امتیاز دوربین آیفون 13 در دگزومارک

امتیاز دوربین آیفون 13 در دگزومارک؛ آیا بهتر از آیفون 12 پرو است؟

امتیاز دوربین آیفون ۱۳ در دگزومارک نشان می‌دهد که دوربین iPhone 13 می‌تواند آیفون ۱۲ پرو که پرچمدار سال گذشته اپل است را شکست دهد.

بررسی دوربین آیفون ۱۳ پرو در دگزومارک نشان می‌دهد این دوربین پیشرفت چشمگیری در مقایسه با نسل گذشته آیفون‌ها داشته است. این آزمایش‌ها نشان می‌دهد دوربین نسخه معمولی آیفون ۱۳ با ماژولی که در دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس قرار گرفته عملکرد یکسانی دارند.

در سپتامبر گذشته آزمایش DxOMark روی دوربین آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس نشان داد که این دو گوشی بیشترین امتیاز دگزومارک را در بین تمام مدل‌های آیفون کسب کرده‌اند. امتیاز دوربین آیفون 13 پرو در دگزومارک که جمعه گذشته منتشر شد، نام این گوشی را در بین پنج مدل برتر فهرست این وب‌سایت قرار داده است.

در این آزمایش، دگزومارک نشان می‌دهد اپل از همان سنسور دوربین اصلی آیفون ۱۲ پرو مکس روی مدل معمولی آیفون ۱۳ استفاده کرده است. با این تفاوت که به جای فناوری فوکوس خودکار Dual-Pixel از فوکوس خودکار تشخیص فاز به همراه گشودگی لنز f/1.6 و سیستم لرزشگیر سنسور شیفت در این سنسور استفاده کرده است. این سنسور را یک دوربین فوق گسترده با «همان فناوری به کار رفته در دوربین‌های نسل آیفون ۱۲» همراهی می‌کند.

در این آزمایش نسخه معمولی iPhone 13 اپل در عکاسی امتیاز ۱۳۸، در عملکرد زوم امتیاز ۵۵ و در فیلمبرداری امتیاز ۱۱۷ را کسب کرده است. مجموع امتیاز این گوشی نیز ۱۳۰ بوده است.

بررسی دگزومارک توضیح می‌دهد که این دوربین از دقت و اکسپوژر هدف قابل تکرار با «تولید رنگ‌های زیبا و توازن سفید مناسب» و «جزئیات خود در نور روز و زیر نور محیط‌های داخلی» برخوردار است. همچنین در فیلم‌برداری نیز با طیف وسیع دینامیکی، نوردهی دقیق و پایدار، توازن سفید مناسب و بافت خوب با نویز کم به آن امتیاز خوبی داده است.

اما از جنبه منفی قضیه، گلایه‌هایی از نویز روشنایی در نور کم، محدودیت دامنه دینامیکی برای صحنه‌هایی با کنتراست بالای چالشی، مصنوعات تصویری، جزئیات محدود در زوم محدوده متوسط به بلند و تفاوت وضوح بین فریم‌های ویدیویی وجود دارد. البته دگزومارک در این آزمایش خیلی به جزئیات نپرداخته است؛ زیرا آزمایش‌ها نشان می‌دهد دوربین این مدل خیلی شبیه به دوربین آیفون ۱۳ مینی است که پیش‌تر به صورت کامل بررسی شده است.

امتیاز ۱۳۰ برای دوربین آیفون ۱۳، آن را در کنار آیفون ۱۳ مینی و آیفون ۱۲ پرو مکس قرار می‌دهد، در حالی که ۲ امتیاز از آیفون ۱۲ پرو معمولی جلوتر است. این گوشی بعد از دو گوشی iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro Max با امتیاز ۱۳۷ و گوشی در حال آزمایش “Asus Smartphone for Snapdragon Insiders” با امتیاز ۱۳۳ در جایگاه چهارم قرار دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*