کیفیت تارا

جایگاه کیفیت تارا میان سایر خودروهای داخلی و هم رده مشخص شد

گزارش کیفیت تارا دنده ای برای اولین توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شد. این سدان ملی ایران خودرو از لحاظ کیفی نسبت به سایر خودروهای داخلی و هم رده در چه جایگاهی قرار دارد؟

تارا که به عنوان جدیدترین محصول گروه خودروسازی ایران خودرو محسوب می‌شود به تازگی توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مورد ارزیابی قرار گرفته و برای اولین بار امتیاز کیفی این سدان کلاس C داخلی تعیین شد.

کیفیت تارا مشخص شد

طبق گزارشی که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شده، تارا با گیربکس دستی توانست از 5 ستاره کیفی 4 ستاره را از آن خود کند. گفتنی است ایران خودرو نیز برای این خودرو چهار ستاره را به عنوان هدف کیفی تعیین کرده بود که اکنون توانست به آن دست پیدا کند و به همین دلیل دستاورد مهمی برای آن محسوب می‌شود. همچنین هدف این خودروساز برای تارا اتوماتیک پنج ستاره کیفی خواهد بود.

ایران خودرو تارا از موتور 1.6 لیتری TU5 پلاس 4 سیلندر 16 سوپاپ بهره می‌برد که مهندسان برای آن ساختار پاشش سوخت جدید، سامانه زمان بندی متغیر سوپاپ‌های ورودی و فناوری پمپ روغن متغیر را نیز در نظر گرفته است. این پیشرانه در نسخه دستی تارا می‌تواند قدرتی برابر با 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولیدی از پیشرانه توسط گیربکس 5 سرعت BE4 به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

کیفیت تارا

گفتنی است موتور TU5 پلاس که خودروهای تارا و رانا پلاس پانوراما شش دنده به آن مجهز هستند، نخستین پیشرانه خودروهای داخلی محسوب می‌شود که از پمپ روغن متغیر بهره می‌برد و قادر است طبق شرایط میزان فشار روغن را تغییر دهد. ایران خودرو قصد دارد این ویژگی را به زودی در پیشرانه EF7 پلاس و TC7 پلاس نیز ارائه کند.

از امکانات تارا دنده‌ای می‌توان به استاندارد ایزوفیکس صندلی‌ها، دو کیسه هوا، چراغ روشنایی روز، سامانه نمایشگر وضعیت تعویض دنده، سنسور باد تایرها، کامپیوتر سفر، قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه بر روی نمایشگر خودرو، نمایشگر لمسی، رینگ فولادی طرح اسپرت با قالپاق، محدودکننده سرعت، کروز کنترل، تریم داخلی پارچه، فرمان کمکی برقی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سنسور پارک عقب و ترمزهای دیسکی جلو و عقب اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*