ضربه جدید چین به بازار ارزهای دیجیتال

ضربه جدید چین به بازار ارزهای دیجیتال ؛ آیا قیمت ها ریزش می کند؟

دولت چین استخراج رمزارز را به پیش‌نویس «فهرست ممنوعه» فعالیت‌های تجاری شهروندان خود اضافه کرده است. این اقدام چه بر سر بازار ارزهای دیجیتال خواهد آورد؟

جنگ چین علیه رمزارزها ممکن است در آینده‌ای نزدیک به ممنوعیت وسیع‌تری برای استخراج ارزهای دیجیتال منجر شود. به گزارش رویترز، دولت چین استخراج رمزارز را به پیش‌نویس «فهرست ممنوعه» خود اضافه کرده است. مواردی که به این فهرست اضافه می‌شود، سرمایه‌گذاری چه توسط شهروندان چینی و چه خارجی در صنایع خاص را محدود یا ممنوع می‌کند.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین

Bitcoin.com نوشته است که کمیسیون توسعه و اصلاحات چین تا ۱۴ اکتبر اظهارنظر عمومی را روی این لیست ارائه خواهد کرد. اما شک برانگیز است که این ورودی عمومی رویکرد رمزارزها را تغییر دهد. چین معاملات در بازار ارزهای دیجیتال را غیرقانونی می‌داند و معتقد است که آن‌ها باعث افزایش پولشویی و دیگر جرایم مالی می‌شود. با این حال چینی‌ها رمزارز مخصوص خودشان را به ارزش ۸ میلیون دلار آزمایش کرده‌اند و این نشان می‌دهد دولت این کشور آسیایی به دنبال رمزارز ثابتی است که بتواند خودش مستقیماً آن را کنترل کنید. چیزی که ماهیت ارزهای دیجیتال را زیر سوال می‌برد. این درحالیست که ایلان ماسک به عنوان یکی از حامیان بزرگ ارزهای دیجیتال گفته است که هیچ دولتی نمی‌تواند رمزارزها را نابود کند!

بیشتر بخوانید:

شاخ و شانه ایلان ماسک برای دولت‌ها: هیچ دولتی نمی‌تواند رمزارزها را نابود کند

تصمیم جدید چینی‌ها می‌تواند فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال را در این کشور عملاً غیرفعال کند و این یعنی یک و نیم میلیارد شهروند چین نمی‌توانند عملاً دست به معاملات ارزهای دیجیتال بزنند. از زمان اعلام جنگ دولت چین با رمزارزها، قیمت بیت کوین با افزایش ۳۰ درصدی همراه شده است. این ممنوعیت در معاملات ممکن است باعث به وجود آمدن موج دوم تغییر قیمت‌ها در رمزارزها شود. اکنون این سوال در ذهن بسیاری از معامله‌گران به وجود آمده است که آیا ارز دیجیتال رسمی دولت چین می‌تواند بازار را به هم بزند یا خیر؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*