سیرکل فون ۲.۰

گوشی سیرکل فون ۲.۰ با شکل ظاهری عجیبی در Kickstarter دیده شد

پروژه تولید یک گوشی نامتعارف گرد به نام سیرکل فون ۲.۰ در سایت کیک استارتر کلید خورده است. در ادامه با امکانات Cyrcle Phone 2.0 آشنا شوید.

آیا گوشی Runcible را به خاطر میاورید؟ ران‌سیبل یک گوشی چوبی گرد با شکلی نامتعارف بود و کمپین تأمین بودجه توید آن با هدف کسانی که از گوشی‌های هوشمند متنفر هستند در سایت Indiegogo راه اندازی شد. ولی نمی‌دانیم این پروژّ به خاطر شکل نامتعارفی که داشت شکست خورد یا اینکه به خاطر کسانی که از گوشی‌های هوشمند متنفر هستند طراحی شده بود نتوانست به موفقیت برسد.

حالا یک گوشی نامتعارف دیگری در سایت‌های تأمین بودجه جمعی به نام سیرکل فون ۲.۰ ظهور کرده است که تاحدودی شبیه به ران‌سیبل است. در حالی که نمایشگر Cyrcle Phone 2.0 هم گرد است، اما کمی کشیده‌تر بوده تا بیشتر طراحی بیضی‌شکلی داشته باشد. در هر صورت ما مطمئن نیستیم که چنین ایده‌ای موفق خواهد شد یا خیر.

سیرکل فون ۲.۰

آیا سیرکل فون ۲.۰ موفق می‌شود؟

اول از همه با چگونگی در دست گرفتن این گوشی شروع می‌کنیم. قد آن ۱۳۰ میلی‌متر،‌ عرض آن ۱۰۲ میلی‌متر و ضخامتش نیز ۲۲ میلی‌متر است. این گوشی عریض‌تر از هر گوشی هوشمند دیگری است که تاکنون به دست گرفته‌اید. در دست گرفتن گوشی با یک دست خیلی راحت نیست. با تمام این تفاسیر اندازه نمایشگر آن فقط ۳.۴۵ اینچ است.

البته نباید به هیچ عنوان این نمایشگر را با نمایشگر یک گوشی مربعی مقایسه کرد. زیرا اپلیکیشن‌های اندرویدی همگی در یک حالت مستطیلی اجرا می‌شوند و وقتی آن‌ها را در چنین نمایشگر گردی اجرا کنید، گوشه‌های پنجره‌های آن‌ها بریده و محو خواهد شد.

سیرکل فون ۲.۰

سیرگل فون ۲.۰ کمبودهای سخت افزاری زیادی هم دارد. برای چنین محصولی با قیمت ۷۰۰ دلار، یک نمایشگر با رزولوشن ۸۰۰ در ۸۰۰ پیکسل، اجرای نسخه قدیمی اندروید ۱۰، ارائه تنها ۳ گیگابایت رم LPDDR3 و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی eMMC خیلی ناچیز است. این نشان می‌دهد که سازنده تمام تمرکز خودش را فقط روی طراحی نامتعارف این گوشی گذاشته و هیچ تمایلی به ارائه مشخصات فنی بالارده در آن نداشته است.

در حالی که جک هدفون از روی بسیاری از گوشی‌های اندرویدی حذف شده، سازنده با هدفی نامشخص دو جک هدفون را روی گوشی Cyrcle Phone 2.0 به کار برده است. البته حضور دو جک به کاربران اجازه می‌دهد دو هدفون جداگانه را به صورت همزمان به گوشی وصل کنند. علاوه بر این، یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی، یک حسگر حرارتی، اسلات کارت حافظه microSD، درگاه USB تایپ C و درگاه USB micro B نیز روی بدنه این گوشی سوار شده‌اند.

سیرکل فون ۲.۰

اما خبر خوب اینکه تیم توسعه‌دهنده این گوشی یک کمپین موفقیت آمیز را پیش از آغاز توسعه نسخه دوم این گوشی گذرانده است. نسخه اولیه سیرکل فون (که Cyrcle Phone 2G نام داشت) یک دستگاه گرد با نمایشگر مربعی بود. اکنون دومین نسل این گوشی در دست توسعه قرار گرفته و اگر بتواند به بودجه مورد نظر برسد، تولید و تحویل مشتریانش خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*