هکر 13 ساله چینی

هکر 13 ساله چینی واتساپ ، اینستاگرام و فیسبوک را از دسترس خارج کرد

برخی خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند که یک هکر 13 ساله چینی با حمله سایبری باعث شده واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک امشب از دسترس خارج شوند.

از ساعاتی پیش، شبکه های اجتماعی واتساپ ، اینستاگرام و فیس بوک قطع شده‌اند و کاربران نمی‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند و پیام ارسال کنند. این اختلال به صورت جهانی بوده و فقط مختص به ایران نیست. واتساپ با انتشار یک اطلاعیه ضمن تشکر از صبوری کاربران اعلام کرد در تلاش است تا خیلی زود همه چیز به حالت عادی برگردد.

اما در همین حال، خبرگزاری رویترز مدعی شده یک هکر 13 ساله چینی مسبب از دسترس خارج شدن واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک بوده است. بنا بر ادعای برخی رسانه‌ها، یک پسر 13 ساله به نام سون جیسو با حمله هکری به این شبکه‌های اجتماعی باعث اختلال در عملکرد آنها شده است.

تاکنون این خبر به صورت رسمی تایید نشده و مشخص نیست واقعیت دارد یا خیر، اما دقایقی پیش گزارش شد که علاوه بر واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک، اکنون در عملکرد آمازون، توییتر و جستجوگر گوگل و حتی تلگرام نیز اختلالاتی به وجود آمده که هنوز مشخص نیست دلیل این قطعی‌ها و مشکلات چه بوده است؟

فیسبوک حمله هکر 13 ساله چینی را تکذیب کرد

البته دقایقی پیش، نیویورک تایمز به نقل از فیسبوک این گزارش‌ها درباره این که اختلال ایجاد شده در سرویس‌های فیس بوک به دلیل حملات سایبری رخ داده را تکذیب کرد، ولی تاکنون اطلاع‌رسانی رسمی در این باره صورت نگرفته است. گفتنی است که از زمان بروز این اختلال جهانی، ارزش سهام شرکت فیسبوک به دلیل اخلال در شبکه جهانی سقوط کرده است. سرویس NetBlocks اعلام کرد این قطعی تاکنون صدها میلیون دلار به اقتصاد جهانی ضربه زده است.

همچنین بخوانید:

فیسبوک هک شد ؛ اطلاعات 1.5 میلیارد کاربر در دارک وب برای فروش گذاشته شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. امیدوارم نیروی انتظامی زود دستگیر کنه این هکر ملعون رو و به سزای اعمالش برسونه