وانت پادرا پلاس‌

وانت پادرا پلاس‌ سرانجام روانه بازار ایران شد

وانت پادرا پلاس‌ به بازار ایران عرضه شد. پادرا پلاس از پیشرانه‌ای ارتقا پیدا کرده و کابینی جادارتر بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و امکانات این وانت سایپا آشنا می‌شویم.

بازار پیکاپ‌های ایران چند سالی است که دستخوش تغییرات زیادی شده و شاهد ورود انواع پیکاپ‌های چینی هستیم که توانستند تا حدودی به این بازار رونق ببخشند، اما در طرف دیگر بازار وانت‌های کاری رونق پیدا نکرده و مشتریان ایرانی در این بازار باید به سراغ گزینه‌های قدیمی چون زامیاد 24، وانت سایپا 151، وانت آریسان و وانت کارا بروند.

البته زامیاد در این بازار توانسته با ارائه قابلیت‌های باری مناسب نسبت به سایر رقبا سهم بیشتری را به خود اختصاص دهد و شرکت سایپا نیز طی سال‌های گذشته با ارائه نسخه آپشنال آن به همراه مدل‌های دوگانه‌سوز و دیزل توانسته فروش خوبی را به ثبت برساند، اما سرانجام زمان به‌روزرسانی آن فرا رسیده بوده و سایپا نیز به تولید پادرا روی آورد که با استقبال مشتریان همراه شد. این خودروساز بزرگ کشور پس از معرفی پادرا پلاس به تازگی آن را به بازار عرضه کرده تا بتواند بیش از پیش در بازار وانت‌های کاری بدرخشد.

مشخصات وانت پادرا پلاس‌

وانت پادرا پلاس‌

سایپا برای مدل 1400 پادرا پلاس قیمت کارخانه‌ای 285 میلیون تومان را در نظر گرفته است که البته این خودرو در بازار حدود 320 میلیون تومان قیمت دارد. از آنجایی که همه از کابین قدیمی و فضای تنگ زامیاد 24 انتقاد می‌کردند و واقعا هم سرنشنیان در مسیرهای بلند مدت با مشکلات زیادی مواجه می‌شدند، اکنون سایپا این مشکل را در پادرا پلاس برطرف کرده است.

وانت پادرا پلاس‌

اکنون پادرا پلاس به کابینی مشابه وانت فودای لیون مجهز شده که از داشبورد و کنسول به‌روزی بهره می‌برد. صندلی‌ها نیز بزرگ‌تر و راحت‌تر از قبل به نظر می‌رسند و در کابین نیز برای راننده و سرنشین فضای بیشتری را به همراه دارد. غربیلک فرمان و صفحه کیلومترشمار جدید به عنوان سایر تغییرات کابین این خودرو محسوب می‌شوند که نسبت به نیسان آبی از طراحی بهتر و زیباتری بهره می‌برند.

وانت پادرا پلاس‌

سایپا برای وانت پادرا پلاس امکاناتی نظیر ترمزهای ABS و EBD، مه شکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، تهویه مطبوع، شیشه‌ها و آینه‌های برقی را نیز در نظر گرفته است. این خودرو به موتور M24 پلاس زامیاد که نسخه ارتقا پیدا کرده موتور نیسان آبی است نیز مجهز شده است. وزن این وانت شهری به 1685 کیلوگرم می‌رسد و قادر است 2100 کیلوگرم بار را حمل کند.

وانت پادرا پلاس‌

پیشرانه پادرا پلاس قدرتی برابر با 94 اسب بخار و گشتاور 184 نیوتن‌متر را تولید می‌کند که نسبت به قبل ارتقا پیدا نکرده است، اما مهندسان تغییراتی چون تغییر دریچه گاز از نوع مکانیکی به برقی، استفاده از سیستم سوخت‌رسانی جدید، طراحی مجدد منیفولد دود، مجموعه کاتالیست جدید و کالیبراسیون EOBD را در نظر گرفتند که چنین تغییراتی باعث شده تا مصرف سوخت ترکیبی آن به 10.9 لیتر برسد. گفتنی است مصرف سوخت زامیاد 24 به شکل ترکیبی 11.3 لیتر است.

بر اساس اطلاعاتی که شرکت سایپا منتشر کرده است، موتور M24 پلاس به قابلیت تولید به شکل دوگانه‌سوز نیز مجهز بوده و به همین دلیل احتمالا در آینده شاهد تولید پادرا پلاس دوگانه سوز نیز خواهیم بود. یک گیربکس 6 دنده دستی و سامانه کلاچ تک صفحه‌ای خشک با سیستم هیدرولیک نیروی پیشرانه را به دیفرانسیل عقب منتقل خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. از نظر فنربندی و نرم بودن سواری آن نیز تلاش کنید

  2. مثل وانت های آمریکایی طراحی دلچسب و به روز داشته باشید ،ی کمی سلیقه ،هزینه و وقت و انرژی صرف طراحی این وانت کنید همش به سود خالص فکر نکنید و کاری نو ارائه دهید

  3. قابلیت دسترسی از داخل کابین به داخل اتاق عقب از راه شیشه عقب نیز خوبه که داشته باشد یا باسکول جهت وزن بار ،دماسنج ،شیب سنج (گوی) نیز خوبه

  4. باید به روزتر شود از نظر ظاهری ،امکانات جدید، داشتن کاور روی منی فولد و قوی تر شدن ترمزهای آن، رادار و سنسور ۶ طرفه و سیستم ضد لغزندگی در هوای بارانی و کنترل پایداری حتما باید داشته باشد.

  5. سلام.
    فرمان هیدرولیک باعث گیجی خودرو و تعادل نداشتن در پیچ جاده شده
    دنده های گیربکس هم به دلیل اینکه گیربکس زیر داشبورد قرار گرفته وبرای اینکه سر دنده به داشبورد گیر نکنه، سردنده دو تکه نصب شده و باعث میشه دنده ها خوب جا نروند.