آیفون 14 پرو به یک دوربین جلو ویژه با طراحی خاص مجهز خواهد شد

به تازگی رندرهایی از آیفون 14 پرو – Apple iPhone 14 Pro در اینترنت منتشر شده که طراحی متفاوت دوربین سلفی و نمایشگر پانچ هول آن را به تصویر می‌کشد.

اپل چند هفته پیش طی مراسمی، به طور رسمی سری آیفون 13 را عرضه کرد. به عقیده‌ی بسیاری، طراحی به کار گرفته شده در آیفون 13، از رده خارج و منسوخ است. چرا که اپل از سال 2017 در حال استفاده از ناچ بوده و از سال 2018 نیز به طراحی مربعی برای دوربین‌ها روی آورده است.

طراحی جدید آیفون 14 پرو

به تازگی رندرهایی از آیفون 14 پرو در اینترنت منتشر شده که ظاهر متفاوتی را در بخش صفحه نمایش، نشان می‌دهد. گفتنی است که حتی قبل از عرضه‌ی سری آیفون 13 نیز، شایعاتی در مورد آیفون های سری 14 منتشر شده بود اما رندرهایی که جدیدا منتشر شده نزدیک‌ ترین نسخه به واقعیت هستند.

 

رندر آیفون 14

بر اساس همین رندرها، خانواده iPhone 14 Pro به طور کلی استفاده از ناچ را کنار گذاشته و سرانجام قرار است از پانچ هول استفاده کند. استفاده از این نوع طراحی سال‌هاست که در بین برند های اندرویدی مرسوم است اما اگر این رندرها واقعی باشند سری آیفون 14 از یک پانچ هول بیضی شکل منحصر به فرد استفاده می‌کند که در مرکز صفحه نمایش قرار می‌گیرد! این طراحی حتی بین اندرویدی‌ها هم مرسوم نیست چرا که اکثر آنها از پانج هول های بیضی شکل در سمت چپ نمایشگر استفاده می‌کنند. اما همین تغییر کوچک باعث می‌شود که آیفون 14 پرو نسبت به سری‌های قبل و حتی برند های دیگر، متفاوت‌تر ظاهر شود. اگرچه این طراحی از نظر ظاهری خیلی جذاب نیست ولی یک جهش بزرگ برای اپل محسوب می‌شود.

صفحه نمایش آیفون پرو

استفاده از صفحه نمایش جدید باعث افزایش نسبت صفحه به بدنه خواهد شد. این بدان معنی است که حاشیه‌های این گوشی هوشمند به کمترین حد ممکن بین آیفون‌ها می‌رسد. با این حال همچنان حاشیه‌های دور نمایشگر سری پرو آیفون 14 بیشتر از رقبای اندرویدی خواهد بود. در صورت استفاده‌ی اپل از این رندر، بعید است که اجزای مکانیزم Face ID را کنار بگذارد و احتمالا بخشی از آنرا به زیر صفحه نمایش و بخشی از آنرا به درون پانچ هول منتقل کند.

در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد سری iPhone 14 وجود ندارد، با این حال تصویری لو رفته از مشخصات این سری میان کاربران دست به دست می‌چرخد. این اولین اطلاعات منتشر شده از مشخصات این دستگاه است و در حال حاضر نمی‌توانیم آنرا به طور قطعی تایید کنیم.

مشخصات سری آیفون 14

این تصویر نشان می‌دهد که مدل مینی به طور کلی از این سری حذف شده که برای طرفداران گوشی های کامپکت، خبر خوبی نیست. با این حال آیفون 14 و 14 پرو از یک صفحه نمایش 6.06 اینچی استفاده خواهند کرد. این درحالیست که در حالی که آیفون 14 مکس و پرو مکس برای نمایش اطلاعات با صفحه بزرگتر 6.68 اینچی عرضه خواهند شد.

نوع پنل‌های استفاده شده در مدلهای این سری نیز به نوبه خود جالب است. آیفون 14 و 14 مکس پنل LTPS ‌خواهند داشت در حالی اپل برای آیفون های 14 پرو و 14 پرو مکس، پنل های LTPO را در نظر گرفته. این اطلاعات نشان می‌دهد که بر خلاف پیش‌بینی‌ها، مدل 14 پرو، صفحه نمایشی بهتر از مدل 14 مکس خواهد داشت!

مشخصات کلی

از نظر پیکربندی و مشخصات اصلی، همه‌ی مدل های این سری با پردازنده جدید و اختصاصی اپل به نام Bionic A16 عرضه می‌شوند. این پردازنده با تکنولوژی 4 نانومتری ساخته شده و قدرتی بسیار بالاتر از رقیبان اندرویدی خود خواهد داشت.

همچنین بخوانید: آیفون ۱۳ اس در کار نیست؛ اپل برای همیشه “S” را کنار گذاشت، اما چرا؟

به جز نسخه آیفون 14 که از سیستم دوربین دوگانه استفاده میکند، سایر مدل ها همگی دارای 3 دوربین در پنل پشتی خواهند بود. از بین این 3 مدل، 2 مدل دارای لنز 48 مگاپیکسلی سونی از نوع 1/1.3 اینچی برای دوربین اصلی خواهند بود. احتمالا لنز فوق عریض نیز دارای همین مشخصات باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*