پوکو ام 4

پوکو ام 4 پرو در راه است؛ یک خوش‌قیمت جذاب دیگر از چین + مشخصات فنی

چند هفته پیش گوشی پوکو ام 4 پرو به صورت رسمی معرفی شد و حالا شاهد انتشار شایعات جدیدی از این گوشی هستیم که خبر از محصولی میان رده و باکیفیت می‌دهد.

نیمه دوم سال میلادی، آرام‌تر از همیشه برای شرکت POCO آغاز شد. با اینکه این شرکت، سال پیش از گوشی‌های هوشمند بزرگی مانند پوکو ایکس 3 و پوکو ام 3 رونمایی کرد، اما امسال فقط به عرضه گوشی پوکو سی 31 در بازار هند بسنده کرد. با این حال علاقه مندان به این شرکت می‌توانند بزودی با گوشی جدید پوکو ام 4 پرو 5G خودشان را سرگرم کنند.

این گوشی جدید در واقع وارث مدل M3 Pro 5G به شمار می‌رود که ماه می امسال روانه بازارهای جهانی شده بود. عرضه این گوشی از دو هفته پیش تایید شده بود، اما حالا با انتشار مشخصات فنی می‌توانیم نگاه دقیق‌تری به M4 Pro داشته باشیم.

پوکو ام 4 پرو از همین حالا هم موفق به کسب چندین تاییدیه از موسسه‌های مختلف در سرتاسر جهان شده است؛ پس می‌توان مطمئن شد که بزودی شاهد عرضه محصول جدید POCO خواهیم بود. طبق شایعاتی که اخیرا منتشر شده، گوشی میان رده پوکو از اواخر ماه اکتبر یا اوایل نوامبر در بازار جهانی قابل خریداری خواهد بود. اگر قرار بر عرضه گوشی در ماه اکتبر باشد، شرکت سازنده باید طی یک هفته آینده، کمپین رونمایی M4 Pro را آغاز کند.

پوکو ام 4 پرو

گوشی پوکو ام 4 پرو به بازارهای اروپا و آسیا محدود نخواهد بود و احتمالا در کشور هند هم عرضه خواهد شد. همانطور که می‌دانید، بازار هند همیشه یکی از مهم‌ترین اهداف پوکو و شیائومی بوده است. متاسفانه هنوز اطلاعات کاملی از این گوشی در دسترس قرار ندارد، اما انتظار می‌رود که در ساخت آن از تراشه پردازشی Mediatek Dimensity SoC استفاده شده باشد (هنوز مدل قطعی مشخص نیست). ضمنا می‌توان انتظار فست شارژ 33 واتی را داشت که تقریبا دو برابر بهتر از نسل قبلی (18W) است.

گوشی پوکو ام 3 پرو 5G با پردازنده MediaTek Dimensity 700 روانه بازار شد. اگر انتظار پیشرفت در ام 4 پرو را داشته باشیم، پس احتمالا سازندگان به سراغ چیپ ست Dimensity 810 خواهند رفت که جایگزینی برای سری 700 تراشه‌های Dimensity معرفی شده است. البته امکان استفاده از Dimensity 720 هم وجود دارد که البته پیشرفت نامحسوسی به شمار می‌رود. نسخه پایه گوشی هم احتمالا با حافظه داخلی رم 4 گیگابایتی و 64GB فضای ذخیره سازی معرفی خواهد شد.

در زمینه عمر باتری هم می‌توان انتظار یک باتری با ظرفیت بیش از 5160 میلی آمپری را داشت. پوکو ام 3 پرو دارای ستاپ دوربین سه تایی است و M4 Pro هم قاعدتا باید از همین تنظیمات تبعیت کند. در بحث نرم افزار هم انتظار اجرا بر روی سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 12.5 را داریم.

هنوز حرفی از مدل 4G LTE این گوشی به میان نیامده است. آیا امکان دارد که شرکت شیائومی بالاخره زیرشاخه 4G را در این سری کنار گذاشته باشد؟ بزودی و با معرفی POCO M4 Pro به جواب این سوال دست خواهیم یافت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*