خانواده دنا

خانواده دنا لقب پرفروش ترین خودروهای بازار جمهوری آذربایجان را از آن خود کردند

خانواده دنا ایران خودرو که با نام خزر SD و خزر LD در بازار جمهوری آذربایجان به فروش می‌رسند توانستند لقب پرفروش ترین خودروهای سال 2020 این کشور را از آن خود کنند.

گروه صنعتی ایران خودرو در سال 2018 طی همکاری با نشان خزر فرایند تولید و مونتاژ برخی از محصولات خود را در کشور جمهوری آذربایجان آغاز کرد و در مرحله اول توانست دنا و دنا پلاس دنده‌ای را با نام SD و خزر LD در این کشور تولید و به فروش برساند. در آن زمان شرکت‌های لادا و هیوندای توانسته بودند سهم چشمگیری از این بازار را به خود اختصاص دهند و شهروندان این کشور همسایه نیز از محصولات آنها استقبال می‌کردند.

خانواده دنا

اما شروع فعالیت کارخانه خزر در این کشور باعث شد تا خانواده دنا از سال 2019 بتوانند لقب پرفروش ترین محصولات در بازار جمهوری آذربایجان را به خود اختصاص دهند. طبق آمار در سال 2019 حدود 10 هزار و 603 دستگاه خودروی سواری در این کشور همسایه ایران فروخته شد که کارخانه خزر توانست از این میزان سهم 17.4 درصدی را به خود اختصاص دهد. همچنین خانواده دنا یعنی خزر LD و SD نیز توانستند با کسب سهم 15.3 درصدی از این بازار لقب پرفروش ترین خودروهای بازار جمهوری آذربایجان را از آن خود کنند.

خانواده دنا پرفروش ترین محصولات جمهوری آذربایجان

خانواده دنا

طبق آماری که در وب‌سایت bestsellingcarsblog منتشر شده، بازار خودرو جمهوری آذربایجان در سال 2020 همانند بسیاری از کشورها به دلیل شیوع کرونا با رکود مواجه شده و میزان فروش آن نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است. در سال 2020 حدود 9 هزار و 106 دستگاه خودرو سواری در این کشور همسایه فروخته شد که نشان می‌دهد حدود 14 درصد آمار فروش خودرو این کشور نسبت به سال 2019 کاهش یافته است، اما با وجود بحران کرونا نیز خانواده دنا ایرانی توانستند در سال 2020 مجددا لقب پرفروش ترین محصولات این بازار را به خود اختصاص دهند.

خانواده دنا

خانواده دنا و دنا پلاس که با نام‌های خزر SD و LD در بازار جمهوری آذربایجان به فروش می‌رسند برای دومین سال متوالی لقب پرفروش‌ترین خودروهای سال 2020 این کشور را از آن خود کردند. همچنین در لیست پرفروش‌ترین خودروهای این کشور پس از خانواده دنا نام خودروهایی چون لادا ۴X4، لادا گرانتا، هیوندای اکسنت و روون R4 دیده می‌شود.

قیمت خانواده دنا در جمهوری آذربایجان

خانواده دنا

فعالیت رسمی ایران خودرو و کارخانه خزر در جمهوری آذربایجان از سال 2018 آغاز شده و ایران خودرو موفق شده طی این سال‌ها خودروهایی چون پژو پارس TU5، دنا و دنا پلاس EF7 دنده‌ای را در این کشور عرضه کند. قیمت محصولات ایران خودرو در این کشور همسایه از 16 هزار تا 21 هزار منات اعلام شده است؛ یعنی قیمت جهانی محصولات ایران خودرو در این کشور 9 هزار و 410 دلار تا 12 هزار و 350 دلار است.

دلیل فروش بالای دنا و دنا پلاس در کشور همسایه

خانواده دنا

از دلایلی که باعث شده خانواده دنا یعنی خزر SD و LD طی دو سال متوالی لقب پرفروش ترین خودروهای بازار جمهوری آذربایجان را کسب کنند می‌توان به قیمت مناسب و پایین‌تر محصولات ایران خودرو در این کشور نسبت به سایر خودروهای صفر کیلومتر موجود، هزینه نگهداری و قیمت کمتر لوازم یدکی، گستردگی حضور، سطح امکانات و قابلیت‌های فنی با توجه به بهای پرداختی اشاره کرد.

خانواده دنا

خبرهای منتشر شده حاکی از آن است که خودروسازانی چون رنو و هیوندای قصد دارند در سال 2021 با عرضه محصولات متنوع جایگاه فروش خانواده دنا ایران خودرو در این کشور همسایه را به خود اختصاص دهند. البته در سال جاری میلادی نیز باز هم ایران خودرو و خزر موفق به افزایش تولید و فروش محصولات خود در جمهوری آذربایجان شدند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*