نمایش نتایج واقعی جستجوها در اینستاگرام

اینستاگرام روی نمایش نتایج واقعی جستجوها کار می‌کند

اینستاگرام قصد دارد که با نمایش نتایج واقعی جستجوها به کاربران کمک کند تا تصاویر مورد نظرشان را از طریق جستجو به راحتی و سریع‌تر بیابند.

اینستاگرام قصد دارد تا در به‌روزرسانی جدید خود روی نمایش نتایج واقعی جستجوها کار کند تا کاربر هنگام سرچ کردن، محتوای مرتبط با آن را مشاهده کند. Adam Mosseri موسس اینستاگرام در وبلاگ خود اعلام کرد که اکنون در حال کار کردن روی صفحه‌ی نتایج جستجوی کامل است که این امر جستجو در این برنامه را برای کاربران مفید و ساده‌تر می‌کند.

نمایش نتایج واقعی جستجوها در اینستاگرام

در حال حاضر، اگر موردی را در اینستاگرام سرچ کنید، گزینه‌هایی همچون Accounts, Tags و Places را خواهید دید. اما اگر در وب سایت شبکه‌های اجتماعی دیگری سرچ کنید، محتواهای دیگری مثل تصاویر، ویدیوها و پست‌های مرتبط با جستجوی شما نشان داده خواهد شد. از این رو اینستاگرام نیز در صدد آن است که بتواند با ارائه‌ی تصاویر و اطلاعات مربوط به جستجویی که شما کرده‌اید، نتایج سرچ در اینستاگرام را بهبود بخشد.

نمایش نتایج واقعی جستجوها در اینستاگرام

گرچه پیاده سازی این قابلیت جستجو در ابتدا چندان پیچیده بنظر نمی‌رسد، اما همانطور که در سایت TheNextWeb تاکید شده، این امر ممکن است کمی دشوار نیز باشد. بنظر می‌رسد یافتن پست‌هایی با کلمات کلیدی مشخص برای الگوریتم اینستاگرام کار ساده‌ای باشد، اما با این حال ممکن است پیدا کردن عکس‌هایی که دقیقا با کلمه‌ی جستجو شده مطابق باشند، دشوار باشد و در این میان تصاویری که ارتباطی به آن کلمه‌ی کلیدی ندارند نیز مشاهده شوند.

نحوه رتبه بندی نتایج جستجو در اینستاگرام

اینستاگرام علاوه بر موضوع نمایش نتایج واقعی جستجوها به جزئیات و نحوه رتبه بندی نمایش این نتایج نیز پرداخته است. الگوریتم‌های Instagram از سیگنال‌هایی مثل اطلاعات اکانت‌ها، هشتگ‌ها و مکان‌ها برای رتبه بندی نتایج استفاده می‌کنند. در واقع ۳ سیگنال اصلی وجود دارد که الگوریتم‌ها برای ارائه‌ی رتبه بندی نتایج جستجو در نظر می‌گیرند.

این سیگنال‌ها شامل متنی که در نوار جستجو تایپ کرده‌اید، فعالیت شما در این برنامه (افرادی که فالو کرده‌اید، پست‌هایی مشاهده کرده‌اید و نحوه تعامل شما با سایر اکانت‌ها) و اطلاعات مربوط به نتایج جستجو (اینکه چه پستی محبوب است، مانند دریافت تعداد زیادی لایک، کلیک و فالو) هستند.

همچنین به منظور حفظ امنیت هرچه بیشتر اینستاگرام، اکانت‌هایی که اسپم ارسال کرده و دستورالعمل‌های Instagram را نقض می‌کنند، در نتایج جستجو کمتر دیده می‌شوند. علاوه بر این، نتایج سرچ در رابطه با موضوع‌های حساس و مهم نیز با معیارهای امنیتی همراه است.

سایر ویژگی‌های اخیر اینستاگرام

علی رغم اینکه برخی تصور می‌کنند که اینستاگرام از فسبوک بدتر شده است، این برنامه دائما در حال کار روی افزودن ویژگی‌های جدید و تلاش برای مفیدتر کردن بستر رسانه‌های اجتماعی است. به عنوان مثال، از جمله ویژگی‌های جدید اضافه شده به این برنامه، افزودن Audio در تب اکسپلور است.

بیشتر بخوانید:

اضافه شدن زبانه Audio به گزینه های جستجوی اینستاگرام

علاوه بر این، اخیرا شنیده بودیم که قابلیت پست گذاشتن در اینستاگرام از طریق دسکتاپ نیز در حال انجام است، به همین منظور این ویژگی به صورت آزمایشی در اختیار عده‌ی کمی از کاربران قرار می‌گیرد. آزمایش کنندگان قادر بودند که فقط تصاویر و ویدیوها را در فید اینستاگرام خود آپلود کنند، در حالیکه Stories و Reels هنوز فقط از طریق اینستاگرام موجود در تلفن هوشمند امکان پذیر است.

نمایش نتایج واقعی جستجوها در اینستاگرام

اینستاگرام مشغول کار روی قابلیتی به نام “Exclusive Story” است که برای نخستین بار توسط یک توسعه دهنده اندرویدی به نام Alessandro Paluzzi کشف شده است. این ویژٓگی به تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهد که محتوا‌های پولی را منتشر کنند، درست مثل ویژگی “Super Follow”  در توییتر. ویژگی Exclusive Story هنوز در حال توسعه است و تاریخ مشخصی برای انتشار آن اعلام نشده است. طبق این ویژگی، تولید کنندگان محتوا می‌توانند استوری‌های خود را فقط به افرادی که هزینه پرداخت کرده‌اند، ارائه کنند.

جدیدترین افزودنی به این شبکه اجتماعی، افزودن تبلیغات به تب Shop است. خود این تب نیز بسیار دیر یعنی در سال ۲۰۲۰ به اینستاگرام اضافه شد. برخی از تبلیغات دارای برچسب sponsored – حمایت مالی هستند، البته برخلاف افزودن تبلیغات، تب Shop نیز در همان حالت باقی می‌ماند و بر اساس تاریخچه جستجو و علایق تان محصولات را به شما نشان می‌دهد.

برای آنکه کاربران بتوانند به راحتی با سرچ کردن به تصاویر و پست‌های مرتبط با آن کلمه یا نوشته‌ای که نوار جستجو تایپ کرده‌اند، دسترسی پیدا کنند، اینستاگرام قصد دارد تا روی نمایش نتایج واقعی جستجوها کار کند و آن را به گونه‌ای که مطابق نیاز کاربر باشد توسعه دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*