سرعت اینترنت چند گیگی

وزیر ارتباطات: مردم به زودی سرعت اینترنت چند گیگی را تجربه می‌کنند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قصد داریم تا 4 سال آینده با فیبر نوری سرعت اینترنت چند گیگی را به تمام کاربران ارائه دهیم.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص استفاده از شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد من از پیام رسان‌ها استفاده می‌کنم، اما به عنوان وزیر جمهوری اسلامی ایران می‌بایست خط قرمزها را نیز رعایت کرد. وی افزود برای فیلتر کردن یا رفع فیلتر پلتفرم‌ها یک کارگروه وجود دارد و این وزارتخانه فقط یک عضو از آن کارگروه محسوب می‌شود؛ به همین دلیل ما در این زمینه تصمیم‌گیرنده نیستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه بیان کرد ما در دولت سیزدهم قصد داریم از پلتفرم‌ها و ظرفیت‌هایی که فناوری‌هایی را برای بهتر شدن زندگی مردم ارائه می‌دهند به شکل حداکثری استفاده کنیم و نگاهمان به هیچ عنوان مسدودسازی نخواهد بود، اما باید توجه داشت که این فضا می‌بایست قانونمند شود؛ چرا که امروزه تمام بخش‌های زندگی مردم از جمله آموزش، اقتصاد و اشتغال به این فضا وابسته است و قطعا با نظام‌مند کردن آن می‌توان از حقوق مردم حفاظت کرد.

زارع پور در خصوص توسعه پلتفرم‌های بومی نیز بیان کرد ما در حال حاضر از ظرفیت‌ها و پلتفرم‌های بومی مناسبی برخورداریم که هم‌اکنون نیز کاربران از آنها استفاده می‌کنند. این در حالی است که کشورهای همسایه و حتی اتحادیه اروپا نیز برای قانون‌مند کردن پلتفرم‌های بین‌المللی با مشکل مواجه‌اند و مجبورند آنها را جریمه کنند؛ به گونه‌ای که اکنون آنها به دنبال توسعه پلتفرم‌های بومی خود هستند. در همین راستا ما اخیرا اعلام آمادگی کردیم که می‌توانیم ظرفیت‌های خود را به کشورهای همسایه ارائه کنیم و آنها نیز از این موضوع استقبال کردند، اما برای ارائه آن باید پیگیری‌های لازم انجام شده و زیرساخت‌های حقوقی نیز در کشور فراهم گردد. از این رو انتظار می‌رود در آینده شاهد فعال‌سازی پلتفرم‌های ایرانی در منطقه باشیم.

ارائه سرعت اینترنت چند گیگی با فیبرنوری

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفته‌های خود بیان کرد ما در این وزارتخانه یک برنامه‌ای را در نظر گرفتیم تا طی 4 سال آینده فیبرنوری را به تمام خانه‌ها ارائه دهیم که با اجرای این پروژه مردم به سرعت اینترنت چند گیگی دسترسی پیدا می‌کنند. وی افزود البته پروژه ارائه فیبرنوری به تمام خانه‌ها یک کار دشوار و پیچیده خواهد بود. همچنین فرایند کنده‌کاری و رساندن فیبر به تمام نقاط به ویژه در شهرهای بزرگ مشکلاتی را به همراه خواهد داشت، اما دولت سیزدهم با عزم ملی این پروژه را اجرایی خواهد کرد.

زارع پور در ادامه اظهار کرد ما در داخل کشور به تمام تجهیزات شبکه ملی اطلاعات دسترسی داریم. هرچند فیبر نوری تا پیش از این از خارج کشور تامین می‌شد، اما اکنون آن را در داخل کشور تولید و حتی به خارج کشور نیز صادر می‌کنیم. وی افزود از این رو مشکل ما خودناباوری است که به لایه‌های مدیریتی توصیه می‌شود با مشاهده نمایشگاه‌ها و کارخانه‌های داخلی از توانمندهای جوانان ما مطلع شوند؛ جوانانی که می‌توانند در این حوزه آینده درخشانی را  بسازند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. ما به یک درصد این سرعتی که میفرمایید هم راضی هستیم فقط این طرح خیانت رو اجرا نکنید خیلی هم آقایی

  2. خخخخ چی میزنن اینا

  3. شما بگو سرعت بیست گیگ ، ! چه فایده ای داره با این طرح صیانت و امثال آن! ؟
    این گونه ادعاها فقط و فقط توهین به مخاطب هست