گلکسی Z Fold 3

استقبال بی نظیر خریداران از گلکسی Z Fold 3 و Z Flip 3 سامسونگ را غافلگیر کرده است

گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 فروش خوبی را تجربه می‌کنند. تقاضا برای گلکسی Z Fold 3 و Z Flip 3 به حدی بالا است که حتی سامسونگ هم با مشکل مواجه شده است. 

لازم نیست یک تحلیل‌گر باتجربه حوزه تکنولوژی و یا یک دانشمند برجسته باشید تا متوجه شوید که تصمیم سامسونگ برای توقف سری محبوب گلکسی نوت به خاطر یک محصول نوپا قمار بزرگی بوده است؛ اما با توجه به تقاضای اولیه جهانی و تاخیر‌های ایجاد شده در تحویل این گوشی‌ها به کاربران می‌توان گفت که ریسک سامسونگ روی گلکسی Z Fold 3 و Z Flip 3 به خوبی جواب داده است.

تقاضای بالا برای گلکسی Z Fold 3 و Z Flip 3

متاسفانه خبر بد برای طرفداران بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی در دنیا این است که تاخیر‌های ایجاد شده صرفا به خاطر تقاضای زیاد برای گوشی‌ها تاشو جدید نبوده‌اند و بخشی از آنها به خاطر کمبود جهانی تراشه هستند. کمبودی که حتی نزدیک بود به کنسل شدن نسخه فن ادیشن گلکسی اس 21 منجر شود.

گلکسی Z Fold 3

سامسونگ توانست در مدت یک ماه بیش از یک میلیون نسخه از گوشی‌های تاشو خود را در کره جنوبی بفروشد و البته در حال حاضر نیز در تامین تقاضای زیاد کاربران با مشکل مواجه شده است. خیلی از کاربران مجبور هستند تا یک ماه برای دریافت سفارش خود صبر کنند و فروشگاه‌ها نیز قادر به دریافت سفارشات جدید نیستند.

برخی از تحلیل‌گران بر این باورند که مدیریت شرکت نیز در این زمینه مقصر است. آنها انتظار چنین موفقیتی را از گوشی‌های 5G گلکسی زد فلیپ 3 و گلکسی زد فولد 3 نداشتند. در واقع سامسونگ از همان ابتدای کار برای پاسخگویی به این تقاضای بالا آمادگی نداشته و حالا نیز افزایش میزان تولید با توجه به کمبود قطعات کار سختی است.

با توجه به استقبال خوبی که از Galaxy Z Flip 3 و Z Fold 3 نسبت به نسل قبل شده است، این نظریه تا حدودی درست است؛ اما با توجه به کنسل شدن گلکسی نوت 21 و تاخیر در عرضه گلکسی S21 FE باید به دنبال مقصر دیگری نیز گشت.

البته این تقاضای بالا فقط مربوط به کره نیست و در آمریکا نیز شرایط همینطور است. کاربرانی که نسخه‌های مختلف گلکسی زد فلیپ را از فروشگاه اینترنتی سامسونگ در آمریکا سفارش می‌دهند، باید ۵ تا ۶ هفته برای دریافت آن صبر کنند. علاقه‌مندان به نسخه ۲۵۶ گیگابایتی گلکسی زد فولد 3 نیز باید تا آبان ماه منتظر بمانند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. زنده باشی غول کره ای