراه اول برای سرمایه‌گذاری در امام ابعاد فضای استارتاپی آمادگی دارد

محمدمهدی عباسخانی، مدیرعامل شرکت حرکت اول نیز در این جلسه بیان کرد در سال اول تاسیس شرکت حرکت اول زیرساخت‌های لازم برای ادامه فعالیت را تامین کردیم، اما در گام بعدی در حوزه سرمایه‌گذاری روی کسب‌وکارها به صورت جدی وارد شدیم که این مرحله در زمان ورود آقای دکتر اخوان بهابادی به مجموعه همراه اول صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت حرکت اول در ادامه گفت بخش عمده سرمایه‌گذاری حرکت اول در نیمه دوم سال 98 به انجام رسید و حدود 670 شرکت تا به امروز یا خودشان برای جذب سرمایه اعلام آمادگی گردند یا شرکت حرکت اول به سراغ آنها رفته است. سرانجام با بررسی‌هایی که در تیم‌های سرمایه‌گذاری شرکت انجام شد، 13 شرکت از مسیر ارزیابی حرکت اول عبور کردند و به مرحله ارزش‌گذاری و عقد قرار وارد شدند.

عباسخانی افزود طبق برنامه تعهدی و بر اساس بیزینس پلن تا به امروز حدود 315 میلیارد تومان تعهد سرمایه‌گذاری با شرکت‌های سرمایه‌پذیر انجام شد و حدود 70 درصد این رقم نیز پرداخت شده است. وی در ادامه به عقد قرارداد با 3 دانشگاه و تشکیل شرکت‌های مشترک با عناوین هاب بهشتی، هاب شیراز و هاب اصفهان اشاره کرد. ضمن اینکه پارک‌های علم و فناوری نیز با تمرکز بر امر شتابدهی در این سه هاب مشارکت داشتند.

مدیرعامل شرکت حرکت اول در ادامه به برنامه‌های جدی این شرکت برای سرمایه‌گذاری در خارج از کشور اشاره کرد و گفت به عنوان یک VC یا سرمایه‌گذار خطرپذیر که هدفمان گسترش فعالیت‌های خود در خارج از مرزهای کشور است قصد داریم شرکت حرکت اول جهانی را در خارج از کشور تاسیس کرده و روی یک پلتفرم تجارت الکترونیکی سرمایه‌گذاری کنیم.

عباسخانی به صدور مجوز برای تاسیس اولین صندوق پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC) توسط همراه اول اشاره کرد و گفت گروه همراه اول برای سرمایه‌گذاری در تمام ابعاد فضای استارتاپی آمادگی کامل دارد. گفتنی است در این جلسه نشست مدیران شرکت‌های آچاره، همراه مکانیک، پینکت، جاجیگا، آدرس، آلاء، دیجی شی، نبض و نت باکس نیز حضور پیدا کرده بودند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*