قیمت پراید

قیمت پراید در عراق چقدر است؟

معاون صادرات سایپا گفت تاکنون 160 هزار دستگاه خودرو پراید را به بازار عراق صادر کردیم که توانسته با محبوبیت خود آمار فروش مناسبی را به ثبت برساند، اما قیمت پراید در عراق چقدر است؟

علی کریمی، معاون صادرات گروه خودروسازی سایپا عنوان کرد تا به امروز حدود 160 هزار دستگاه خودرو پراید را به بازار خودرو عراق صادر کردیم و هم‌اکنون تولید این خودرو در سایت اسکندریه عراق به شکل CKD یا قطعات ارسالی از سایپا به این کارخانه در حال انجام است. وی افزود در میان انواع پراید، پراید 131 توانست در بازار عراق به محبوبیت خاصی دست پیدا کند که مهم‌ترین دلیل محبوبیت آن داشتن قیمت رقابتی نسبت به سایر خودروسازان جهانی است.

قیمت پراید در عراق

معاون صادرات گروه خودروسازی سایپا در خصوص قیمت پراید در عراق عنوان کرد با مراجعه به سایت اینترنتی نمایندگی فروش محصولات سایپا در عراق و سایر سایت‌های معتبر خرید و فروش خودرو در این کشور می‌توان از جزئیات قیمتی پراید در عراق مطلع شد. وی افزود پراید در کشور عراق با قیمت حدود 7 هزار دلار یعنی بیش از 180 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

کریمی در ادامه گفته‌های خود بیان کرد قیمت 7 هزار دلاری پراید به عنوان کمترین قیمت یک خودرو صفر کیلومتر در کشور عراق محسوب می‌شود. وی در دسترس بودن و ارزان بودن قطعات یدکی را از سایر دلایل محبوبیت پراید در عراق دانست.

طبق گفته معاون صادرات سایپا، با توجه به اینکه بیشترین کاربرد پراید در عراق برای حمل و نقل درون شهری و ناوگان تاکسیرانی مورد استفاده می‌گیرد، موضوع در دسترسی بودن و ارزان بودن خدمات پس از فروش برای مالکان و رانندگان این خودروها بسیار حائز اهمیت است. وی افزود هم‌اکنون تمام خودروسازان محصولات خود را با شرایط اعتباری و اقساطی در عراق به فروش می‌رسانند و در این میان فقط پراید به صورت فروش نقدی به بازار عرضه می‌شود.

معاون صادرات سایپا در ادامه به برخی اظهارنظرهای اشتباه در مورد شرایط فروش و میزان استقبال مشتریان عراقی از پراید اشاره کرد و گفت متاسفانه برخی اوقات شاهد انتشار اخبار کذب از شرایط فروش محصولات سایپا در عراق هستیم که حواشی را به همراه دارد. وی افزود این اخبار ناشی اشتباه در ترجمه و عدم آشنایی با شرایط بازار عراق است.

کریمی در ادامه افزود مثلا یک خودرو دارای گیربکس اتوماتیک در ایران حدود 800 میلیون تومان برابر با 8 برابر پراید قیمت دارد، اما همان خودرو اتوماتیک را می‌توان با 15 تا 25 هزار دلار قیمت در عراق خریداری کرد، از این رو برخی افراد با مقایسه این دو قیمت اعلام می‌کنند پراید نیز در عراق حدود یک هشتم برابر با 3 هزار دلار قیمت دارد. وی تاکید کرد کمترین قیمت خودرو در عراق حدود 7 هزار دلار بوده که آن خودرو هم قیمت پراید 131 است. از این رو مناسبات بازار خودرو ایران و عراق یکسان نبوده و مقایسه میان آنها باعث اشتباه می‌شود.

معاون صادرات سایپا با اشاره به اینکه محاسبات مرسوم مالی در عراق نیز متفاوت است بیان کرد مثلا در عراق به 100 دلاری یک ورق گفته می‌شود و همچنین محاسبات دینار را به شکل خلاصه می‌نویسند. برای نمونه قیمت پراید در سابت معروف سوق المفتوح 740 دلار اعلام شده، اما در واقع این خودرو شماره‌گذاری شده و آماده استفاده 7400 دلار قیمت دارد.

کریمی در خصوص آپشن‌های خودروهای ایرانی در عراق نیز بیان کرد وجود آپشن‌هایی چون مالتی مدیا یا نمایشگر در پراید صحت دارد، اما باید بدانید این امکان با درخواست مشتری روی خودرو قرار داده شده که قیمت همان مالتی مدیا 250 دلار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. ی کلام بگم دیگه زر نزنین وقتی فورد توی عراق 200 300 تومنه چجور پرایدو میخرن 180؟؟ من شغلم اربیل عراق هست اینجا کسی بالا 10 میلیون جلو پراید نمیندازه اشغالای دزد مگ مردم ایران از عراق کمترن ک باید اینقد گرون بخرن خیلی ادمای کثیفی هستین انشالله خدا نسلتونو از روی زمین برداره ب حق حسین

  2. سلام شماها یا خیلی احمق هستید یا مردم را احمق فرض میکنید .

  3. ۱۳۱و صبا چه فرقی دارن خداییش؟