اینترنت ماهواره ای

نحوه استفاده از اینترنت ماهواره ای در ایران در دست بررسی قرار گرفت

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت نحوه فعالیت و ارائه مجوز برای استفاده از اینترنت ماهواره ای در ایران در دست بررسی قرار گرفت.

محمد حسن انتظاری، عضو شورای عالی فضای مجازی گفت روز سه شنبه با حضور رئیس جمهور، روسای سایر قوا و همچنین اعضای حقیقی و حقوقی این شورا جلسه‌ای در شورای عالی فضای مجازی برگزار شد که در آن سیاست‌ها و الزامات قانونی شدن استفاده از اینترنت ماهواره ای در ایران مورد تایید قرار گرفت. همچنین در این جلسه سیاست‌هایی برای نحوه اتصال منظومه‌های ماهواره‌ای به شبکه ارتباطی کشور و شبکه ملی اطلاعات نیز بررسی شد. انتظاری افزود ما در این جلسه در خصوص چگونگی فعالیت و ارائه مجوز برای استفاده از اینترنت ماهواره نیز بحث و گفتگو کردیم.

نحوه استفاده از اینترنت ماهواره ای در ایران

این عضو شورای عالی فضای مجازی در ادامه گفته‌های خود بیان کرد مرکز ملی فضای مجازی برای توسعه فناوری اینترنت ماهواره ای پیشنهادهایی را در خصوص سیاست‌ها و اقدامات کشور پیرامون این فناوری تحت عنوان یک سند به شورای عالی فضای مجازی ارائه کرد و در این جلسه نیز اعضا در مورد آن اظهارنظر کردند. وی افزود پس از بررسی نیز این سند با ارائه پیشنهاداتی برای اصلاح نهایی به مرکز ملی فضای مجازی فرستاده شد. همچنین برای جلسه آینده نیز این سند با لحاظ تغییرات و اصلاحات جدید برای تصویب نهایی به شورا ارائه خواهد شد.

انتظاری در ادامه عنوان کرد در حال حاضر برخی شرکت‌های انگلیسی و آمریکایی به دنبال ارائه اینترنت ماهواره ای هستند و در آینده نزدیک این فناوری در بسیاری از کشورها ارائه خواهد شد. در همین راستا همانند سایر ماهواره‌ها که با دریافت مجوز می‌توانند به ایران خدمات ارائه کنند، این شرکت‌ها نیز باید به ضوابط و مقررات کشور برای ارائه خدمات پایبند باشند.

این عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی عنوان کرد برای استفاده از این فناوری در ایران و چگونگی ارتباط با شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات تصمیم بر آن شد تا ضوابط و مقررات آن مشخص شود. از این رو وزارت ارتباطات و وزارت امور خارجه برای حفظ حقوق و منافع کشور باید با شرکت‌هایی که این سرویس‌ها را ارائه می‌دهند، در تعامل باشند.

انتظاری در خصوص ضرورت حفظ حاکمیت کشور در مورد اینترنت ماهواره ای بیان کرد همانگونه که روی شبکه‌های ماهواره‌ای زمینی حاکمیت اعمال می‌شود، اگر شرکتی قصد ارائه خدمات روی این ماهواره‌ها را داشته باشد باید برای اخذ فرکانس با رگولاتوری هماهنگی لازم را انجام دهد و مجوز دریافت کند. از این رو اعمال حاکمیت بر خدمات اینترنت ماهواره هم مشابه سایر خدمات مخابراتی و ماهواره‌ای به دریافت مجوز از داخل کشور نیاز خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. عجب گرفتار شدیم دست این موجودات

  2. مجوز؟؟؟ زهی خیال باطل

  3. مگه اینم ماله شماست که مجوز بخواد.. هرکس پول داشته باشه و بشقابی بخره میتونه استفاده کنه..