فیلم سینمایی در فضا

روسیه به دنبال ساخت اولین فیلم سینمایی در فضا

روسیه اعلام کرد که اولین کشور جهان خواهد بود که یک فیلم سینمایی در فضا می‌سازد؛ آن‌ها قرار است بازیگران و تیم سازنده را مستقیما به مدار زمین بفرستند.

در حالی که تصور می‌شد تام کروز این کار را انجام دهد، این روسیه است که زودتر وارد عمل شده و قصد دارد اولین فیلم سینمایی در فضا را بسازد.

نقش اصلی فیلم را «یولیا پرسیلد» (Yulia Peresild) بازی می‌کند و کارگردانی اثر را «کلیم شیپنکو» (Klim Shipenko) برعهده خواهد داشت. این دو در کنار فضانورد سرشناس، «آنتون شکاپلروف» (Anton Shkaplerov)، خدمه‌ی فضاپیمای سایوز ام‌اس-19 (Soyuz MS-19) را تشکیل می‌دهند.

فیلم سینمایی در فضا

شیپنکو و پرسیلد اولین بار است که به فضا می‌روند اما برای آنتون شکاپلروف، این سومین بار است که به ایستگاه فضایی بین‌المللی قدم می‌گذارد. بازیگر و کارگردان این فیلم که «چالش» (Challenge) نام دارد، 12 روز را در ایستگاه فضایی گذرانده و بخش‌هایی از اثر را در آنجا ضبط می‌کنند. سپس با یک فضانورد دیگر به کره زمین بازمی‌گردند.

داستان در رابطه با یک جراح است که به ایستگاه فضایی فراخوانده می‌شود تا زندگی یکی از اعضای خدمه که دچار مشکل قلبی شده را نجات دهد. شیپنکو و پرسیلد به این نکته اشاره داشته‌اند که مراحل تمرین و آماده‌سازی بسیار طاقت‌ فرسا بوده و سفر به فضا، اتفاقی است که تنها یک بار در زندگی ممکن است رخ دهد. آماده شدن برای این سفر اگرچه طاقت فرسا توصیف شده اما هر دو نفر توانستند تا از تمرینات با موفقیت عبور کنند.

فیلم سینمایی در فضا

یولیا پرسیلد در پاسخ به این سوال که کدام بخش تمرینات جذاب‌تر بوده، به قرار گرفتن در یک هواپیما اشاره کرده که جاذبه‌ی صفر را شبیه‌سازی می‌کرده است. به واسطه‌ی این هواپیما، مسافران حدود 20 ثانیه در جاذبه‌ی صفر قرار می‌گرفتند تا به شرایط عادت کنند. این تمرین برای 4 ماه ادامه داشت.

کلیم شیپنکو همچنین در رابطه با این مسئله که اولین کارگردان تاریخ است که در فضا فیلم می‌سازد، صحبت کرده و از آن به عنوان یک تجربه‌ی شکوهمند نام برده است. همان طور که بالاتر هم اشاره شد، روسیه حالا اولین کشور جهان به حساب می‌آید که یک تیم فیلم‌سازی را به فضا می‌فرستد و نام خود را در تاریخ ثابت می‌کند. ایالات متحده نیز از مدت‌ها پیش قصد داشت تا چنین کاری را انجام دهد اما به دلایل مختلف، پروژه‌های آن‌ها به تاخیر افتاد تا قافیه را به رقیب خود ببازند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*