کنسول نینتندو سوییچ 2

احتمال عرضه کنسول نینتندو سوییچ 2 در اواخر سال 2022

طبق شایعات، کنسول نینتندو سوییچ 2 در دست توسعه قرار گرفته و قرار است در اواخر سال 2022 به طور رسمی وارد بازار شود.

کنسول نینتندو سوییچ 2 که می‌تواند ورود این شرکت را به نسل نهم رقم بزند، هنوز معرفی نشده اما طبق شایعات، این اتفاق به‌زودی رخ خواهد داد.

در حالی که طرفداران بی‌صبرانه در انتظار معرفی «سوییچ پرو» بودند، «سوییچ اولد» از راه رسید که اگرچه ویژگی‌های تازه‌ای داشت اما آن چیزی نبود که مخاطبان فکر می‌کردند. این کنسول در واقع هیچ‌گونه ارتقای سخت افزاری نسبت به نسخه‌های پیشین نداشته و همان ساختار سوییچ اصلی را حفظ کرده بود. سوییچ پرو در سوی دیگر، قرار بود بازی‌ها را با رزولوشن 4K اجرا کند و یک رقیب جدی برای پلتفرم‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس باشد.

حالا اما شایعات جدیدی شنیده‌ می‌شوند که به اخبار پیرامون سوییچ پرو دامن می‌زنند. اخیرا افراد مختلفی که در زمینه‌ی فاش‌سازی اخبار شرکت‌ها فعالیت دارند، از توسعه‌ی یک مدل سوییچ جدید خبر داده‌اند که 4K است و حتی کیت توسعه‌‌اش (Development kits) برای چند استودیو فرستاده شده تا برای آن بازی بسازند. نینتندو این مسئله را تکذیب کرده اما حالا جزئیات جدیدی در دسترس قرار گرفته که باعث شده‌اند تا شایعات رنگ واقعی‌تری به خود بگیرند.

کنسول نینتندو سوییچ 2

نیت دریک (NateDrake) که اخبار مرتبط با شرکت نینتندو را فاش می‌کند و همواره نشان داده که قابل اعتماد است، اخیرا ادعا کرده که سوییچ پرو واقعی بوده اما حالا تغییر نام داده و قرار است با برند سوییچ 2 وارد بازار شود.

به نظر می‌رسد که شیوع کرونا ویروس در به تعویق افتادن این کنسول و معرفی سوییچ اولد به جای آن، نقش کلیدی داشته است. فروش پلتفرم سوییچ در دوران شیوع کرونا ویروس، جهش چشمگیری داشت و حتی از سال‌های گذشته نیز بالاتر بود. با این تفاصیل، اگر شرکت سازنده یک کنسول کاملا جدید معرفی می‌کرد، مطمئنا با ضرر و زیان رو به رو می‌شد و اُفت فروش فاحشی را تجربه می‌کرد. حالا اما نینتندو در حال آماده‌سازی کنسول اصلی‌اش است.

به گفته‌ی نیت دریک، کنسول نینتندو سوییچ 2 از رزولوشن 4K و همچنین دی‌ال‌اس‌ای (DLSS) پشتیبانی می‌کند که دومی می‌تواند صنعت بازی را تحت تاثیر قرار دهد. فناوری دی‌ال‌اس‌ای به کمک هوش مصنوعی، رزولوشن بازی را بالاتر می‌برد اما از نظر نرخ فریم، بازی را با رزولوشن پایین‌تری پردازش می‌کند. برای مثال، شما می‌توانید یک بازی را با رزولوشن 1440p اجرا کنید، در حالی که فناوری دی‌ال‌اس‌ای، بازی را با رزولوشن 1080p رندر می‌کند. نتیجه، نرخ فریم بالاتر است، آن هم بدون اینکه کیفیت فدا شود.

نیت دریک همچنین اضافه کرد که کیت‌های توسعه بازی برای استودیوهای بزرگ ارسال شده و به‌زودی برای استودیوهای کوچک نیز فرستاده می‌شود. بازی‌های انحصاری این کنسول هم‌اکنون در حال ساخته شدن هستند و می‌توانید منتظر پورت بعضی از عناوین بزرگ ایکس باکس و پلی استیشن نیز باشید.

کنسول نینتندو سوییچ 2

نینتندو قصد دارد تا این کنسول را در سه ماهه‌ی پایانی سال 2022 الی سه‌ ماهه‌ی ابتدایی سال 2023 عرضه کند. دلیل اعلام این «بازه‌ی شش ماهه» این است که عرضه کنسول به در دسترس بودن قطعات نیز بستگی دارد. کرونا ویروس تولید بسیاری از قطعات سخت افزاری را سخت کرده و هنوز هم کمبود کنسول‌هایی همانند پلی استیشن 5 در بازار به چشم می‌خورد.

از نکات جالب سوییچ 2 این است که ظاهرا از قابلیت پشتیبانی از عناوین نسل قبل (Backward compatibility) بهره نمی‌برد و نمی‌توانید عناوین سوییچ اصلی را بر روی آن اجرا کنید. دلیل‌ این اتفاق، تفاوت‌های سخت افزاری کنسول جدید ذکر شده اما نینتندو در جستجوی یافتن راه حل برای این مشکل است.

هیچ کدام از این اطلاعات هنوز به صورت رسمی تایید نشده‌اند و نینتندو برای غیرقابل پیش‌بینی بودن و مخفی‌کاری مشهور است. بنابر این، نباید اطلاعات فوق الذکر را جدی بگیرید. نینتندو در اوایل سال 2020 گفته بود که کنسول سوییچ، تنها نیمی از راه را رفته است. حال باید دید که آن‌ها تا عرضه‌ی کنسول نسل جدید خود تا چه زمانی منتظر می‌مانند. این شرکت، پلتفرم‌های خود را معمولا هر 5 الی 6 سال عرضه می‌کند اما شاید سوییچ 2 از این الگو پیروی نکند.

«سوییچ اولد» مدتی قبل عرضه شد و توانست نسبتا موفق ظاهر شود. این کنسول همان طور که بالاتر هم ذکر شد، تفاوت‌های چندانی با سوییچ اصلی ندارد و برگ برنده‌ی آن، صفحه نمایش سوییچ اولد 7 اینچی‌اش است که تجربه‌ی بهتری نسبت به پنل ال‌سی‌دیِ مدل اصلی ارائه می‌دهد.

در صورت انتشار اخبار مرتبط با کنسول نینتندو سوییچ 2 آن‌ها را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*