واردات گوشی های شیائومی

ممنوعیت واردات گوشی های شیائومی به ایران لغو شد، اما نه همه مدل ها!

انجمن واردکنندگان موبایل اعلام کرد ممنوعیت واردات گوشی های شیائومی به ایران لغو شد و مشکلات این گوشی‌ها طی روزهای آینده با یک به‌روزرسانی نرم افزاری برطرف می‌شود.

مدتی قبل واردات برخی از برندهای موبایل از جمله شیائومی به دلیل مشکل مسیریابی صحیح سرشماره‌های اضطراری ممنوع اعلام شد. در همان زمان انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با ارسال نامه‌ای به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خواستار تجدید نظر در طرح ممنوعیت مجوز ثبت سفارش این برندها شد؛ چرا که اجرای این طرح برای تامین گوشی مورد نظر کاربران مشکلاتی متعددی به همراه خواهد داشت.

محمدرضا عالیان، سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل در آن زمان اعلام کرد گوشی های شیائومی بر اساس استراتژی این برند چینی فناوری‌های روز را با قیمت پایین نسبت به سایر برندها به مشتریان ارائه می‌دهند. شیائومی با این استراتژی توانسته سهم 7 درصدی خود در بازار را به 30 درصد افزایش دهد. از این رو در حال حاضر که کاربران ایرانی می‌توانند با قیمت مناسب از فناوری روز دنیا بهره‌مند شوند، ممنوعیت واردات گوشی های شیائومی به بازار ایران بیشترین آسیب را به کاربران با بودجه کم وارد خواهد کرد. در آن زمان چند راهکار موقت نیز برای حل این مشکل پیشنهاد شده بود که به مرحله اجرا نرسید.

ممنوعیت واردات گوشی های شیائومی لغو شد

انجمن واردکنندگان موبایل امروز 20 مهر 1400 اعلام کرد با پیگیری‌های متعدد شرکت‌های واردکننده و درخواست از شرکت شیائومی قرار شد پس از به روزرسانی نرم افزاری 7 مدل از گوشی‌های شیائومی، ممنوعیت واردات آنها طی روزهای آینده لغو شود.

در حال حاضر ممنوعیت واردات 7 گوشی شیائومی شامل مدل‌ ردمی Note 8، مدل پوکو X3 GT، مدل پوکو M3 Pro 5G، مدل Mi 11 i، ردمی مدل 9a، ردمی مدل Note 10 و ردمی مدل Note 10 5G لغو شده است. همچنین ممنوعیت واردات برای سایر مدل‌ها نیز طی هفته‌های آینده پس از دریافت به روزرسانی لغو خواهد شد.