پژو 907

پژو 907 ، تلاش نافرجام فرانسوی‌ها برای ورود به بازار ابرخودروها

پژو 907 که در حال حاضر در موزه قرار دارد به عنوان پروژه شکست‌خورده این خودروساز فرانسوی برای ورود به بازار ابرخودروها شناخته می‌شود. در ادامه با این خودرو مفهومی آشنا می‌شویم.

خودروسازان بزرگ با معرفی خودروهای مفهومی توانستند فراتر از محدودیت‌هایی که وجود دارد محصولاتی با طراحی چشمگیر و آینده‌نگرانه را معرفی کنند، اما متاسفانه بسیاری از آنها هیچ وقت به مرحله تولید نرسیده‌اند. یکی از این خودروهای مفهومی پژو 907 است که این خودروساز فرانسوی قصد داشت با آن به بازار ابرخودروها وارد شود، اما پروژه تولید آن با شکست مواجه شد.

مشخصات پژو 907

پژو 907

پژو 907 که نخستین بار در سال 2004 میلادی به معرض نمایش درآمد از یک پیشرانه 6 لیتری V12 تنفس طبیعی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 500 اسب بخار را به تولید برساند. البته مهندسان پژو پیشرانه این کانسپت را با ادغام دو پیشرانه 3 لیتری V6 این شرکت فرانسوی طراحی کردند.

پژو 907

پژو 907 به بدنه فیبر کربنی مجهز شده و به همین دلیل وزن آن فقط 1400 کیلوگرم است. این خودرو با پیشرانه قدرتمند خود توانست از صفر تا سرعت 96 کیلومتر بر ساعت را ظرف مدت 3.7 ثانیه بپیماید. حداکثر سرعت این خودرو نیز 357 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

پژو 907

هرچند این خودرو مفهومی فرانسوی اکنون در موزه قرار دارد، اما به تازگی خبرهایی منتشر شده که طبق آن پژو تمام قطعات مورد نیاز برای ساخت یک پیشرانه مشابه این خودرو را جمع‌آوری کرده است، اما از آنجایی که این خودروساز برای الکتریکی کردن محصولات به صورت گسترده سرمایه‌گذاری کرده است، باید پذیرفت که این خودرو فقط به موزه تعلق دارد و احیای آن در دستور کار پژو قرار نخواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. قریب به 50 سال که مدیران پژو با دادن رشوه های کلان به مقامات کشورهای آفریقایی، چندین کشور آسیایی و آمریکای لاتین هر اشغالی که درست کردن فروختن و این مطلب باعث شد که به فکر ارتقاع محصولاتشون نباشن.
    پژو بعد از ارائه خودروی محبوب 206 که چند سال متوالی برنده رالی داکا شد، هیچ مدل محبوبی وارد بازار نکرده و جالب‌تر اینکه بازار داخلی رو هم به رنو واگذار کرده.
    پژو در حال احتضاره.