اطلاعات فیسبوک

هکرها بخشی از اطلاعات فیسبوک را پاک کرده‌اند و ممکن است هرگز برنگردد!

در حالی که شایعاتی مربوط به حمله هکری به فیس بوک منتشر شده است، یک اکانت توییتری مدعی شد هکرها بخشی از اطلاعات فیسبوک را پاک کرده‌اند و این دیتاها ممکن است هرگز برنگردد.

از حوالی ساعت 8 شب گذشته، سرویس‌های فیسبوک و زیرمجموعه‌های آن یعنی اینستاگرام و واتساپ به کلی قطع شد و کاربران امکان دسترسی به آنها را نداشتند. این اختلالات هنوز هم به طور کامل برطرف نشده، اما دقایقی است که برخی کاربران از حل شدن مشکل و دسترسی به این شبکه های اجتماعی خبر داده‌اند و به همین دلیل به نظر می‌رسد خدمات این شبکه‌ها کم کم در حال بازگشت به وضعیت عادی است.

هنوز اطلاع‌رسانی رسمی درباره علت این قطعی گسترده و طولانی‌مدت نشده، اما برخی خبرگزاری‌ها از حمله هکری به فیسبوک خبر داده‌اند که این خبر هنوز رسما تایید نشده است. در برخی خبرگزاری‌ها گفته شده که یک هکر 13 ساله چینی به نام سون جیسو با حمله به این شبکه های اجتماعی باعث بروز مشکل در عملکرد آنها شده است. رسانه‌های Privacy Affairs و راشا تودی هم ادعا کردند که فیسبوک هک شده و اطلاعات 1.5 میلیارد کاربر آنها در دارک وب برای فروش گذاشته شده است.

طبق گزارش‌های منتشر شده، این اطلاعات شامل نام، ایمیل، شماره تماس، مکان، جنسیت و شماره آی دی کاربران می‌شود. البته در سال گذشته نیز اطلاعاتی از کاربران فیسبوک در دارک وب منتشر شده بود، اما رسانه‌های نام برده شده ادعا می‌کنند این اطلاعاتی که اکنون در حال فروخته شدن است، جدید و مربوط به سال 2021 هستند.

بخشی از اطلاعات فیسبوک پاک شده است؟

در همین حال، یک اکانت توییتری هم با انتشار توییتی ادعا کرد افرادی کدهای اصلی فیسبوک را حذف کرده‌اند و ممکن است بخشی از اطلاعات این شبکه اجتماعی دیگر هرگز برنگردد. برخی از کاربران توییتر هم می‌گوید احتمال آسیب به اطلاعات اینستاگرام نیز وجود دارد.

تاکنون حمله هکری به فیسبوک، فروخته شدن اطلاعات کاربران و همچنین آسیب به اطلاعات این شبکه اجتماعی و اینستاگرام تایید نشده است، اما هم‌اکنون شایعات گوناگونی در این رابطه در رسانه‌ها و فضای مجازی دست به دست می‌شود که مشخص نیست واقعیت دارند یا خیر.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*