لپتاپ ایسر

لپتاپ جدید ایسر به یک صفحه نمایش 3 بعدی شگفت انگیز مجهز است+ویدیو

بعد از مدت‌ها انتظار، بالاخره لپتاپ ایسر که از صفحه نمایش سه بعدی پشتیبانی می‌کند، معرفی شد. این محصول ConceptD 7 SpatialLabs Edition نام دارد.

اوایل سال جاری میلادی بود که شرکت ایسر از تکنولوژی بصری 3 بعدی جدیدی با نام SpatialLabs رونمایی کرد. آن‌ها برای معرفی این تکنولوژی از لپتاپی استفاده کردند که هرگز برای فروش در دسترس علاقه مندان قرار نگرفت و سازندگان از آن زمان مشغول توسعه این فناوری بوده‌اند. اکنون سازندگان از لپتاپ ایسر ConceptD 7 SpatialLabs Edition رونمایی کرده‌اند.

این لپتاپ از مدل 3 بعدی – استریوسکوپی برای SpatialLabs بهره می‌برد و قادر است رزولوشن 1920 در 2160 را در حالت 3D در اختیار کاربران قرار دهد. علاوه بر این شرکت Acer از مدل دیگری مخصوص مهندسان و توسعه دهندگان هم رونمایی کرده است تا از مزایای این لپتاپ فوق العاده بهره مند شوند.

لپتاپ ایسر

لپتاپ ایسر ConceptD 7 SpatialLabs Edition بر پایه ویندوز 11 پرو 64 بیتی طراحی شده (شماره مدل: CN715-73G) که با پردازنده اینتل Core i7 – 11800H مجهز شده است. حافظه داخلی رم در نظر گرفته شده برای این لپتاپ 32 گیگابایت از نوع DDR4 (قابل ارتقا تا 64GB به اضافه دو soDIMM) است و کارت گرافیک هم انویدیا مدل RTX 3080 نام دارد.

درمورد فضای ذخیره سازی هم جای هیچ گونه نگرانی نیست؛ چراکه سازندگان حافظه 2 ترابایتی NVMe SSD را در اختیار خریداران قرار می‌دهند. در بحث امکانات اتصال هم با WiFi 6 AX201 (تکنولوژی بی سیم اینتل)، بلوتوث 5.1 و تکنولوژی MU-MIMO 2.2 طرف هستیم.
لپتاپ ایسر با فناوری صوتی DTS، تکنولوژی تصفیه صدای انحصاری ایسر و دو میکروفن فعالیت می‌کند. ضمنا تکنولوژی دیگر این شرکت با اسم TrueHarmony هم برای صدای قدرتمندتر و مشابه هدفون در این لپتاپ به چشم می‌آید. کیفیت صدای این لپتاپ به کمک سیستم Far – field pickup و «توزیع صوت تطبیق پذیر» تقویت شده است.

از جمله دیگر ویژگی‌های صوتی محصول جدید ایسر می‌توان به سیستم تشخیص صدای ارتقایافته و ردیابی صدا اشاره کرد. سه حالت برای ورودی صدا در نظر گرفته شده که شامل تشخیص صدا، تماس شخصی و تماس کنفرانسی می‌شود.

اما مهم‌ترین ویژگی لپتاپ ایسر ConceptD 7 SpatialLabs Edition تکنولوژی 3D آن است که شامل دو دوربین در بالای صفحه نمایش می‌شود که موقعیت چشم کاربر را تشخیص و سپس اقدام به ساخت مدل سه بعدی در راستای دید کاربر می‌کند.

لپتاپ ایسر

یکی از جذاب‌ترین سوالات این روزهای دنیا فناوری این است که ایسر تا کجا می‌تواند با فناوری SpatialLabs پیشروی کند. اگر این سیستم بتواند به درستی در لپتاپ‌های جدید این شرکت تایوانی پیاده سازی شود، انقلابی در حوزه‌های طراحی مهندسی، پزشکی و هر نوع رشته مبتنی بر خلاقیت رخ خواهد داد.

در نهایت هم باید خاطر نشان کنیم Acer از دو نسخه متفاوت ConceptD 3 پرده برداری کرده است. یکی از این دستگاه‌ها از سیستم عامل ویندوز 11 استفاده می‌کند و دارای صفحه نمایش 16 اینچی با پنل IPS LED – blacklit TFT LCD است. پردازنده و کارت گرافیک هم به ترتیب از نسل 11 اینتل Core i7 و انویدیا GeForce RTX 3050 Ti انتخاب شده‌اند.

مدل بعدی هم ایسر ConceptD 3 Ezel نام گذاری شده که 15.6 اینچی با پنل IPS و صفحه نمایش تا شدنی (Hinge) است. این مدل با ایسر ConceptD Ezel که در گذشته روانه بازار شده بود، متفاوت است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*