سرور HP

راهنمای خرید سرور HP بر اساس بودجه

بهترین راهنما در هنگام خرید سرور اچ پی، مشخص کردن بودجه است، آن‌هم در مقیاسی که نه خیلی گران شود و نه کمتر از آن‌چه که نیاز خواهید داشت.

عمدتا بودجه خرید سرور اچ پی بر اساس نوع عملکرد و کارآیی که از آن انتظار دارید، باید در نظر گرفته شود. به عنوان مثال یک کامپیوتر می‌تواند نیازهای یک شرکت کوچک را تا حد پرینت و اسکن کردن برآورده سازد اما وقتی با نرم افزارهای قدرتمند، تبادل اطلاعات، تراکنش‌های تجاری و… سروکار دارید، باید یک سرور قدرتمند با انعطاف‌پذیری و سازگار با حجم‌ کاری خریداری کنید. برای این که بتوانید یک سرور پرقدرت را بر اساس بودجه‌تان خریداری کنید باید یک با سرور و اجزای اصلی و کارکرد آن‌ها آشنایی داشته و دوم بتوانید با مشاورین باتجربه و حرفه‌ای در این زمینه مشورت کنید. پس نگران نباشید این مطلب به‌خوبی پاسخگو و راهنمای شما خواهد بود.

چرا خرید سرور HP ؟

سرور دستگاهی قدرتمند است که با بهره‌گیری از سخت افزاری منحصربه‌فرد مانند رم، هارد، پاور، فن و… بدون خاموش شدن حجم کاری سنگین و گسترده مانند ذخیره‌سازی، اشتراک‌گذاری، انتقال داده و… را بر عهده دارد. در واقع سرور قلب یک شرکت یا سازمان است که براساس نیاز کاری احتمال دارد شامل یک یا چند دستگاه باشد. از آن‌جایی که سرور از تجهیزات زیرساختی یک کسب‌وکار به‌‎حساب می‌آیند، باید در انتخاب آن دقت ویژه‌ای انجام گیرد.

کمپانی‌های زیادی در این سال‌ها سرورهای مختلفی را به بازار عرضه کرده‌اند. اما سرور HP، که سرورهای خود را تحت عنوان HPE ProLiant روانه بازار می‌کند، به‎‌دلیل انعطاف‌پذیری، قیمت مناسب، تنوع محصول، قدرت و سازگاری بالا، باعث شده است تا کاربران با انتخاب یکی از مدل‌های سرور اچ پی بتوانند به‌راحتی نیازهای کاری خود را برطرف سازند و همچنین نگران تغییرات در آینده نیز نباشند، زیرا کلیه مدل‌های سرور اچ پی در کنار تمام امکانات و ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهند از قابلیت ارتقاپذیری نیز برخوردار هستند.

ویژگی‌های سرور اچ پی در صنعت IT

درنظر گرفتن نیاز کاربران و ارائه مدل‌های مختلف بر اساس بودجه و کانفینگ باعث شده تا امروز طبق آمار از هر 3 سروری که در جهان به‌فروش می‌رسد یکی از آن‌ها متعلق به کمپانی اچ پی و از خانواده پرولیانت باشد. از ویژگی‌هایی که باعث می‌شود تا این سرور یک انتخاب مناسب و ایده‌آل باشد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه محصولات متنوع با در نظر گرفتن زیرساخت‌های هیبریدی
  • قابلیت افزایش ظرفیت با انعطاف‌پذیری بالا و بدون محدودیت
  • طراحی شده براساس راه‌کارهای جدید محاسباتی و مدیریتی
  • تنوع در انتخاب برای تمام تجهیزات مانند شبکه، پاور، استوریج و…
  • ارائه بهترین کارآیی و عملکرد در حجم‌های متنوع کاری
  • پشتیبانی سریع از مشتریان
  • کاهش هزینه‌های جانبی مانند مجازی‌سازی، لایسنس‌های نرم افزاری، مصرف برق و…
  • پایین بودن زمان Downtime در مقایسه با دیگر سرورها
  • قابلیت پیکربندی و ارتقاءپذیری عالی و راحت

راهنمای جامع برای خرید سرور hp براساس بودجه

آشنا شدن با انواع سرور HP باعث می‌شود تا بر اساس بودجه بتوانید یک انتخاب ایده‌آل داشته باشید. عمدتا سرورهای ارزان قیمت اچ پی که شامل مدل ایستاده و رکمونت تک یونیته U1 هستند از یک پردازنده پشتیبانی می‌کنند و برای یک شرکت یا سازمان با ده کارمند مناسب خواهند بود.

یک سرور ارزان قیمت باید حداقل 4 گیگابایت حافظه رم را پشتیبانی کند و قابلیت ارتقا تا حداکثر 64 گیگابایت را داشته باشد. همچنین در هنگام خرید یک سرور اچ پی با قیمت پایین باید تعداد اسلات PCI و محل نصب درایوهای اضافی را نیز در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که سرورهای رده پایین باید حتما قابلیت‌های جانبی مانند RAID و پشتیبانی از هاردهای SATA را نیز داشته باشند.

سرورهای میان رده اچ پی معمولاً به صورت ایستاده یا رکمونت در اندازه‌های تک یونیته تا چهار یونیته در بازار موجود هستند. این سرورها برای کسب‌وکارهای متوسط تا بزرگ مانند بانک‌های اطلاعاتی، اشتراک‌گذاری، نرم‌افزاری و… مناسب است.

سرور میان رده اچ پی معمولاً از 2 تا 4 پردازنده پشتیبانی می‌کند و حداکثر دارای 3 ترابایت رم و حداقل 8 عدد هارد SATA یا SAS است. سرور اچ پی با قیمت متوسط قابلیت افزودن تجهیزات جانبی مانند SAN، Fiber Channel، ذخیره‌ساز و … را دارند. در این رده قیمت معمولاً سرور از قابلیت‌هایی مانند Hot Plug، Redundant و… نیز برخوردار است.

سرورهای گران‌قیمت که عمدتاً در نسل 9 و 10 پرولیانت قرار می‌گیرند، از انعطاف‌پذیری، ارتقاپذیری و پیکربندی منحصربه‌فردی برخوردار هستند که بالاترین ظرفیت حافظه و حداکثر 22 تا 28 هسته پردازشی را پشتیبانی می‌کنند. این سرورها به‌دلیل High Performance بودن برای شرکت و سازمان‌های بزرگ که در حال ارتقا نیز هستند انتخابی ایده‌آل خواهد بود.

توجه داشته باشید که بر اساس بودجه‌تان امکان خرید یک سرور استوک یا کارکرد را نیز خواهید داشت. البته باید بدانید که سرور استوک HP به معنای عدم ارائه کارایی کافی نیست، بلکه به‌دلیل این که کمپانی دیگر آن نسل از سرور را تولید نمی‌کند یا به هر دلیلی فردی از خرید منصرف شده، در دسته سرورهای استوک یا USED قرار می‌گیرد که کارآیی و عملکرد پرقدرت دارند اما قیمت‌شان نسبت به نو پایین‌تر خواهد بود.

انواع سرور HP

کمپانی اچ پی انواع سرورها را بر اساس ظاهر فیزیکی، کارآیی و نسل دسته‌بندی کرده است که هر کدام از ویژگی‌های منحصر به‌فرد و قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردار هستند.

عمدتا سرور اچ پی از لحاظ فیزیکی به سه دسته رکمونت، تیغه‌ای و ایستاده تقسیم می‌شوند که هر کدام با حروف اختصاری مخصوص به خودشان قابل شناسایی است.

– ML یا ایستاده؛ سرور ایستاده یا Tower که به صورت ML مشخص می‌شوند برای کسب و کارهای کوچک یا متوسط مناسب است که در دسته‌ی میان رده‌ای یا قیمت اقتصادی قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های سرور ML اچ پی می‌توان به امنیت بالا، کم‌صدا بودن، ارتقاءپذیری، سیستم خنک‌کنندگی، کم‌جا بودن و… اشاره کرد.

سرور HP

– DL یا رکمونت؛ سرور رکمونت یا خوابیده، که با حروف اختصاری DL مشخص می‌شوند، برای شرکت‌های متوسط تا بزرگ انتخابی ایده‌آل هستند. عمدتا نسل‌های قدیمی این مدل نسبت به نسل 9 و 10 قیمت پایین‌تری دارند. سرور DL به دلیل این که به صورت افقی درون قفسه‌ای مخصوص به نام رک قرار می‌گیرید نیازمند به فضای اختصاصی یا اتاقی مخصوص دارد. مدل‌های DL 380، DL 360 و DL 560 جزو پرفروش‌ترین مدل‌ها از این نمونه هستند.

سرور HP

– BL یا تیغه‌ای؛ سرور تیغه‌ای یا BL شبیه به سرورهای DL هستند با این تفاوت که آن‌ها به صورت افقی در رک قرار می‌گیرد و این مدل به صورت عمودی است. این سرورها نسبت به DL فضای کمتری را اشغال می‌کنند و مجهز به استوریج و سیستم خنک‌کننده در محفظه است. سرور اچ پی BL با این که از عملکرد و انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است، قیمت آن بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.

سرور اچ پی علاوه بر ظاهر فیزیکی براساس کارآیی به انواع مختلف نیز دسته‌بندی می‌شوند که عبارتند از:

  • سرور اچ پی SL؛ مناسب برای میزبانی وب، خدمات ابری و محاسبات دقیق
  • سرور HP Synergy؛ نوع هیبریدی و مناسب برای هر محیط کاری
  • سرور SimliVity؛ مناسب برای پشتیبان‌گیری و بازیابی ماشین‌های مجازی
  • سرور Edgeline اچ پی؛ پیشرفته‌ترین نوع سرور HP براساس کارآیی
  • سرور اچ پی مدل Cloudline؛ مناسب برای دیناسنترهای فضای ابری

همچنین سرورهای اچ پی براساس سال تولید به نسل‌های مختلف دسته‌بندی می‌شوند، نسل 5 سرور پرولیانت قدیمی‌ترین نوع سرور در این کمپانی است و نسل‌های بعدی عبارتند از 6، 7، 8، 9 و 10 که هرچقدر این عددها بالاتر می‌رود کیفیت و کارآیی به‌طرز چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. از نظر قیمت سرورهای نسل 9 و 10 در بالاترین رده قرار می‌گیرند. همچنین نسل‌های قدیمی‌تر به‌دلیل استوک شدن (متوقف شدن تولید از طرف کارخانه) از قیمتی مناسب برخوردار خواهند بود.

نکات کلیدی در قیمت سرور اچ پی

قیمت سرورهای HP بر اساس ظاهر فیزیکی، نوع کارآیی و نسل آن بسیار متفاوت خواهد بود. علاوه بر این‌ نوع پیکربندی آن و قابلیت ارتقاپذیری باعث می‌شود تا قیمت نهایی متفاوت باشد. به همین خاطر برای این که سیستمی متناسب با بودجه خود را خریداری کنید در هنگام فروش سرور HP توسط فروشندگان معتبر به نکات زیر توجه کنید:

  • بررسی مشخصات کانفینگ سرور بر اساس نوع کسب‌وکار
  • استوک یا نو بودن سرور و قطعات آن
  • اصلی یا غیر اصلی بودن قطعات سرور
  • ابعاد و ظاهر فیزیکی سرور
  • نوع تجهیزات جانبی

جمع‌بندی

برای خرید سرور اچ پی متناسب با بودجه‌تان همان‌طور که در مطلب نیز اشاره کردیم باید نیازهای کاری، میزان بودجه و همچنین سطح کیفی کاری‌تان در سال‌های آینده را بررسی و شناسایی کنید تا در راستای آن یک سرور پرقدرت با توجه به بودجه‌تان خریداری کنید.

پس اگر می‌خواهید یک سرور اچ پی پرقدرت، با کارآیی بالا و قیمت مقرون به‌صرفه داشته باشید، می‌توانید جهت اطلاع از قیمت فروش سرور اچ پی، نوع و مدل سرور و دیگر نکات فنی و کاربردی و همچنین دریافت مشاوره رایگان به وب‌سایت شرکت تجارت سرور پارسه hpparseh.com مراجعه کنید یا با مشاورین باتجربه و حرفه‌ای این مرکز با شماره تلفن 02143491 تماس بگیرید.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*