عملیات گسترده هکرهای ایرانی

گوگل از عملیات گسترده هکرهای ایرانی در آمریکا می‌گوید

گوگل می‌گوید به تازگی هکرهای ایرانی برخی از حساب‌های کاربری وابسته به آمریکا را مورد حمله قرار داده‌اند. عملیات گسترده هکرهای ایرانی همچنان ادامه دارد.

مطابق با اخبار منتشر شده توسط گوگل، به تازگی حساب‌های کاربری دانشگاه‌ها، خبرگزاری‌ها، سیاست خارجی و امنیت ملی آمریکا که وجه بین‌المللی ایران را خدشه‌دار می‌کردند مورد حمله هکرهای ایرانی قرار گرفته‌اند. این در صورتی است که سال پیش نیز یکی از کمپین‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مورد حمله همین هکرها قرار گرفته بود.

عملیات گسترده هکرهای ایرانی با استفاده از تاکتیک‌های جدید

گوگل می‌گوید این گروه که تاکنون حساب‌های کاربری زیادی را مورد هدف قرار داده است و در حال حاضر نیز با تاکتیک‌های تازه‌ای مشغول به انجام این کار است، تحت عناوین مختلفی شناخته می‌شود که از جمله چارمینگ کیتن، فسفرو، ای پی تی 35 هستند. استفاده از یک وب‌سایت غیر واقعی حاوی لینک‌های آلوده که افراد مد نظر به کلیک روی آن‌ها ترغیب می‌شوند، نمونه‌ای از جدیدترین تاکتیک‌های این گروه است.

این گروه اخیرا دانشگاه سواس لندن را نیز با ساخت یک سایت غیر واقعی در ایستگاه رادیویی مستقل این دانشگاه مورد حمله قرار داده بود. طبق گفته دانشگاه سواس، هدف اصلی از این عملیات گسترده دست‌یابی به اطلاعات افراد مد نظر بوده است. این گروه برای دسترسی به  اطلاعات مکانی، پیام‌های متنی و سایر اطلاعات محرمانه و مهم گوگل پلی، در سال 2020 اقدام به ایجاد یک نرم افزار جاسوسی در فروشگاه گوگل پلی کرده بود.

طبق گفته گوگل، عملیات گسترده هکرهای ایرانی به پایان نرسیده است و کماکان شاهد آن‌ها خواهیم بود؛‌ اما گوگل موفق شده به اطلاعات گسترده‌تری در خصوص این گروه دست پیدا کند و به همین خاطر  بیشتر حملات آن‌ها شکست می‌خورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*