کارآموزی همراه اول

دومین دوره کارآموزی همراه اول آغاز شد

دومین دوره کارآموزی همراه اول آغاز شد. در آئین افتتاحیه دومین دوره این رویداد از کارآموزان برگزیده دور اول کارآموزی آکادمی همراه تقدیر به عمل آمد.

صبح روز یکشنبه 18 مهر 1400 آئین افتتاحیه دومین دوره کارآموزی همراه اول در ساختمان ونک تهران برگزار شد. در این مراسم مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل، معاونان و مدیران ارشد همراه اول، کارآموزان دور اول و متقاضیان دور دوم کارآموزی حضور داشتند.

مدیرعامل همراه اول در این مراسم اعلام کرد فضای ذهنی ما با ایده‌آل‌ها فاصله بسیاری دارد. وی افزود نباید از تلاش دست برداشت و خسته شویم؛ چرا که برای اصلاح و تحول سیستم‌های کشور می‌بایست هزینه کنیم و پرداخت این هزینه نیز پای کار ایستادن است. اخوان بهابادی در ادامه افزود آکادمی همراه با این هدف تاسیس شد تا برای نخبگان علمی و برگزیدگان دانشگاهی فرصتی را فراهم سازد تا آنها همپای رزومه علمی، به رزومه‌سازی عملی نیز بپردازند. از این رو در زمان استخدام با دیگرانی که فقط تجربه عملی دارند، فرصتی برابر پیدا خواهند کرد.

جزئیاتی از دوره کارآموزی همراه اول

جعفر بلوک آذری، معاون توسعه سازمان و سرمایه انسانی همراه اول در این مراسم آماری از وضعیت شبکه را ارائه داد و به تشریح ماموریت، چشم‌انداز و ارزش‌های سازمانی اپراتور همراه اول پرداخت. وی در ادامه بیان کرد اپراتور همراه اول تاکنون بیش از 100 میلیون سیم کارت را به کاربران عرضه کرده و حدود 30 هزار سایت لوکیشن در سراسر کشور دارد. همچنین میزان آمار مشترک دیتا این اپراتور نیز به بیش از 40 میلیون مشترک می‌رسد. وی خطاب به کارآموزان گفت شما در شرکتی حضور پیدا کردید که دارای حدود 7000 نفر نیروی کار مستقیم و غیر مستقیم است.

علی اکبر حکمتی کیا، مدیر آکادمی همراه نیز در این مراسم بیان کرد پس از برگزاری دور اول کارآموزی 19 نفر از برگزیدگان طبق نتیجه ارزیابی مثبت به بخش جذب همراه اول معرفی شدند. وی افزود در دور چهار ماهه اول از بین 3500 ثبت‌نام کننده سرانجام 258 نفر برای مصاحبه برگزیده و از بین آنها نیز 40 نفر قبول شدند. در دور دوم نیز از بین 5700 ثبت‌نام‌کننده 483 نفر وارد مرحله مصاحبه شدند و در پایان نیز 70 نفر مجوز ورود به این مرحله را به دست آوردند که در این مراسم حضور دارند.

مدیر آکادمی همراه در ادامه بیان کرد ماموریت اجرایی کارآموزی سازمانی یا Internship سال قبل از سوی مدیرعامل همراه اول به آکادمی ابلاغ گردید. وی افزود این روش یک مدل فراگیر برای شناسایی، ارزیابی، جذب، آموزش و اجتماعی‌سازی کارکنان جدیدالورود به سازمان‌ها محسوب می‌شود.

گفتنی است کارآموزی سازمانی به عنوان یک الگوی کارآمد شناخته می‌شود که در بسیاری از شرکت‌های معتبر بین‌المللی نیز به اجرا می‌رسد و باعث کمک به سازمان‌ها برای پیدا کردن یافتن نیروی انسانی با انگیزه و توانمند می‌شود. همچنین مسیر مناسبی برای کارجویان میسر خواهد تا بتوانند کارراهه شغلی خود را طبق الگویی بر پایه  آموزش و شایستگی شروع کنند.

در واقع کارآموزی سازمانی با کارآموزی دانشگاهی که در کشور ما رایج بوده، دارای تفاوت‌هایی است؛ در مدل‌های کارآموزی سازمانی به معرفی نامه دانشگاهی نیازی نیست و افراد دارای مدارک تحصیلی مختلف کارشناسی تا دکتری نیز اجازه ورود در کارآموزی‌های سازمانی را خواهند داشت.

همچنین کارآموزی سازمانی معمولا طی یک بازه زمانی از قبل تعیین شده به شکل دوره‌ای در سازمان‌های برگزار خواهد شد و در آن کارجویان تحت مربیان با تجربه سازمانی بالا ضمن این که توانمندی‌های علمی و عملی مرتبط با کار را فرا می‌گیرند، با فضای کاری و همکاری خود نیز کاملا آشنا خواهند شد. کارجویان با فرهنگ سازمانی نیز مواجه خواهند شد و سرانجام در یک ارزیابی جامع در پایان دوره در صورت علاقه‌مندی دو طرفه می‌توانند همکاری‌های بلندمدت‌تری را تجربه کنند.

فرآیند یکپارچه کارآموزی سازمانی آکادمی همراه که در 4 ماه و در قالب 4 فاز به اجرا می‌رسد مراحلی چون شناسایی، ارزیابی، آموزش و اجتماعی‌پذیری را شامل می‌شود. همچنین فاز اول به آموزش، فاز دوم به نظارت حین انجام وظیفه و فاز سوم نیز به تفویض و بهره‌برداری تمرکز خواهد داشت. ضمن اینکه نوع کارآموزی نیز به سه صورت دستیاری، مبتنی بر شغل و مبتنی بر پروژه خواهد بود. لازم به ذکر است در پایان این مراسم از کارآموزان منتخب در دور اول دوره کارآموزی آکادمی همراه با اهدای لوح تقدیر شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*