پیام رسان آی گپ

قابلیت استوری به پیام رسان آی گپ آمد

قابلیت استوری با نام لحظه‌ها به پیام رسان آی گپ آمد. این برای اولین بار است که یک پیام رسان بومی به قابلیت استوری مجهز می‌شود. در ادامه با ویژگی‌های این قابلیت آشنا می‌شویم.

علی اصغر تقوی، عضو هیئت‌مدیره و معاون فنی آیگپ عنوان کرد برای اولین بار در میان پیام رسان های ایرانی پیام رسان آی گپ در مسیر توسعه قابلیت‌های پیام‌ رسانی خود به قابلیت استوری با نام تجاری لحظه‌ها یا moments مجهز شد. وی در ادامه بیان کرد قابلیت استوری برای نخستین بار در پلتفرم اسنپ چت در اختیار کاربران قرار گرفت و در آن زمان در مدت کوتاهی توانست نگاه کاربران را به خود جلب کند. پس از اسنپ چت سایر پلتفرم‌های بزرگ نظیر اینستاگرام، واتساپ و فیس بوک نیز این قابلیت را به کاربران خود ارائه دادند.

اهمیت قابلیت استوری

عضو هیئت‌مدیره و معاون فنی آیگپ در ادامه بیان کرد آمارها نشان می‌دهند 500 میلیون کاربر فعال به شکل روزانه از استوری اینستاگرام استفاده می‌کنند. این میزان در پیام رسان واتساپ 450 میلیون نفر، در فیس بوک 300 میلیون نفر و در اسنپ چت نیز 191 میلیون نفر گزارش شده است. چنین آمارهایی به خوبی نشان می‌دهد که این قابلیت در نزد کاربران بسیار مهم و جذاب است.

از لحاظ کاربری و تجاری آمارهای قابل توجه دیگری نیز در این حوزه وجود دارد. اینستاگرام که به عنوان لیدر این حوزه محسوب می‌شود اعلام کرد حدود 86.6 درصد از کاربران این شبکه اجتماعی از استوری استفاده می‌کنند که رقم بسیار بالایی است. همچنین 96 درصد از کمپین‌های تجاری در حوزه بازاریابی دیجیتال نیز طی 6 ماه آینده یک قسمت از بودجه خود را به استوری اختصاص خواهند داد. کارشناسان اعلام کردند تاثیرگذاری استوری از دیدن پست‌ها بسیار بیشتر است. طبق آمار استوری 15 درصد سریع‌تر از پست‌ها مشاهده می‌شود. یک‌سوم استوری‌هایی که دیده می‌شوند هم استوریی‌هایی هستند که توسط کاربران نهایی (B2C) بازدید می‌خورند. این آمارها تاکید دارند استوری در دنیا به چه میزان تاثیرگذار است.

طبق آمار، 70 درصد از کاربران که زمان دنیای دیجیتال متولد شدند از استوری بازدید می‌کنند. یک نسل قبل از کاربران نیز حدود 59 درصد را شامل می‌شوند که خواهان بازدید استوری سایر کاربران هستند. 61 درصد از کاربران اینستاگرام نیز اعلام کردند ما با استوری متوجه می‌شویم دوستانمان چه کاری انجام می‌دهند. 83 درصد از استوری‌هایی که در اینستاگرام بازدید می‌شود شامل استیکر است. همچنین استیکر یکی ویژگی جدید محسوب می‌شود که در دور قبلی به قابلیت‌های پیام رسان آی گپ نیز اضافه شده است.

تکمیل زنجیره محصولات پیام رسان آی گپ

تقوی در ادامه گفته‌های خود بیان کرد زنجیره محصولات پیام رسانی آی گپ در حال تکمیل بوده و ارائه استیکر به همراه قابلیت استوری در نسخه بعدی این پیام رسان برای کاربران جذاب خواهد بود. وی افزود استوری بر زندگی مردم آمریکا نیز تاثیر ویژه‌ای داشته است. طبق آمار 73 درصد از مردم آمریکا بر این باورند با مشاهده استور‌ها به تجربه‌های جدیدی دست پیدا می‌کنند.

همچنین طبق آمار 36 درصد از استوری‌هایی که در بخش استوری منتشر می‌شود با هدف تبلیغات یک محصول خاص است که نشان می‌دهد از لحاظ تجاری نیز استوری برای کاربران فواید زیادی به همراه دارد. 22 درصد از استوری‌ها نیز احوالات درونی انسان‌ها را شامل می‌شوند. در واقع هر رویداد جالبی را می‌توان استوری کرد. 14 درصد استوری‌ها نیز شامل محتوایی است که اینفلوئنسرها به عنوان یک مطلب پیشرو و تاثیرگذار منتشر می‌کنند که این آمار حاکی از آن است استوری در مارکت و در احوالات افراد نقش زیادی دارد.

ارائه قابلیت استوری در آی گپ با نام لحظه‌ها

عضو هیئت‌مدیره و معاون فنی آیگپ در ادامه بیان کرد استوری در پلتفرم‌های مختلف با نام‌های تجاری مختلفی ارائه شده است؛ برای مثال این قابلیت در فیسبوک و اینستاگرام با نام استوری و در واتساپ با نام استاتوس شناخته می‌شود. از این رو ما نیز برای این قابلیت نام تجاری لحظه‌ها یا moment را در نظر گرفتیم که امیدواریم مورد قبول کاربران باشد. وی افزود با توجه به مهندسی مجددی که در لایه core پیام رسان آی گپ اعمال کردیم، این قابلیت برای تیم ما فراهم شده تا قادر باشند سرویس‌های پیشرو دنیا را ارائه دهند.

تقوی با اشاره به این که قابلیت لحظه‌ها در آینده توسعه پیدا خواهد کرد گفت هم‌اکنون سرویس لحظه‌ها در آی گپ از قابلیت‌هایی بهره می‌برد که کاربر قادر است متن و ایموجی را استوری کند. کاربر همچنین می‌تواند از تصویر برای ایجاد استوری استفاده کرده و این تصویر را می‌توان از گالری انتخاب کرد یا به شکل مستقیم با دوربین گوشی به ثبت رساند. ضمن این که امکان مشاهده تعداد بازدیدهای استوری‌ها نیز وجود خواهد داشت.

عضو هیئت‌مدیره و معاون فنی آیگپ خاطرنشان کرد در آینده قابلیت استفاده از استیکر نیز به استوری آی گپ اضافه خواهد شد. قرار است وب لینک پشت لحظه نیز ارائه شود تا از لحاظ تجاری کاربران به قابلیت‌های بیشتری دسترسی پیدا کنند. همچنین قابلیت استفاده از ویدیو و منشن کردن نیز به استوری آی گپ اضافه می‌شود. امکان لایو ویدیو نیز یکی دیگر از ویژگی‌های آینده این بخش است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*