پرفروش‌ترین مجموعه بازی‌ های تاریخ

پرفروش‌ترین مجموعه بازی‌ های تاریخ را بشناسید

در این مقاله به معرفی پرفروش‌ترین مجموعه بازی‌ های تاریخ پرداخته‌ایم که با دیگر عناوین ساخته شده در این مدیوم فاصله‌ی معناداری دارند.

پرفروش‌ترین مجموعه بازی‌ های تاریخ شامل عناوینی می‌شود که تقریبا همه از آن‌ها شنیده‌اند؛ آثاری که هر کدام‌شان را می‌توان یک پدیده‌ی بزرگ در نظر گرفت.

استودیوهای بازی‌سازی به صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند تا آثار مهیج‌تر و بزرگ‌تری ارائه دهند، دنیاهای تازه‌ای بسازند، شخصیت‌های محبوب‌تری معرفی کرده و داستان‌های جذابی را روایت کنند اما در نهایت همه چیز حول محور «پول» می‌چرخد. بسیاری از این عناوین، تنها با هدف پول‌سازی ساخته می‌شوند و اگر فروش خوبی نداشته باشند، پرونده‌ی آن‌ها بسته خواهد شد.

پرفروش‌ترین مجموعه بازی‌ های تاریخ

اما شرایط هم عوض شده است. حالا با قاطعیت می‌توان گفت که بازی‌ها دیگر یک تفریح جانبی نیستند و فروش آن‌ها از بسیاری از کتاب‌ها، فیلم‌ها و آلبوم‌های موسیقی بیشتر است. تورنومنت‌های ورزش الکترونیکی میلیون‌ها بیننده دارد، بازیکنان حرفه‌ای حالا اسپانسرهای گران قیمت دارند و استریمرها را ده‌ها هزار نفره به صورت روزانه تماشا می‌کنند. در این میان، تعدادی مجموعه بازی هم وجود دارد که حرف اول و آخر را می‌زنند.

در این مقاله، به معرفی پرفروش‌ترین مجموعه بازی‌ های تاریخ پرداخته‌ایم؛ آثاری که اکثرشان رقیب ندارند و به نظر نمی‌رسد هیچ مجموعه‌ی دیگری حداقل تا دهه‌های آتی بتواند آن‌ها را به چالش بکشد.

10- مجموعه بازی Lego

پرفروش‌ترین مجموعه بازی‌ های تاریخ

  • فروش: 200 میلیون نسخه

لگو‌ها در سال 1962 در قالب اسباب‌بازی وارد بازار شدند و تا به‌ امروز، همچنان در کانون توجه هستند. بازی‌های ویدیویی «لگو» از سال 1995 ساخته می‌شوند و هنوز هم از همان ساختار قدیمی بهره می‌برند؛ البته نیازی به تغییر احساس نمی‌شود، فرمول‌های جواب پس داده‌ی این مجموعه نشان داده که رنگ و بویی از تکراری بودن ندارد.

سری بازی‌های لگو در دو دهه اخیر همواره پرطرفدار بوده‌اند و کودکان و بزرگسالان به یک اندازه عاشق آن‌ها هستند. با تشکر از لایسنس‌های مختلف، می‌توانید مجموعه‌های مشهوری همچون جنگ ستارگان، ارباب حلقه‌ها، هری پاتر، ژوراسیک پارک و آثار ابرقهرمانی را به شکل تازه‌ای تجربه کنید. این آثار معمولا دارای گیم‌پلی ساده‌ای هستند، از پازل‌های آسانی بهره می‌برند و خطوط داستانی آن‌ها را می‌توان به راحتی دنبال کرد. حتی اگر از داستان این آثار لذت نبرید، ویژگی‌های دیگر این آثار شما را راضی می‌کند.

نسخه‌های مختلف این مجموعه‌ را بر روی تمامی پلتفرم‌ها می‌توانید پیدا کنید و تا اینجا بیش از 200 میلیون نسخه از آن‌ها به فروش رسیده است.

9- مجموعه بازی The Sims

پرفروش‌ترین مجموعه بازی‌ های تاریخ

  • فروش: 200 میلیون نسخه

ما به سراغ بازی‌های ویدیویی می‌رویم زیرا بواسطه‌ی آن‌ها می‌توان از واقعیت دور شد و به دنیاهای تازه‌ای قدم گذاشت، با اژدهایان و هیولاها مبارزه کرد، به فضا رفت یا کارهای دیوانه‌واری انجام داد. اما مجموعه «سیمز» مسیر دیگری را می‌رود و یک شبیه‌ساز زندگی است که از سال 2000 تاکنون، بیش از 200 میلیون نسخه از آن به فروش رسیده تا به یکی از پرفروش‌ترین مجموعه بازی‌ های تاریخ تبدیل شود.

در مجموعه سیمز وظیفه‌ی مدیریت زندگی شخصیت‌ها را بر عهده دارید. نکته قوت بازی، آزادی شما در شخصی‌سازی کاراکترها است؛ می‌توانید ظاهر آن‌ها را تغییر دهید، خانه‌هایشان را تزئین کنید و حتی شغل‌های مختلفی را برایشان انتخاب نمایید.

در این مجموعه، بازی هیچ هدفی برای شما تعیین نمی‌کند و اجازه می‌دهد تا داستان‌ها و ماجراجویی‌های خودتان را خلق کنید. اگر تاکنون به سراغ این سری بازی نرفته‌اید، توصیه‌ی ما قسمت سوم و چهارم است که نه تنها ایده‌های نسخه‌های قبلی را گسترش داده‌اند بلکه قابلیت‌های بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهند، برای مثال می‌توانید انتخاب کنید که شخصیت شما هنرمند، نابغه یا ورزشکار باشد.

سیمز که توسط استودیوی ماکسیس (Maxis) ساخته شده، می‌تواند شما را برای ساعت‌ها سرگرم کند و بر روی همه‌ی پلتفرم‌ها در دسترس است.

8- مجموعه بازی Wii Series

پرفروش‌ترین مجموعه بازی‌ های تاریخ

  • فروش: 202 میلیون نسخه

زمانی که نینتندو وی (Nintendo Wii) در سال 2006 وارد بازار شد، تقریبا همه بر این باور بودند که یکی از متفاوت‌ترین کنسول‌های تاریخ است. این پلتفرم نوآورانه به شما اجازه می‌داد تا بازی‌ها را به شکل تازه‌ای تجربه کنید. این کنسول در کشورهای مختلف، همراه با یک بازی عرضه می‌شد که وی اسپورتس (Wii Sports) نام داشت و به تنهایی، فروش نینتندو وی را افزایش داد. این بازی در ادامه به صورت جداگانه نیز به فروش رسید.

وی اسپورتس مورد تحسین قرار گرفت و حتی از آن به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ شرکت نینتندو نیز یاد می‌شود. بازی از پنج بخش ورزشی مختلف بهره می‌برد: بیسبال، بوکس، تنیس، گلف و بولینگ. موفقیت این نسخه باعث شد تا عناوینی همچون وی فیت (Wii Fit) و وی پلی (Wii Play) نیز عرضه شوند که آن‌ها هم موفق ظاهر شدند و فروش کلی مجموعه اخیرا از مرز 202 میلیون نسخه عبور کرده است.

7- مجموعه بازی Minecraft

پرفروش‌ترین مجموعه بازی‌ های تاریخ

  • فروش: 238 میلیون نسخه

ژانر سندباکس تا پیش از «ماینکرفت» نیز وجود داشت اما حالا با آن معنا پیدا می‌کند و به سطح تازه‌ای از محبوبیت رسیده است. این بازی در سال 2011 منتشر شد و آزادی کم‌نظیری به مخاطب ارائه می‌دهد. ماینکرفت در مجموع اثری است که تاریخ انقضا ندارد. در چند سال اخیر، چند نسخه‌‌ی فرعی از آن نیز عرضه شده که همگی پرطرفدار ظاهر شده‌اند.

این بازی سندباکس توانسته میانگین امتیاز 93 را در سایت متاکریتیک بدست بیاورد و فراموش نکنید که به تنهایی، «پرفروش‌ترین بازی تاریخ» هم محسوب می‌شود. ماینکرفت هنوز هم یک پدیده‌ی بزرگ جهانی است و هر روز افراد جدیدی برای اولین بار به تجربه آن می‌پردازند. خوشبختانه، شرکت سازنده با انتشار به‌روز رسانی‌های متعدد، آن را دائما بهبود می‌بخشد و بازی را با محتواهای جدید، به مسیرهای تازه‌ای می‌برد.

دنیای بازی آن‌قدر وسیع است که گویی هرگز تمام نمی‌شود و تنها چیزی که می‌تواند جلوی شما را بگیرد، قوه‌‎ی تخیل‌تان خواهد بود. این بازی بر روی تمامی پلتفرم‌ها از جمله ایکس باکس وان، پلی استیشن 4، رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار دارد و فروش کلی آن اخیرا از مرز 238 میلیون نسخه عبور کرده است.

6- مجموعه بازی Fifa

پرفروش‌ترین مجموعه بازی‌ های تاریخ

  • فروش: 325 میلیون نسخه

تنها مجموعه بازی ورزشی حاضر در این فهرست؛ «فیفا» با هر نسخه، رکوردهای فروش را جا به جا می‌کند. این شبیه‌ساز فوتبال، طرفداران و مخالفان زیادی دارد اما از آثاری است که تلاش می‌کند تا واقع‌گرایانه باشد و به صورت روزانه، ده‌ها هزار نفر به تجربه‌ی آن می‌پردازند. از آنجایی که فوتبال، بزرگ‌ترین ورزش دنیاست، شاید اتفاق عجیبی نباشد که فیفا را هم با فروش بیش از 325 میلیون نسخه، در لیست پرفروش‌ترین مجموعه بازی‌ های تاریخ مشاهده کنیم.

پرفروش‌ترین قسمت، فیفا 15 است که بیش از 18 میلیون نسخه از آن به فروش رسیده که تنها 5.5 درصد از فروش کلی را شامل می‌شود و این مسئله نشان می‌دهد تقریبا تمامی قسمت‌های مجموعه از نظر فروش، ثبات خوبی داشته‌اند.

5- مجموعه بازی Grand Theft Auto

پرفروش‌ترین مجموعه بازی‌ های تاریخ

  • فروش: 335 میلیون نسخه

مجموعه «جی‌تی‌‌ای» در سال 1997 متولد شد و با توجه به تاثیری که بر صنعت بازی گذاشته، شاید کمتر کسی در دنیا نام آن را نشنیده باشد. جی‌تی‌ای 3 یکی از آثاری بود که راه را برای عناوین جهان باز و سوم شخص هموار کرد، نسخه‌های سن اندریاس و وایس سیتی هم به فروش‌های خیره‌کننده رسیدند و البته این مسیر با نسخه‌های بعدی ادامه پیدا کرد.

در این میان، جی‌تی‌ای 5 شاید جایگاه ویژه‌ای داشته باشد؛ این بازی به تنهایی بیش از 150 میلیون نسخه در تمامی پلتفرم‌ها فروش داشته که یک رقم باورنکردنی به حساب می‌آید و آن را در جایگاه دومین بازی پرفروش تاریخ قرار می‌دهد. استودیوی راک‌استار، تمامی فرمول‌های نسخه‌های قبلی را تلفیق کرد تا یک جی‌تی‌ای ایده‌آل بسازد و قصد دارد آن‌ را برای کنسول‌های نسل نهمی نیز منتشر کند. حالا تنها سوال این است که قسمت ششم تا چه اندازه پرفروش ظاهر خواهد شد.

4- مجموعه بازی Pokemon

پرفروش‌ترین مجموعه بازی‌ های تاریخ

  • فروش: 368 میلیون نسخه

مجموعه «پوکمون» از دهه 90 میلادی پرطرفدار بوده اما در چند سال اخیر همانند ماینکرفت، به یک پدیده جهانی تبدیل شده و حالا علاوه بر دنیای بازی، در مدیوم‌های دیگر هم دیده می‌شود و پرطرفدار است. تاکنون بیش از 120 بازی در رابطه با پوکمون ساخته شده تا فروش آن از مرز 368 میلیون نسخه عبور کند. نسخه‌های «قرمز» و «آبی» حتی چند اقتباس انیمه‌ای هم داشته‌اند که این برند را به سطح تازه‌ای از موفقیت رسانده است.

پوکمون در نسخه‌های اخیر، تغییرات زیادی داشته و نه تنها از نظر گیم‌پلی به مسیر تازه‌ای رفته بلکه به وادی عناوین سه‌بعدی نیز وارد شده و از عناصرِ جهان‌ِ باز نیز بهره می‌برد.

اگر به تجربه‌ی نسخه‌های قرمز و آبی علاقه‌مند شده‌اید باید به سراغ نسخه‌ی «زرد» بروید که ورژن بهبود یافته‌ی آن‌ها است و ویژگی‌های اضافه‌تری هم دارد. ناگفته نماند که این بازی تنها برای کنسول نینتندو سوییچ در دسترس قرار دارد.

3- مجموعه بازی Call of Duty

پرفروش‌ترین مجموعه بازی‌ های تاریخ

  • فروش: 400 میلیون نسخه

اولین نسخه «کال آو دیوتی‌» در سال 2003 منتشر شد و جدیدترین قسمت آن هم در سال گذشته به بازار آمد. طی حضور حدودا 18 ساله‌ی این مجموعه ‌‌در دنیایی بازی‌های ویدیویی، محبوبیت‌ آن به درجه‌ی حیرت‌انگیزی رسیده و همین موضوع موجب فروش 400 میلیون نسخه‌ از آن در سراسر جهان شده است؛ عددی که به‌زودی با انتشار نسخه‌ی جدید، جهش بزرگ دیگری خواهد داشت.

علاوه‌بر فروش حیرت‌انگیز این مجموعه، اخیرا اخبار جالبی پیرامون اعداد و ارقام فعالیت‌های کاربران در نسخه‌ی وار زون (Warzone) به انتشار رسیده است که برای هواداران این سری بازی هم جالب توجه خواهد بود. از زمان انتشار تا این لحظه، 26.4 میلیارد چتر نجات به استقرار درآمده، 28.8 میلیارد بازی مختلف انجام شده، 8.1 میلیارد هم‌تیمی از مرگ برگشته و احیا شده‌اند، و 8.33 میلیارد بازیکن در منطقه گولاگ با یکدیگر جنگیده‌اند.

نسخه بعدی که در اوایل ماه نوامبر منتشر می‌شود، ونگارد (Vanguard) نام دارد و طرفداران را بار دیگر به فضای جنگ جهانی دوم بازمی‌گرداند. بازیکنان در شمال آفریقا، جبهه‌های شرقی و غربی و اقیانوس آرام، با چهار شخصیت قابل‌بازی به میدان جنگ خواهند رفت. بازی از یک موتور گرافیکی جدید استفاده می‌کند و می‌توان انتظار داشت که رکوردهای فروش تازه‌ای را به نام خود ثبت کند.

2- مجموعه بازی Tetris

پرفروش‌ترین مجموعه بازی‌ های تاریخ

  • فروش: 495 میلیون نسخه

یکی از مشهورترین و خاطره انگیزترین سری بازی‌های تاریخ که ابتدا در روسیه منتشر شد و در سال 1988 به آمریکایی شمالی رسید و خیلی زود در همه‌ی نقاط جهان طرفدار پیدا کرد. تتریس بازی نسبتا ساده‌ای است که برای پیروزی در آن باید سریع فکر کنید و سریع تصمیم بگیرید.

«تتریس» برای بیش از 65 پلتفرم مختلف منتشر شده و از این نظر، رکورددار گینس است. این مجموعه تاکنون بیش از 495 میلیون نسخه فروش داشته است و اگر می‌خواهید به دنیای آن بازگردید، می‌توانید فیلم لایو اکشن اختصاصی‌اش را تماشا کنید که در سال 2015 با بازی آدام سندلر و کوین جیمز اکران شد.

1- مجموعه بازی Mario

پرفروش‌ترین مجموعه بازی‌ های تاریخ

  • فروش: 740 میلیون نسخه

و در نهایت به پرفروش‌ترین مجموعه بازی تاریخ می‌رسیم؛ جایی که لوله‌کش مشهور ایتالیایی، با اقتدار در جایگاه نخست ایستاده است. «ماریو» اولین بار در سال 1981 معرفی شد و به تدریج، طرفداران زیادی پیدا کرد تا جایی که به یکی از چهره‌های اصلی برند نینتندو تبدیل شد. در طول دهه‌های اخیر، ماریو مسیر فوق العاده‌ای را طی کرده و عناوین مختلفی پیرامون او عرضه شده است.

از این سری بازی، تاکنون بیش از 740 میلیون نسخه به فروش رسیده که بدون شک تحسین برانگیز است. از نظر فروش، به نظر نمی‌رسد که هیچ اثری بتواند جلوی ماریو را بگیرد و احتمالا تا چند سال آینده، از مرز 1 میلیارد نسخه نیز عبور خواهد کرد که یک رکورد باورنکردنی خواهد بود.

از پرفروش‌ترین نسخه‌های مجموعه، می‌توان به بازی ماریو کارت 8 (Mario Kart 8) اشاره کرد که در سال 2014 برای کنسول نینتندو وی یو (Wii U) منتشر شد و توانست مورد توجه منتقدان و طرفداران قرار بگیرد. این بازی، پرفروش‌ترین عنوان کنسول وی یو بود و در آنجا توانست 8 میلیون نسخه به فروش برساند و سپس به کنسول نینتندو سوییچ آمد و در نهایت بیش از 28 میلیون نسخه از آن به فروش رسید.

طرف کدام یک از عناوین فهرست پرفروش‌ترین مجموعه بازی‌ های تاریخ هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*