مسابقه عکاسی با پهپاد 2021

تصاویر منتخب مسابقه عکاسی با پهپاد 2021؛ جهان از نمای بالا دیدنی تر است

برندگان امسال Drone Photo Awards جهان را از نمایی دیدنی به تصویر کشیده‌اند. این شما و این تصاویر منتخب مسابقه عکاسی با پهپاد 2021 که نظیرشان را کمتر دیده‌اید.

چهارمین دوره مسابقه عکاسی با پهپاد (Drone Photo Awards) با مشارکت 2900 عکاس حرفه‌ای و آماتور از 105 کشور دنیا برگزار شد. این گفته‌ی لوکا ونتوری، بنیان‌گذار رقابت و مدیر موسسه Siena Awards است که رقابت‌های بین‌المللی عکاسی را سازمان‌دهی می‌کند.

کن گیگر، عکاس برنده جایزه پولیتزر و یکی از داوران مسابقه عکاسی با پهپاد 2021 دراین‌باره می‌گوید:

امکان دسترسی به پهپادهای بهتر و ارزان‌تر طی سالیان اخیر، این سبک عکاسی را پرطرفدار کرده است؛ به‌ویژه در میان آماتورها!

او همچنین اضافه کرد عکاسی با پهپاد نه تنها سرگرم‌کننده است؛ بلکه پنجره جدیدی را برای درک بهتر سیاره زمین و دیدن ناشناخته‌های آن می‌گشاید.

البته این مسابقه به عکس‌های گرفته شده با پهپاد محدود نمی‌شود و استفاده از هر ابزاری برای ثبت تصاویر هوایی، مورد قبول است؛ اعم از بالن‌های کوچک و بزرگ، کایت، چتر نجات و حتی هلیکوپتر!

تصاویر منتخب مسابقه عکاسی با پهپاد 2021

وقتی درختان رنگ عوض می‌کنند

این عکس از مسابقه عکاسی با پهپاد ۲۰۲۱، جنگلی در ویتنام را نشان می‌دهد که یک ماهیگیر در حال پاروزنی در میان درختان مانگرو است. مانگروها در زمستان تمام برگ‌های خود را از دست می‌دهند و رنگ سفید تنه آن‌ها نمایان می‌شود.

خالق این تصویر، فام های ترونگ (Pham Huy Trung) آن را بالانسی بین انسان و طبیعت توصیف می‌کند. به گفته‌ی او، مقیاس و  رنگ، دو عنصر کلیدی در هویت‌بخشی به این عکس هستند؛ به طوری که پوشش سفید جنگل، جذبه طبیعت را نشان می‌دهد و رنگ قرمز لباس ماهیگیر، زیبایی انسان را!

کوچک و بزرگ، سفید و قرمز؛ خیلی چیزها در زندگی باید توامان وجود داشته باشند.

برداشت تند و تیز

در این عکس از مجموعه تصاویر مسابقه عکاسی با پهپاد 2021، زنان کارگری را می‌بینیم که در یکی از کارخانه‌های بنگلادش، فلفل قرمز برداشت شده را خشک می‌کنند. به گفته‌‌ی حسن روهان (Hassan Rohan) خالق این تصویر، دستمزد آن‌ها برای 10 ساعت کار در روز فقط 2 دلار است و در برخی مناطق، حتی کمتر از این!

این عکاس فریلنس مقیم نیویورک، همواره تلاش می‌کند از بالاترین ارتفاع ممکن عکس بگیرد:

 وقتی هنوز خبری از پهپاد نبود، من به یک جای مرتفع مثل پشت بام می‌رفتم تا دید بهتری برای عکاسی داشته باشم. ولی وقتی پهپادها در دسترس قرار گرفتند، می‌دانستم که خوراک خودم است.

او بعضی وقت‌ها به جاهای ناشناخته می‌رود و با به پرواز درآوردن پهپاد، شانس خود را برای شکار تصاویر بکر امتحان می‌کند. این منطقه روستایی در «بوگارا» بنگلادش نیز یکی از همین مکان‌هاست که به ثبت تصویر دو ردیف کارگر در میان فرشی از فلفل‌های قرمز منجر شد.

غذا حاضر است

در این عکس خوش رنگ و لعاب که جزو برگزیدگان مسابقه عکاسی با پهپاد 2021 هم هست، دیپابراتا سور (Dipabrata Sur) یک غذاخوری موقت روباز را به تصویر کشیده؛ موقعیت آن، دره برفی کونگ‌دوری هند است.

چمن‌زار رقصان

اینجا زنان ویتنامی در حال چیدن علف‌ها هستند. این گیاهان موارد مصرف مختلفی دارند؛ از تهیه علوفه برای دام گرفته تا کود گیاهی. خالق این تصویر، Khanh Phan نام دارد.

کلافگی از قرنطینه خانگی

تصویری که می‌بینید، اثر آداس واسیلیوسکاس (Adas Vasiliauskas) است که در مسابقه عکاسی با پهپاد 2021 بسیار مورد توجه قرار گرفت. او تلاش می‌کند با ثبت تصاویری پرمفهوم مانند این در خیابان‌های لیتوانی، میل مردم به داشتن زندگی عادی در دوران کابوس‌وار کرونا را به تصویر بکشد.

به طور خاص در این عکس، مردی را می‌بینم که روی یک تخت در پشت وانت دراز کشیده و وانمود به اسکوترسواری می‌کند.