وان پلاس 9RT

گوشی وان پلاس 9RT با مشخصات فوق‌العاده و قیمت بی نظیر معرفی شد

گوشی وان پلاس 9RT رونمایی شد. OnePlus 9RT از مشخصات بسیار خوبی همچون اسنپدراگون 888 و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و با یک برچسب قیمت باورنکردنی همراه شده است.

وان پلاس 9RT وارد بازی شد. این گوشی بالا رده علیرغم نامی که دارد در مقایسه با وان پلاس 9R با تغییرات مهمی همراه شده است و البته با وان پلاس 9 هم تفاوت‌های زیادی دارد.

گوشی وات پلاس 9R نسخه تقویت شده OnePlus 8T بود. در این گوشی به جای اسنپدراگون ۸۶۵ از اسنپدراگون 870 استفاده شده بود، ولی به جز این مورد در دیگر بخش‌ها همچون نمایشگر، دوربین و باتری هیچ تفاوتی با 8T نداشت.

وان پلاس 9RT؛ یک گوشی قوی با تمرکز روی گیمینگ

وان پلاس در این گوشی از یک نمایشگر ۶.۶۲ اینچی استفاده کرده است که کمی نسبت به مدل‌های غیر پرو بزرگتر است. هر دو گوشی وان پلاس 9 و 9R دارای صفحه نمایش ۶.۵۵ اینچی هستند. پنل امولد E4 سامسونگ استفاده شده در این گوشی دارای رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است و از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می‌کند. همچنین شاهد حالت‌های رنگی sRGB و DCI-P3 هستیم.

وان پلاس 9RT

نرخ تازه‌‌سازی صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز است و برای واکنش هرچه سریع‌تر نیز شاهد نرخ نمونه برداری لمسی ۶۰۰ هرتز هستیم. از دیگر ویژگی‌های بازی محور این گوشی می‌توان به بازخورد ۴ بعدی هپتیک و قرار گرفتن ۳ آنتن وای فای در اطرف گوشی برای ارتباط هرچه بهتر اشاره کرد.

خب حالا نوبت به تراشه می‌رسد. سکان هدایت وان پلاس 9RT را اسنپدراگون 888 در دست دارد و ۸ یا ۱۲ گیگ رم LPDDR5 (چهار کاناله) و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی UFS 3.1 (دو کاناله) نیز آن را همراهی می‌کنند. البته توجه کنید که گزینه ۱۲ گیگ رم فقط در کنار حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود.

وان پلاس 9RT

اگرچه تراشه استفاده شده در مدل‌های وان پلاس 9 و 9RT هیچ تفاوتی با هم ندارند؛ اما سیستم «خنک کننده فضایی» این گوشی به سینک حرارتی جدیدی مجهز شده که ۵۹ درصد بزرگتر است و همین نیز سبب می‌شود که افزایشی ۲۰ درصدی را در گرمازدایی شاهد باشیم. مدل معمولی عملکرد پایدار و خوبی داشت و این مدل نیز قطعا بهتر خواهد بود.

خب نوبت به دوربین و ترکیب منحصر به فرد آن می‌رسد. در دوربین اصلی این گوشی از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی IMX766 سونی استفاده شده است که پیشتر آن را در وان پلاس 9 و 9 پرو دیده بودیم. البته در آن گوشی‌ها این دوربین در نقش ماژول فوق عریض ظاهر شده بود.

این حسگر ۱/۱.۵۶ اینچی به امکانات مهمی همچون DOL-HDR مجهز شده است و پیکسل‌های ۱ میکرومتری آن هم پشت دیافراگم f/1.8 قرار گرفته‌اند. از دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توان به ترکیب پیکسلی ۴ در ۱ و لرزشگیر اپتیکال برای عملکرد بهتر در محیط‌های تاریک اشاره کرد.  متاسفانه این گوشی در بهترین حالت می‌تواند با رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کند که کمی عجیب است.

وان پلاس 9RT

دوربین فوق عریض ۱۲۳ درجه وان پلاس 9 آر تی از یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی و لنزی با گشودگی دیافراگم f/2.2 بهره می‌برد. این دوربین مستقیما از 9R گرفته شده است. همچنین یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی هم در بدنه پشتی گوشی حضور دارد.

دوربین سلفی هم از حسگر ۱۶ مگاپیکسلی IMX471 سونی (اندازه پیکسل ۱/۰ میکرومتر و گشودگی دیافراگم f/2.4) به همراه لرزشگیر الکترونیکی استفاده می‌کند و توانایی ضبط ویدیو با رزولوشن 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد.

وان پلاس 9RT انرژی مورد نیاز خود را از یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دو سلولی تامین می‌کند و شاهد پشتیبانی از شارژ سریع ۶۵ وات هم هستیم. هرچند که برخلاف شارژ سریع، انتقال داده از طریق درگاه USB-C با استاندارد USB 2.0 انجام می‌شود. این مورد بیشتر در هنگام اتصال دستگاه‌های خارجی همچون مانیتور اهمیت خود را نشان می‌دهد.

از دیگر مشخصات OnePlus 9RT می‌توان به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، اسپیکر‌های استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس، پشتیبانی از دو سیم کارت و توانایی اتصال به شبکه 5G اشاره کرد. در بخش ارتباطات نیز شاهد پشتیبانی از وای فای 6 (ax، 2*2 MIMO)، بلوتوث ۵.۲ (شامل کدک‌های AAC و LDAC)‌ و NFC هستیم.

قیمت و زمان عرضه

پیش فروش وان پلاس 9RT هم اکنون در چین آغاز شده است و از سه‌شنبه آینده نیز به طور رسمی به بازار عرضه خواهد شد. وان پلاس قیمت ۵۱۰ دلاری را برای مدل پایه این گوشی در نظر گرفته است. برای مقایسه باید گفت که مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی وان پلاس 9 در هنگام عرضه ۵۹۰ دلار قیمت داشت.

کاربران چینی می‌توانند از میان سه رنگ مشکی، نقره‌ای و آبی یکی را انتخاب کنند. این شرکت هنوز درباره عرضه 9RT در سایر مناطق توضیحی ارائه نداده است. در نهایت باید گفت که این گوشی در چین با ColorOS 11 که بر پایه اندروید 11 است، عرضه خواهد شد.