اولین آیفون جهان با پورت USB-C

این شما و این اولین آیفون جهان با پورت USB-C

درحالی که اپل همچنان به پورت لایتنینگ علاقه‌مند است، یک مهندس سخت افزاری یک آیفون با پورت USB-C تولید کرده که نشان می‌دهد امکان چنین کاری وجود دارد.

بر کسی پوشیده نیست که دنیای فناوری در حال حرکت به سمت استفاده فراگیر از درگاه USB-C است. تقریباً تمام دستگاه‌هایی که از طریق پورت‌های مختلف USB شارژ می‌شدند، همگی طی سالیان اخیر شروع به استفاده از پورت USB-C به عنوان استاندارد شارژ خود کرده‌اند.

حتی اپل هم در تمام کامپیوترهای مک و تبلت‌های آیپد خود شروع به استفاده از این پورت مدرن کرده است. و علیرغم اینکه شایعه شده بود اپل شارژرهای مگ سیف را به نسل جدید مک بوک پرو بازمی‌گرداند، اما تمام نشانه‌ها حاکی از آن است که همچنان USB تایپ C به عنوان درگاه شارژ در مک بوک‌های بعدی استفاده خواهد شد.

با این حال محصول بسیار مهمی وجود دارد که ظاهراً قصد ندارد هیچوقت از پورت USB-C استفاده کند و آن گوشی آیفون است. یک آیفون با پورت USB-C به این معناست که شما می‌توانید تمام محصولات الکترونیکی و گجت‌های هوشمند منزلتان را با یک شارژر و کابل مشابه شارژ کند.

یک متخصص سخت افزاری تصمیم گرفته با استفاده از مهارت‌های خودش اولین آیفون با پورت USB-C در جهان را تولید کند و نگذارد چنین آیفونی در حد خیال باقی بماند. این آیفون توسط کن پیلنل، یک دانشجوی روباتیک سوئیسی که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کند، ساخته شده است. او در ویدیوی زیر مرحله به مرحله فرآیند ساخت این آیفون و اضافه کردن پورت USB تایپ C به آن را توضیح می‌دهد.

ویدیوی تولید یک آیفون با پورت USB-C

دانلود ویدیو

نکته جالب توجه در مورد آیفون سفارشی پیلنل این است که موفق شده USB-C را هم برای انتقال داده و هم شارژ دستگاه روی آیفون کار بگذارد که فوق‌العاده به نظر می‌رسد. حتی تعمیر برخی از قطعات آیفون‌ها هم دشوار است، چه برسد به اضافه کردن یک پورت به عنوان درگاه شارژ و انتقال فایل در گوشی و چنین اصلاح سخت افزاری بزرگی!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*