گزینه های احتمالی جایگزینی پراید

این دو خودروی ارزان قیمت ژاپنی، گزینه های احتمالی جایگزینی پراید در ایران هستند

سوزوکی دزایر و هوندا آمیز نمونه‌هایی از گزینه های احتمالی جایگزینی پراید هستند که امکانات قابل قبولی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

پس از آن که شرکت سایپا خودرو پراید را از خط تولید خود خارج کرد و همچنین قیمت ارز نیز به طور چشم‌گیری افزایش پیدا کرد، شرکت‌های خودروسازی به این فکر افتادند که بتوانند برای بالا بردن قدرت خرید مردم خودرویی را با قیمتی پایین‌تر از 100 میلیون تومان روانه بازار کنند. مطابق با تازه‌ترین اظهارات سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت قصد دارد با مشارکت شرکت‌های خودروسازی و همچنین قطعه‌سازان طی یک برنامه 6 ماهه از ماه جاری تا انتهای سال تولید یک اتومبیل ارزان قیمت را در کشور آغاز کند. البته بعید به نظر می‌رسد در امسال شاهد تکمیل این برنامه باشیم.

چنانچه قصد بر راه‌اندازی خط تولید یک اتومبیل اقتصادی با رعایت استانداردهای کیفی در کشور باشد، احتمالا شاهد تولید یک مینی هاچ بک یا یک میکروکار خواهیم بود. این در صورتی است که متقاضیان ایرانی چندان به سراغ خودروهایی که فضای کابین آن‌ها کم است و همچنین از موتور قوی نیز برخوردار نیستند نمی‌روند.

خودروهایی که هند مشغول به مونتاژ ‌آن‌ها است نیز نمونه دیگری از گزینه های احتمالی جایگزینی پراید هستند که احتمال ورود این خودروها به بازار ایران بیشتر از موارد دیگر است.

سوزوکی دزایر یکی از گزینه‌ های احتمالی جایگزینی پراید

گزینه های احتمالی جایگزینی پراید

یکی از خودروهایی که می‌توان به عنوان گزینه احتمالی جایگزینی پراید به آن نگاه کرد، سوزوکی دزایر است که هم‌اکنون بازار خوبی را در کشورهای هند و پاکستان برای خود دست و پا کرده است. در صورت ورود این خودرو به کشور از لحاظ تأمین قطعات به مشکلی برنخواهیم خورد.

لازم به ذکر است که این اتومبیل طی سال پیش موفق شد به رتبه دوم پرفروش‌ترین سدان کلاس A دست پیدا کند. نکته جالب این است که رتبه اول به خودرو پراید رسید. قبول شدن در استانداردهای ایمنی ایران برای این خودرو که هم‌اکنون در امارات نیز مشتریان زیادی دارد کار سختی به نظر نمی‌رسد. برای نمونه‌ای از آپشن‌های این سدان می‌توان به سیستم کنترل فشار باد تایر، سیستم کنترل پایداری، استارت دکمه‌ای، ترمز ABS و EBD و همچنین کیسه هوا راننده و سرنشین اشاره کرد.

برای این اتومبیل یک موتور 1.2 لیتری بنزینی در نظر گرفته شده است که می‌تواند قدرت 82 اسب بخار را به همراه گشتاور 113 نیوتن‌متر به تولید برساند، لازم به ذکر است که وظیفه انتقال قدرت این موتور به چرخ‌ها بر عهده یک جعبه دنده اتوماتیک توربو گذاشته شده است.

هوندا آمیز یکی دیگر از گزینه‌های جایگزینی

گزینه های احتمالی جایگزینی پراید

نمونه دیگری از گزینه‌ های احتمالی جایگزینی پراید هوندا آمیز است. شرکت هوندا تولید این اتومبیل را در سال 2013 آغاز کرد. لازم به ذکر است که هم‌اکنون نسل دوم این اتومبیل که تولید آن به سال 2018 باز می‌گردد طرفداران زیادی را در کشورهای تایلند و هند به خود مجذوب کرده است. شرکت هوندا این اتومبیل را با الگوبرداری از آکورد تولید کرده است و هم‌اکنون بازار پذیرای نسخه‌های مختلفی از این اتومبیل است؛ نمونه‌ای از آن‌ها نسخه دنده دستی است که هوندا برای آن یک پیشرانه 1.2 لیتری در نظر گرفته است که می‌تواند قدرت 79 اسب بخار را به تولید برساند.

نسخه دیگری از این خودرو که توسط هوندا روانه بازار شد، نسخه دنده اتوماتیک است که برای آن نیز یک پیشرانه 1.5 لیتری با قدرت 97 اسب بخار در نظر گرفته شده است. این اتومبیل از فضای کابین بزرگی برخوردار است و هوندا برای افزایش سطح ایمنی این اتومبیل آن را به جدیدترین سیستم‌های ایمنی مجهز کرده است.