ترافیک بین الملل اینترنت ایران

کاهش شدید ترافیک بین الملل اینترنت ایران به گزارش گوگل

گزارش شفافیت ترافیک گوگل نشان می‌دهد ترافیک بین الملل اینترنت ایران کاهش شدیدی داشته است. آیا این مساله به ملی شدن اینترنت ارتباطی دارد؟

سرعت اینترنت ایران مدتی است که بسیار کاهش پیدا کرده و بیشتر کاربران ایرانی از وضعیت و کیفیت اینترنت کشورمان راضی نیستند. طبق اطلاعاتی که در گزارش شفافیت ترافیک گوگل منتشر شده، کاهش شدید ترافیک بین الملل اینترنت ایران در روزهای اخیر به وضوح قابل مشاهده است. اما آیا این موضوع به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی یا ملی شدن اینترنت ارتباطی دارد یا دلیل آن چیز دیگری است؟

در تصویر زیر می‌توانید گزارش شفافیت ترافیک گوگل را مشاهده کنید که در آن کاهش ترافیک بین الملل اینترنت ایران مشخص است.

ترافیک بین الملل اینترنت ایران

دلیل کاهش ترافیک بین الملل اینترنت ایران

فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره کیفیت اینترنت ایران در روزهای اخیر گفت به دلیل شروع سال تحصیلی جدید، ترافیک استفاده از اینترنت 3 تا 5 درصد بیشتر شده و همین مساله موجب افت سرعت اینترنت در روزهای ابتدایی مهرماه شده است. با وجود این، برخی کاربران از ملی شدن اینترنت و اجرای طرح صیانت صحبت می‌کنند و نگران این مساله هستند که افت کیفیت اینترنت دلایل دیگری غیر از شروع سال تحصیلی جدید داشته باشد.

یکی از کاربران در توییتر نوشته تفکیک ترافیک یکی از سیاست‌هایی بود که آذری جهرمی در دولت قبل اجرا کرد و حالا این اسلحه کشنده در دست دولت رئیسی است. در هر صورت باید دید آیا مسئولان وزارت ارتباطات توضیح مشخص و واضحی درباره افت سرعت اینترنت ایران در روزهای گذشته ارائه می‌کنند یا خیر؟ همچنین باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده، سرعت اینترنت ایران وضعیت بهتری پیدا می‌کند یا قرار است این وضعیت ادامه داشته باشد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. یه زمانی دهه شصت نوار کاست خوانندگان ممنوع بود ،زمانی دگر ویدیو ممنوع شد، و زمانی پس از آن ریسیورودیش ماهواره! اما یکی یکی آزاد شدن و سپس الان نوبت اینترنت است، آخه چرا جمهوری محترم اسلامی اینقدر مخالف آگاهی پیدا کردن ملتش هست؟!

  2. دروغ. میگن بخاطر مدارس هست شک نکنید طرح خیانت رو دارن یواش یواش راه میندازن