زیاد کردن رم گوشی سامسونگ

آموزش زیاد كردن حافظه رم گوشی سامسونگ (بدون نیاز به روت)

گوشی‌های سامسونگ قابلیت‌های زیادی دارند که بسیاری از کاربران از آن‌ها مطلع نیستند و یکی از آن‌ها، ویژگی افزایش حافظه رم است که در گوشی‌های سامسونگ با نام رم پلاس شناخته می‌شود. با معرفی و آموزش این ویژگی کاربردی همراه با ما بمانید.

شاید تا چند سال پیش اضافه کردن حافظه رم در گوشی سامسونگ آن هم بدون تغییر سخت‌افزاری، غیرممکن به نظر می‌رسید اما واقعیت این است که کره‌ای‌ها یک ویژگی مهم را از دو سال قبل به رابط کاربری وان یو آی اضافه کرده‌اند که می‌تواند میزان حافظه رم را به صورت مجازی افزایش داده تا در مولتی تسکینگ یا همان استفاده از چند برنامه به صورت همزمان مشکلی نداشته باشید.

شرکت سامسونگ با افزودن قابلیت RAM Plus در گوشی‌های هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهد تا به صورت دستی رام گوشی خود را تغییر دهند تا از حافظه داخلی بیشتری بهره‌مند شوند. با این دسترسی نه تنها افراد می‌توانند سرعت عملکرد دستگاه خود را بهبود بخشند بلکه حجم فضای داخلی خود را تغییر دهند.

رم مجازی

اگر به دنبال راهی هستید تا رم گوشی خود را تغییر دهید با آموزش زیاد کردن حافظه گوشی سامسونگ در گجت نیوز همراه باشید.

رم پلاس چیست؟

با استفاده از قابلیت رم پلاس گوشی می‌توانید از فضای ذخیره‌سازی گوشی سامسونگ خود به عنوان حافظه مجازی یا فضای اضافی استفاده کنید. با افزایش رم سرعت عملکرد موبایل شما بیشتر خواهد شد؛ به نحوی که اگر چند برنامه را به صورت هم‌زمان در پس زمینه گوشی اجرا کنید گوشی کند نخواهد شد. این یعنی سامسونگ به شما این امکان را داده تا با یک کلیک، حافظه رم خود را افزایش دهید. استفاده از این ویژگی نیازی به ساخت اکانت سامسونگ ندارد.

به بیان ساده‌تر رم گوشی حافظه موقتی است که اطلاعات شما را به صورت موقتی در خود ذخیره می‌کند؛ پس اگر وارد چند برنامه در گوشی خود شوید بخشی از حافظه رم شما اشغال خواهد شد. با اشغال شدن بخشی از حافظه رم گوشی سامسونگ عملکرد دستگاه کمی کند خواهد شد؛ اما با قابلیت رم پلاس می‌توانید رم گوشی خود را به طور مجازی بیشتر کنید.

نحوه عملکرد رم پلاس به چه صورت است؟

با فعال کردن قابلیت رم پلاس بخشی از فضای ذخیره گوشی هوشمند سامسونگ شما به عنوان رم مجازی استفاده می‌شود. به عنوان مثال اگر رم گوشی شما 4 و حافظه داخلی گوشی 128 است، می‌توانید انتخاب کنید که 2 یا 4 گیگ از فضای داخلی شما به عنوان رم مجازی استفاده شود. در این صورت شما به جای 4 گیگ رم اصلی، 6/8 گیگ رم خواهید داشت. همچنین اگر رم گوشی شما به صورت پیش فرض 6 و حافظه شما 128 باشد، می‌توانید 5 گیگ از حافظه داخلی خود را به رم مجازی اختصاص دهید تا رم شما به 11 گیگ ارتقا پیدا کند.

با افزایش رم خود دیگر نگران کند شدن عملکرد گوشی نباشید و به راحتی چند برنامه را در پس زمینه گوشی سامسونگ خود باز کنید. این ویژگی برای کسانی که معمولا دو کار را به صورت هم‌زمان انجام می‌دهند بسیار کاربردی است؛ به عنوان مثال کاربران می‌توانند هم زمان با دوستان خود چت کنند و پادکست مورد علاقه خود را گوش کنند، پی دی افی بخوانند و از ماشین حساب گوشی استفاده کنند.

از طریق آموزش زیر می‌توانید قابلیت رم پلاس RAM Plus را فعال کنید:

فعال کردن قابلیت رم پلاس در گوشی سامسونگ

تنها با چند کلیک می‌توانید به راحتی رم گوشی‌ خود را افزایش دهید و نگران کند شدن عملکرد گوشی هوشمند سامسونگ خود نباشید. تنها لازم است با انجام مراحل زیر بخشی از فضای ذخیره خود را به رم مجازی اختصاص دهید:

افزایش حافظه رم سامسونگ

  • وارد تنظیمات settings گوشی هوشمند سامسونگ خود شوید.
  • سپس روی قسمت باتری و مراقبت از دستگاه Battery and device care ضربه بزنید.
  • وارد بخش حافظه Memory شوید.
  • در صفحه جدید دو گزینه به شما نشان داده خواهد شد که می‌توانید انتخاب کنید مایلید چه میزان از حافظه داخلی خود را به رم مجازی اختصاص دهید.
  • پس از انتخاب سرعت عملکرد گوشی شما بهبود خواهد یافت.

افزایش حافظه سامسونگ

با آموزش بالا می‌توانید رم گوشی خود را افزایش دهید تا گوشی سامسونگ شما روان‌تر شود. البته باید این نکته را بدانید که با فعال کردن این قابلیت بخشی از حافظه شما کم خواهد شد.

آیا رم پلاس می‌تواند باعث کند شدن گوشی شود؟

نکته‌ای که باید پیش از اضافه کردن حافظه رم به آن توجه کنید، احتمال کند شدن گوشی است. برخی از کاربران که از گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده سامسونگ استفاده می‌کنند در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند با فعال کردن و افزایش حافظه رم از طریق رم پلاس، گوشی کمی کندتر از قبل شده است.

البته این مورد برای تمام کاربران صدق نمی‌کند؛ مهم‌ترین حدس ما این است که گوشی‌هایی که از حافظه‌‌های داخلی eMMC استفاده می‌کنند، در صورت فعال شدن گزینه رم پلاس احتمالا کند خواهد شد. با این حال جای نگرانی نیست چون پس از فعال کردن این ویژگی، می‌توانید آن را از طریق تنظیماتی که در بالا اعلام کردیم غیرفعال کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*