داروی کرونای آسترازنکا

داروی کرونای آسترازنکا جان 67 درصد مبتلایان را نجات می‌دهد

مطابق با نتایج به دست آمده از تازه‌ترین تحقیقات، داروی کرونای آسترازنکا مورد آزمایش قرار گرفته و تا 67 درصد از فوت مبتلایان به کرونا جلوگیری می‌کند.

به تازگی تعدادی از افراد آلوده به نمونه حاد ویروس کرونا با داروی کرونای آسترازنکا که تحت عنوان AZD7442 شناخته می‌شود مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج به دست آمده از این آزمایش مشخص ساخته است که این دارو تا 67 درصد از فوت مبتلایان به کرونا جلوگیری می‌کند. لازم به ذکر است که نحوه استفاده از این دارو به صورت تزریق عضلانی خواهد بود. کارشناسان معتقد هستند افرادی که امکان دریافت واکسن را ندارند می‌توانند داروی کرونای آسترازنکا را جایگزین آن کنند.

تا پیش از این شرکت آسترازنکا از سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) خواسته بود تا مجوز استفاده اضطراری از این دارو را به منظور مقابله با کرونا صادر کند. شرکت‌های داروسازی گلاکسواسمیت کلاین، رجنزون و الای لی نیز تا پیش از ساخت AZD7442 درمان‌های مشابهی را از جمله آنتی بادی‌های مونوکلونال که با نام پادتن‌های تک دودمانی نیز شناخته می‌شود ساخته بودند که در حال حاضر  به منظور مقابله با نوع سبک کرونا ویروس در ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مقابله با کووید-19 به وسیله داروی کرونای آسترازنکا

شرکت Astrazeneca امیدوار است این داروی کرونا بتواند افرادی را که به هر دلیل امکان تزریق واکسن را ندارند یا در شرایط خطرناکی قرار دارند که ممکن است آلوده به این ویروس شوند، از ابتلا به بیماری محافظت کند. بدن به واسطه آنتی بادی‌ها می‌تواند اقدام به تشخیص و خنثی‌سازی باکتری‌ها و ویروس‌ها کند،‌ از این رو می‌توان گفت قسمت بسیار مهمی از سیستم ایمنی به آنتی بادی‌ها تعلق دارد.

هیو مونتگومری، پژوهشگر ارشد این تحقیق عنوان می‌کند که برای کم کردن قدرت و نابودی ویروس کرونا نیازمند کشف روش‌های تازه‌ای برای مقابله هستیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*