کیا سورنتو

کیا سورنتو PHEV در مسابقات رالی صحرایی؛ عملکرد آفرود سورنتو چگونه است؟

شرکت Kia به صورت رسمی تایید کرده است که با مدل‌های ارتقا یافته کیا سورنتو PHEV در مسابقات رالی صحرایی به رقابت خواهد پرداخت.

به نظر می‌رسد شرکت کره‌ای Kia قصد شرکت در مسابقه رالی Rebelle را دارد و برای رقابت در این رالی صحرایی از خودروهای جدید کیا سورنتو PHEV استفاده خواهد کرد. این مدل جدید از سورنتو که یک Plug in Hybrid (دارای یک موتور برقی و یک موتور با سوخت فسیلی) است، شامل تغییرات و شخصی سازی‌هایی می‌شود که برای دوام در شرایط سخت رالی صحرایی ضروری است.

کیا سورنتو

این ماشین با الهام از طرح‌های مفهومی Zion & Yosemite برای خط تولید X سورنتو که سال پیش رونمایی شده بود، ساخته شده است. شرکت کیا اعلام کرده است که ارتقاهای ضروری در کیا سورنتو جدید اعمال شده تا از دوام این SUV در مسیر 1500 مایلی رالی Rebelle اطمینان حاصل شود.

نکته جالب این است که خودروهای کیا سورنتو PHEV که بزودی در Rebelle رقابت می‌کنند، توسط شرکت LGE – CTS، تحت مالکیت خانم Theresa Contreras و Sara Morosan شخصی سازی شده است. در تصاویر جدید شاهد رنگ آمیزی شنی و سبز تیره هستیم که مشابه تصاویر مفهومی اولیه از این ماشین هیبریدی است. سایر موارد ارتقا یافته کیا سورنتو شامل لایه محافظتی زیر خودرو برای مقاومت در جاده ناهموار و گارد زرهی برای سپر جلویی می‌شود.

کیا سورنتو

سپرهای جلویی در این ماشین‌ها شامل گیره مخصوص یدک کشی می‌شود و ارتفاع کف خودرو از زمین هم حدود 1 اینچ افزایش یافته است. هردو خودرو شخصی سازی شده از رینگ‌های 17 اینچی KMC به رنگ مشکی مات و لاستیک‌های Dynapro AT2 شرکت Hankook مخصوص ناهمواری استفاده می‌کنند. ضمنا هردو خودروی موجود در تصاویر، شامل باربند روی سقف می‌شوند تا تجهیزات یدکی ضروری را حمل کنند.

کیا سورنتو

صندلی‌های عقبی در هردو خودرو حذف شده و به جای آن، قفسه‌های حمل بار در عقب جاسازی شده است. این قفسه‌ها باعث ثابت ماندن تجهیزات و عدم حرکت درون کابین می‌شود و در عین حال دسترسی به تجهیزات مورد نیاز را ساده‌تر می‌کنند.

در نهایت هم باید اشاره کنیم که شرکت کیا با حضور در رالی Rebelle مبلغ 10000 دلار را به موسسه حمایت از دختران Girls Inc اهدا می‌کند. 5000 دلار هم به صورت مستقیم توسط مسئولان مسابقات جمع آوری و اهدا می‌شود. رالی صحرایی Rebelle از تاریخ 7 اکتبر آغاز می‌شود تا 16 اکتبر ادامه خواهد داشت. رالی صحرایی Rebelle مخصوص رانندگان زن است و بسیاری از خودروسازان بزرگ در آن شرکت می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*