بیت کوین

90 درصد کل بیت کوین های موجود استخراج شده؛ بعد از اتمام بیت کوین چه می‌شود؟

90 درصد کل بیت کوین های موجود توسط فعالان این حوزه استخراج شده و در آینده نه چندان دور شاهد به پایان رسیدن این ارز دیجیتالی محبوب خواهیم بود، اما بعد از اتمام بیتکوین چه خواهد شد؟

ساتوشی ناکاموتو که به عنوان خالق بیت کوین شناخته می‌شود میزان استخراج این ارز دیجیتالی محبوب را روی 21 میلیون واحد محدود کرد و تاکنون فعالان حوزه ارزهای دیجیتالی حدود 90 درصد از 21 میلیون بیت کوین قابل استخراج در جهان یعنی 18.7 میلیون واحد از آن را استخراج کردند و در حال حاضر فقط 10 درصد از آن باقی مانده است، از این رو این سوال مطرح می‌شود که پس از به پایان رسیدن تمام بیت کوین های موجود در جهان، سرنوشت این رمزارز چه خواهد شد؟

کارشناسان این حوزه با توجه به افزایش ضریب استخراج بیتکوین همزمان با محدود شدن تعداد موجودی آن برآورد کردند آخرین واحد این رمزارز در سال 2140 میلادی استخراج خواهد شد. البته نمی‌توان به صورت قطعی اعلام کرد تا آن سال بیتکوین همچنان مورد استفاده قرار خواهد گرفت یا خیر؟

سرنوشت بیت کوین چه خواهد شد؟

در همین راستا تحلیلگران بر این باورند که اکوسیستم بیت کوین می‌بایست تغییرات زیادی را تجربه کند تا این ارز دیجیتالی به نابودی کشیده نشود. البته گروهی دیگر از تحلیلگران نیز معتقدند احتمالا استخراج‌کنندگان بزرگ بیتکوین با هدف کسب سود بیشتر به تشکیل یک کارتل مخفی روی خواهند آورد تا بتوانند قیمت‌ها را بر اساس سلیقه خود کنترل کنند.

در سمت دیگر برخی از فعالان بازار اعلام کردند بیتکوین ارزش بسیار بالایی دارد و احتمال افزایش ارزش آن نیز بسیار زیاد است. از این رو در آینده بیتکوین به یک وسیله حفظ ارزش تبدیل خواهد شد و بخش زیادی از تراکنش‌های آن در آینده در اختیار موسسه‌های بزرگ قرار خواهد داشت. از آنجایی که هر تغییر بزرگی به موافقت اکثریت نیاز دارد و همچنین با توجه به اینکه دارندگان این ارز دیجیتالی با افزایش میزان بیت کوین های قابل استخراج نیز مخالفت خواهند کرد، می‌توان با قاطعیت گفت تغییر پروتکل استخراج بیت کوین عملی نخواهد شد؛ زیرا افزایش عرضه بیتکوین برای دارندگان بزرگ آن ضررهای زیادی را به همراه خواهد داشت.

در حال حاضر تعداد بیت کوین های قابل استخراج در حال کاهش بوده و از سوی دیگر قیمت بیتکوین نیز روندی افزایشی پیدا کرده است؛ چنین شرایطی باعث شده تا سرمایه‌گذاران متعددی به این بازار جذب شوند، اما باید توجه داشته که این ارزش دیجیتالی به دلیل عدم برخورداری از یک پشتوانه قوی و یا تاییدیه رسمی از سوی بانک‌های مرکزی همچنان با ریسک قیمتی جدی مواجه است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*