قابلیت برنامه ریزی لایو

قابلیت برنامه ریزی لایو ، به اینستاگرام آمد

اینستاگرام قابلیت برنامه ریزی لایو را منتشر کرد. همچنین گفته می‌شود که به زودی شاهد اضافه شدن یک قابلیت جدید به نام لایو تمرینی به این شبکه اجتماعی خواهیم بود.

با قابلیت برنامه زیری لایو اینستاگرام شما می‌توانید تا ۹۰ روز قبل از شروع لایو، زمان آن را به فالور‌های خود اطلاع رسانی کنید. این ویژگی در حال حاضر منتشر شده است؛ بنابراین اگر می‌خواهید به زودی لایو داشته باشید، حتما برنامه اینستاگرام خود را آپدیت کنید.

قابلیت برنامه ریزی و حالت تمرینی لایو اینستاگرام

البته پلتفرم‌‌های دیگری همچون یوتیوب از خیلی وقت پیش قابلیت برنامه ریزی را داشتند. تیک تاک و فیسبوک هم مدتی است که این قابلیت را برای کاربران خود عرضه کرده‌اند. ظاهرا اینستاگرام کمی دیر خبردار شده است.

قابلیت برنامه ریزی لایو

البته این تنها تغییر ممکن نیست و Instagram می‌خواهد قابلیت مهم دیگری را نیز به لایو اضافه کند. اگر تاکنون در یک جلسه لایو شرکت کرده‌اید و یا اینکه صرفا یه عنوان یک تماشاگر به آن پیوسته‌اید، احتمالا می‌دانید که وقتی تعداد افراد شرکت کننده بیشتر از یک نفر می‌شود تا چه حد ممکن است شرایط به هم بریزد.

معمولا کمی طول می‌کشد تا همه شرکت کنندگان با هم هماهنگ شوند، اشکالات موجود در اتصال اینترنت و صدای خود را برطرف کنند و در نهایت جلسه را آغاز کنند. به طور کلی برگزاری یک جلسه لایو کار پر استرسی است و اگر در این حین مشکلی هم پیش بیاید، استرس شما دوچندان خواهد شد.

قابلیت برنامه ریزی لایو / حالت تمرین لایو

این دقیقه همان مشکلی است که اینستاگرام می‌خواهد با ارائه یک قابلیت جدید به نام «حالت تمرین» برطرف کند. بدین ترتیب تمامی افراد شرکت کننده در لایو می‌توانند خود را آماده کنند. در واقع با تنظیم کردن میزان نور محیط و صدا و همچنین اطمینان حاصل کردن از اتصال اینترنت می‌توان از هرگونه موقعیت بد در لایو پیشگیری کرد.

فعال کردن حالت تمرینی خیلی ساده است. تنها کافی است به تب لایو بروید و در آنجا از میان دو گزینه عمومی و تمرینی یکی را انتخاب کنید. اینستاگرام اعلام کرد که این ویژگی‌ نیز به زودی برای کاربران منتشر خواهد شد تا در کنار قابلیت برنامه ریزی لایو تجربه کاربری بهتری را به ارمغان بیاورد.