افت سرعت تلگرام

اختلال در کامنت ها و افت سرعت تلگرام بعد از قطعی واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک!

به دنبال قطعی واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک، از دقایقی پیش Telegram نیز دچار اختلال شده و شاهد مشکل کامنت گذاشتن و افت سرعت تلگرام هستیم.

از ساعاتی پیش، شبکه های اجتماعی اینستاگرام، واتساپ و فیسبوک از دسترس خارج شده‌اند و کاربران نمی‌توانند پیام بفرستند یا عکس و ویدیو مشاهده کنند. این اختلال به صورت جهانی بوده و گفته شده به زودی این مشکل برطرف می‌شود. در همین حال، بسیاری از کاربران در تلگرام نیز دچار مشکل شده‌اند و این موضوع بازار شایعات را داغ کرد. اما دلیل اختلال به وجود آمده در تلگرام چیست؟

علت اختلال و افت سرعت تلگرام

از دقایقی پیش کاربران گزارش داده‌اند که امکان کامنت گذاشتن در پست‌های تلگرام را ندارند. همچنین سرعت تلگرام نیز با افت قابل ملاحظه‌ای مواجه شده و دانلود فایل‌ها با کندی انجام می‌شود. اما دلیل این اختلال در تلگرام، هجوم بسیار زیاد کاربران به این پیام رسان اجتماعی بعد از قطعی واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک است. کاربران بسیار زیادی در سراسر جهان بعد از عدم دسترسی به واتساپ و اینستاگرام، به سراغ تلگرام آمده‌اند و این مساله و شلوغ شدن سرورها باعث شده عملکرد این پیام رسان نیز دچار مشکل شود.

تلگرام در پاسخ به کاربران در مورد کند شدن سرعت و مشکل کامنت گذاشتن، این افت سرعت را تایید کرد، اما گفته شرایط پایدار و ثابت است. به نظر می‌رسد حداقل تا زمانی که مشکل واتساپ، اینستاگرام و فیسبوک حل نشود، اختلال در عملکرد تلگرام نیز ادامه خواهد داشت.

به‌روزرسانی:

حساب رسمی تلگرام در توییتر اعلام کرد به دلیل قطعی واتساپ، کاربران بسیاری به سوی این سرویس آمده‌اند. به همین دلیل بخشی از کاربران افت سرعت را تجربه می‌کنند اما این مسئله به شکل جهانی همه کاربران این پیام رسان را تحت تاثیر قرار نداده است.