شبکه های اجتماعی داخلی

تنها 1.8 درصد کاربران ایرانی از شبکه های اجتماعی داخلی استفاده می‌کنند!

نتایج نظرسنجی جدید مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران نشان می‌دهد فقط 1.8 درصد کاربران ایرانی از شبکه های اجتماعی داخلی نظیر سروش استفاده می‌کنند.

ایسپا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در یک نظرسنجی میزان استفاده کاربران از شبکه های اجتماعی خارجی و داخلی طی روز، هفته و ماه را مورد بررسی قرار داده است که طبق آن فقط 1.8 درصد کاربران ایرانی از شبکه های اجتماعی داخلی نظیر سروش استفاده می‌کنند. همچنین واتس اپ و اینستاگرام در صدر استفاده روزانه کاربران قرار دارند.

جزئیات نظرسنجی ایسپا

شبکه های اجتماعی داخلی

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران این نظرسنجی را در روزهای 17 تا 20 مرداد 1400 در مقیاس ملی به انجام رسانده و اطلاعات این نظرسنجی با رعایت اصول علمی و با در نظر گرفتن جمعیت 18 سال به بالای کل کشور اعم از مناطق شهری و روستایی با تعداد نمونه 1570 نفر به شکل مصاحبه تلفنی تهیه شده است. در ادامه ادامه جزئیات این نظرسنجی را مشاهده می‌کنید:

واتس اپ

فقط ۳.۱ درصد از افرادی که حداقل از یک شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند، اعلام کردند به هیچ عنوان وارد واتس اپ نمی‌شوند، اما ۴۴.۸ درصد در طول روز به شکل دائم از آن استفاده می‌کنند. ۴۰.۶ درصد روزی یک یا چند بار، ۹.۲ درصد هفته‌ای یک یا چند بار و ۲.۳ درصد ماهی یک یا چند بار با واتساپ کار می‌کنند.

اینستاگرام

حدود ۲۷.۱ درصد کاربران طی روز به شکل دائم از اینستاگرام استفاده می‌کنند. ۳۹.۳ درصد روزی یک یا چند بار، ۱۲.۴ درصد هفته‌ای یک یا چند بار و ۲.۷ درصد ماهی یک یا چند بار وارد آن می‌شوند. ۱۸.۵ درصد کاربران اصلا از این شبکه اجتماعی استفاده نمی‌کنند.

تلگرام

حدود ۳۵.۶ درصد کاربران رسانه‌های اجتماعی، به هیچ عوان از تلگرام استفاده نمی‌کنند، اما ۱۲.۹ درصد در طول روز به شکل دائم، ۲۷.۳ درصد نیز روزی یک یا چند بار، ۱۷.۹ درصد هفته‌ای یک یا چند بار و ۶.۳ درصد ماهی یک یا چند بار به تلگرام سر می‌زنند

استقبال کم کاربران از شبکه های اجتماعی داخلی

شبکه های اجتماعی داخلی

حدود ۴۸.۴ درصد از افراد حاضر در این نظرسنجی فقط از شبکه های اجتماعی خارجی نظیر تلگرام و اینستاگرام استفاده می‌کنند. در طرف دیگر تنها ۱.۸ درصد از این افراد اعلام کردند فقط از شبکه های اجتماعی داخلی نظیر سروش استفاده می‌کنند. حدود ۲۲.۸ درصد این افراد گفتند هم از رسانه‌های اجتماعی داخلی و هم خارجی استفاده می‌کنند. ۲۷ درصد نیز هم‌اکنون در هیچ یک از رسانه‌های اجتماعی داخلی یا خارجی حضور ندارند.

طبق این نظرسنجی، گروه‌ سنی 18 تا 29 سال بیشتر از سایر گروه‌های سنی فقط در شبکه های اجتماعی خارجی حضور دارند. حدود ۵۰.۵ درصد از گروه سنی ۱۸ تا ۲۹ سال، ۴۹.۴ درصد از گروه سنی ۳۰ تا ۴۹ سال و ۴۴.۴ درصد افراد ۵۰ سال و بالاتر نیز اعلام کردند فقط وارد شبکه های اجتماعی خارجی می‌شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*