هایما s7 پلاس

هایما s7 و هایما s7 پلاس چه فرقی با هم دارند؟

هایما s7 پلاس به عنوان نسخه فیس لیفت هایما s7 محسوب می‌شود که اخیرا توسط ایران خودرو به بازار عرضه شد؛ اما هایما اس 7 و هایما اس 7 پلاس با هم چه تفاوتی دارند؟

هایما اس 7 به عنوان تنها خودرو شاسی بلند مونتاژی ایران خودرو محسوب می‌شود که این خودروساز مدتی به دلیل تحریم‌ها تولید آن را متوقف کرده بود و اکنون مجددا آن را با نسخه فیس لیفت جدید تولید و به بازار عرضه می‌کند. ایران خودرو در زمان معرفی این شاسی بلند چینی اعلام کرده بود هایما اس 7 پلاس نسبت به نسخه معمولی خود از لحاظ ظاهری با تغییراتی همراه شده و کابین آن نیز اکنون از داشبورد به‌روزتری بهره می‌برد.

تفاوت‌های هایما s7 و هایما s7 پلاس

هایما s7 پلاس

طبق نخستین سری از هایما s7 پلاس توربو که اخیرا به دست مشتریان رسیده باید گفت این خودرو از لحاظ ظاهری با تغییرات خاصی مواجه نشده و فقط رینگ آن تغییر پیدا کرده است که البته رینگ قبلی با بدنه این خودرو از هماهنگی بیشتری برخوردار بود. از این رو عدم تغییر سایر اعضای بدنه این خودرو برای مشتریان بسیار عجیب به نظر می‌رسد.

نسخه فیس لیفت هایما از لحاظ ایمنی نیز اکنون به جای 2 کیسه هوا راننده و سرنشین از 4 کیسه هوا بهره می‌برد. البته ایران خودرو این شاسی بلند را در ابتدای تولید با 4 کیسه هوا به بازار عرضه می‌کرد، اما در آن زمان پس از مدتی تعداد کیسه‌های هوای آن را به دو عدد کاهش داده بود.

هایما s7 پلاس

بیشترین تغییرات هایما s7 پلاس توربو به تریم داخلی و داشبورد آن مربوط می‌شود. از این رو هنگام ورود به کابین یک مانیتور بزرگ نگاه شما را به خود جلب خواهد کرد که ابعاد آن اکنون از 7 اینچ به 8 اینچ افزایش پیدا کرده است. از سایر تغییرات برجسته داشبورد می‌توان به حذف دکمه‌ها و غربلیک‌های تنظیم سیستم تهویه مطبوع اشاره کرد. حذف محل ورود سی دی در سیستم صوتی نیز از سایر تغییرات داشبورد محسوب می‌شود.

هایما s7 پلاس

از سایر تغییرات این نسخه نسبت به قبل می‌توان به اضافه شدن چند امکان جدید مانند نشانگر سرویس دوره‌ای، باز و بسته شدن آینه‌های جانبی به شکل اتوماتیک و چراغ روشنایی در داشبورد اشاره کرد. تریم داخلی این خودرو نیز اکنون تغییر یافته است؛ برای مثال طراحان چرم‌های دو رنگ در داخل کابین را حذف کرده و به جای آن از تریم تمام مشکی از جنس پارچه و چرم با دوخت‌های قرمز استفاده کردند که باعث شده ظاهر خودرو اسپرت‌تر شود، اما استفاده از پارچه در تریم جدید کیفیت آن را کاهش داده است.

هایما s7 پلاس

ایران خودرو پیشرانه و گیربکس هایما s7 پلاس را تغییر نداده، اما مدعی است پیشرانه این خودرو به دلیل اصلاحاتی که اعمال شده اکنون بهینه‌تر بوده و به ازای هر 100 کیلومتر به جای 9.6 لیتر حدود 8.6 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*