باتری آيفون 13 پرو

عمر باتری آيفون 13 پرو تفاوت خیلی زیادی با iPhone 13 Pro Max دارد

نتایج سرعت شارژ و تست باتری آيفون 13 پرو نشان می‌دهد این گوشی اختلاف زیادی با آيفون 13 پرو مکس دارد. ظرفیت کم باتری iPhone 13 Pro نمی‌تواند خیلی پاسخگوی این گوشی باشد.

باتری آيفون 13 پرو نسبت به نسل قبل با افزایش ظرفیت ۱۰ درصدی همراه شده است که در مقایسه با افزایش ۱۸ درصدی مدل پرو مکس و افزایش ۱۵ درصدی مدل استاندارد آیفون 13 خیلی راضی کننده نیست. ظرفیت باتری iPhone 13 Pro برابر با ۳۰۹۵ میلی‌آمپر ساعت است که حتی از باتری ۳۲۴۰ میلی‌آمپر ساعتی مدل استاندارد آيفون 13 کمتر است.

نتایج تست باتری آيفون 13 پرو

باتری آيفون 13 پرو

این باتری کوچک در تست GSMArena تاثیر خودش را نشان داد. آیفون 13 پرو در بخش تماس صوتی 3G و حالت استندبای عملکرد متوسطی از خود نشان داد. گوشی‌های اپل معمولا در این بخش‌ها عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دهند. البته آيفون 13 پرو مکس از بخش‌های اشاره شده سربلند بیرون آمد، ولی آن گوشی باتری بسیار بزرگتری دارد و مدل پرو کوچکتر نمی‌تواند همانند آن باشد.

به طور کلی می‌توان گفت که مدل پرو حتی در دوام باتری از مدل استاندارد آيفون 13 نیز ضعیف‌تر است که این امر از اختلاف ظرفیت باتری بین دو گوشی ناشی می‌شود.

باتری آيفون 13 پرو

هرچند شرایط در تست‌های وبگردی و پخش ویدیو به نفع مدل پرو تغییر می‌کند. در واقع در این قسمت رفرش ریت تطبیقی آیفون 13 پرو ظرفیت باتری کم آن را جبران می‌کند و سبب می‌شود که عملکرد بهتری نسبت به آيفون 13 داشته باشد. البته هنوز هم اختلاف زیادی با مدل پرو مکس دارد؛ اما در هر حال نتایج به دست آمده خوب هستند.

در نهایت این گوشی توانست امتیاز کلی ۸۵ ساعت را به دست آورد. اگر فقط بخواهید به امتیاز کلی نگاه کنید، عملکرد نماینده اپل ابدا خوب نبوده است؛ اما اگر نتایج تست‌های مختلف را به صورت جداگانه مد نظر قرار دهید،‌ عملکرد 13 پرو تا حدودی قابل پذیرش است.

گوشی iPhone 13 Pro می‌تواند با یک بار شارژ تا ۱۶ ساعت و ۴۴ دقیقه وبگردی کند. همچنین این گوشی از پس پخش ویدیو تا ۱۸ ساعت و ۲۰ دقیقه برمی‌آيد. 13 پرو در تست تماس 3G نیز رکورد ۱۷ ساعت و ۲۳ دقیقه را ثبت کرده است.

تست شارژ

همانند دیگر گوشی‌های ۲۰۲۱ اپل، در جعبه آيفون 13 پرو نیز خبری از شارژر نیست و اگر یک شارژر اضافه در خانه ندارید، بهتر است مدل ۲۰ وات اپل را خریداری کنید. با استفاده از این شارژر، پس از ۳۰ دقیقه ۶۰ درصد از ظرفیت باتری پر می‌شود و شارژ کامل نیز ۱ ساعت و ۳۸ دقیقه طول می‌کشد که اندکی کمتر از پرو مکس است؛ اما در کل با آيفون‌های جدید در یک راستا قرار دارد.

باتری آيفون 13 پرو

البته آیفون 13 پرو از سرعت شارژ ۲۳ وات پشتیبانی می‌کند که اندکی از توانایی آداپتور اپل بیشتر است؛ اما با توجه به ظرفیت کم باتری، خریدن یک شارژر قوی‌تر منطقی به نظر نمی‌رسد. هرچند که اگر یک گوشی هوشمند با ظرفیت باتری بیشتر داشتید، شاید احتلاف زمان شارژ ایجاد شده خرید شارژر قوی‌تر را توجیه می‌کرد.

باتری آيفون 13 پرو

در نهایت باید گفت که اگر از مگ سیف استفاده کنید،‌ می‌توانید باتری آيفون 13 پرو را به صورت بی سیم و با سرعت ۱۵ وات شارژ کنید؛ اما در صورت استفاده از شارژ‌رهای بی سیم شخص ثالث این میزان به ۷.۵ وات کاهش پیدا می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*