باتری آيفون 13 پرو مکس

نتایج تست باتری آيفون 13 پرو مکس به یک گوشی رویایی برای کاربران اپل اشاره دارد

نتایج تست باتری آيفون 13 پرو مکس و سرعت شارژ آن منتشر شد. iPhone 13 Pro Max عمر باتری بسیار خوبی دارد و می‌تواند یک گوشی رویایی برای طرفداران برند اپل باشد.

همانند سایر گوشی‌های 2021 اپل، آيفون 13 پرو مکس نیز با باتری بزرگتری نسبت به سال قبل همراه شده است. این گوشی به یک باتری بزرگ با ظرفیت ۴۳۵۲ میلی‌آمپر مجهز شده است که افزایشی ۱۸ درصدی را نسبت به همتای خود در سری آيفون 12 نشان می‌دهد.

تست باتری آيفون 13 پرو مکس

اپل ادعا می‌کند که باتری بزرگتر iPhone 13 Pro Max می‌تواند تا ۲.۵ ساعت بیشتر شما را همراهی کند؛ اما قطعا منظور اپل از ۲.۵ ساعت استفاده بیشتر با استفاده شما یکسان نیست. در هر حال آیفون 13 پرو مکس باید بیشترین عمر باتری در گوشی‌های آيفون را داشته باشد. آيا واقعا اینگونه است؟

باتری آيفون 13 پرو مکس

بله، آن هم با اختلاف زیاد، ولی یک نکته مهم هم در این بخش وجود دارد. مشخص نیست نرخ تازه‌سازی نمایشگر در طول تست باتری روی چه عددی قرار داشته است. تست استاندارد UFO نشان داد که در هنگام استفاده از سافاری و کروم و فارغ از اینکه با نمایشگر تعاملی داشته باشید یا نه، رفرش ریت روی ۶۰ هرتز ثابت باقی می‌ماند.

با این وجود ۲۰ ساعت وبگردی با یک بار شارژ نتیجه بسیار خوبی به حساب می‌آيد. این میزان حتی ۶ ساعت بیشتر از پرو مکس سال قبل است. برای مقایسه باید گفت که باتری گلکسی اس 21 اولترا در تست وبگردی ۵ ساعت زودتر تمام می‌شود. هرچند نباید این را نادیده گرفت که پرچمدار سامسونگ در برخی مواقع به رفرش ریت ۱۲۰ هرتز رو می‌آورد.

در تست ویدیو، آيفون 13 پرو مکس توانست در حالت آفلاین به مدت ۲۴ ساعت یک ویدیو تکراری را پخش کند که ۹ ساعت بیشتر از آيفون 12 پرو مکس است. گلکسی اس 21 اولترا در این تست ویدیو نیز ۶ ساعت از پرچمدار جدید اپل عقب است.

باتری آيفون 13 پرو مکس

در این بخش هم نرخ تازه‌سازی نمایشگر مشخص نبود، ولی می‌توان گفت که به احتمال زیاد از ۱۲۰ هرتز فاصله داشته و بیشتر روی ۶۰ هرتز مانده است. با همه اینها ۲۴ ساعت پخش ویدیو با استفاده از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری در هر رفرش ریتی که به دست آمده باشد، فوق‌العاده است.

در تست تماس 3G نیز آيفون 13 پرو مکس پیشرفت چشمگیری در مقایسه با iPhone 12 Pro Max داشته است. البته گوشی‌های اپل هیچ وقت در بخش تست تماس نتایج درخشانی از خود به جا نگذاشته‌اند و به همین خاطر مدل پرو مکس با وجود پیشرفت قابل قبول هنوز نمی‌تواند در برابر بسیاری از گوشی‌های اندرویدی سر بلند کند.

باتری آيفون 13 پرو مکس

هرچند مجددا تاکید می‌کنم که ۲۷ ساعت و ۲۶ دقیقه تماس با یک بار شارژ برای یک آيفون ابدا رکورد بدی محسوب نمی‌شود.

با در نظر گرفتن نتایج فوق و مصرف انرژی بسیار کم در حالت استندبای، آیفون 13 پرو مکس به امتیاز کلی ۱۲۱ ساعت رسید که تاکنون هیچ یک از گوشی‌های اپل نتوانسته بودند به آن دست پیدا کنند.

سرعت شارژ

اپل آيفون 13 پرو مکس را بدون شارژر روانه بازار کرده است. البته برخی اپراتور‌های مخابراتی در برخی مناطق ممکن است یک آداپتور را به صورت جداگانه به جعبه گوشی اضافه کنند (و آن را بدون اینکه متوجه شوید در قیمت نهایی لحاظ کنند). بنابراین اگر در خانه یک آداپتور USB Power Delivery ندارید، باید کمی هزینه کرده و آن را خریداری کنید.

در حال حاضر محبوب‌ترین گزینه در میان کاربران آداپتور 20 وات خود اپل است. به همین خاطر در تست شارژ آيفون 13 پرو مکس از شارژر مورد اشاره و همچنین مگ سیف استفاده شد.

باتری آيفون 13 پرو مکس

آداپتور ۲۰ وات اپل توانست پس از ۳۰ دقیقه حدود ۴۲ درصد از باتری آيفون 13 پرو مکس زا شارژ کند که خیلی تحسین برانگیز نیست. در مدت زمان مشابه مگ سیف می‌تواند درصد باتری را به ۲۵ برساند. شارژ کامل این گوشی با استفاده از کابل ۱ ساعت و ۴۶ دقیقه طول می‌کشد و اگر بخواهید از مگ سیف استفاده کنید هم باید ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه منتظر بمانید.

مدت زمان شارژ کامل مگ سیف با توجه به بی سیم بودن آن قابل قبول است؛‌ اما آداپتور عادی هنوز جای پیشرفت زیادی دارد. در این بخش نیز یک نکته توضیحی وجود دارد. اعداد به دست آمده تنها با وجود فعال بودن گزینه «شارژ بهینه باتری» محقق می‌شوند.

باتری آيفون 13 پرو مکس

این ویژگی به گونه‌ای توسعه داده شده که گوشی ابتدا عادات خواب شما را یاد می‌گیرد و سپس شارژ باتری را در ۸۰ درصد متوقف می‌کند تا ۲۰ درصد باقیمانده را همزمان با بیدار شدن شما تکمیل کند. اگر این ویژگی را غیر فعال کنید، شارژ کامل باتری ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه طول می‌کشد که واقعا عجیب است.

جالب است بدانید که آيفون 13 پرو مکس از شارژ سریع ۲۷ وات پشتیبانی می‌کند و آداپتور 20 وات اپل پاسخگوی تمام ظرفیت‌ این گوشی نیست. به همین خاطر وب‌سایت GSMArena یک بار دیگر تست شارژ باتری آيفون 13 پرو مکس را با یک آداپتور ۶۵ وات شخص ثالت امتحان کرد.

باتری آيفون 13 پرو مکس

در ۳۰ دقیقه اول ۵۵ درصد از ظرفیت باتری تکمیل شد که بسیار امیدوارکننده بود؛ اما هرچه زمان پیش رفت، فاصله کمتر شد تا جایی که پس از گذشت یک ساعت شارژر ۶۵ وات توانست باتری را به ۸۳ درصد برساند و آداپتور اپل نیز ۸۰ درصد از باتری را شارژ کرد. جالب اینجاست که در نهایت شارژ کامل گوشی ۱ ساعت و ۵۴ دقیقه طول می‌کشد که حتی از آداپتور ۲۰ وات نیز بیشتر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*