تبلیغ پراید

ویدیوی دیدنی تبلیغ پراید در کره جنوبی را از دست ندهید

در این مطلب ویدئوی جالب تبلیغ پراید که تقریبا 35 سال پیش توسط شرکت کیا موتور در کره جنوبی طراحی و تولید شد را مشاهده خواهید کرد.

اولین بار در سال 1987 یعنی تقریبا 35 سال پیش بود که شرکت کیا موتور کره جنوبی اقدام به طراحی و تولید خودروی پراید کرد. در سال 2001 شرکت خودروسازی سایپا خط تولید پراید را خریداری کرد و از آن سال به بعد هم مدل‌های مختلف این خودرو در بازار ایران عرضه می‌شود. جالب‌تر و عجیب‌تر این که بعد از 35 سال، هنوز هم برخی مدل‌های پراید در سایپا تولید می‌شوند و به نظر می‌رسد این خودروساز داخلی قصد ندارد دست از سر این خودروی ناایمن و قدیمی و البته ارزان‌قیمت بردارد.

در طراحی پراید از پلتفرم فورد فستیوا آمریکا و مزدا 121 ژاپن الهام گرفته شده است. از آن زمان تاکنون مدل‌های متفاوتی از فورد و مزدا عرضه شدند، اما همچنان تغییری در پراید مشاهده نمی‌شود. به گفته سازمان پزشکی قانونی، رکورد آمار تلفات در حوادث رانندگی هم در اختیار پراید قرار دارد. اما 35 سال پیش، شرکت کیا موتورز تبلیغ جالبی از پراید را در کره جنوبی پخش کرد که تماشای آن خالی از لطف نیست. در ادامه می‌توانید این ویدیوی جالب را مشاهده کنید:

ویدیوی تبلیغ پراید در کره جنوبی