خودروهای آمریکایی

آیا واردات خودروهای آمریکایی به کشور به صرفه است؟

اگر واردات خودرو آزاد شود آیا می‌توانیم شاهد ورود خودروهای آمریکایی به بازار کشور باشیم و آیا واردات ماشین های آمریکایی به ایران به صرفه خواهد بود؟

در صورتی که مصوبه جدید مجلس مبنی بر آزادسازی واردات خودرو اجرایی شود می‌توانیم شاهد واردات خودروهای آمریکایی نیز در کنار سایر خودروها به کشور باشیم. مردم کشور ما به خودروهای آمریکایی علاقه زیادی دارند، اما ممکن است واردات این خودروها با مشکلات و موانع زیادی مواجه شود که ورود آن‌ها به کشور را منتفی کند.

ما در این مطلب چند خودرویی که احتمال ورود آن‌ها به کشور وجود دارد و در حال حاضر میهمان بازار کشورهای ترکیه، امارات و آمریکا هستند را معرفی خواهیم کرد. مدل صفر این خودروها در بازار کشورهای مذکور چیزی حدود ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار قیمت دارند، اما در صورت آزادسازی واردات احتمالا شاهد ورود خودروهای کارکرده نیز خواهیم بود که می‌توان برای خرید آن‌ها مبلغ کمتری پرداخت کرد. در ادامه چند مورد از این خودروها را معرفی می‌کنیم:

گزینه‌های واردات خودروهای خارجی

شورولت مالیبو – 680 میلیون تومان

یکی از خودروهای آمریکایی که امکان ورود آن به کشور وجود دارد شورولت مالیبو است. برای خرید مدل ۲۰۲۰ این خودرو در بازار آمریکا باید رقمی در حدود ۲۲ هزار دلار کنار گذاشت، اما در صورتی که شاهد ورود این خودرو به کشور باشیم با توجه به دلار ۲۷ هزار تومانی، قیمت پایه آن در حدود ۶۰۰ میلیون تومان خواهد بود که با در نظر گرفتن تعرفه ۸۶ درصدی باید ۶۸۰ میلیون تومان برای خرید آن هزینه کرد. این خودرو در صورت ورود به کشور می‌تواند به رقیب جدی برای محصولات شرکت‌های خصوصی باشد.

نیسان آلتیما – 760 میلیون تومان

نیسان آلتیما یکی دیگر از خودروهای موجود در بازار آمریکا است که احتمال ورود آن به کشور وجود دارد. این خودرو در بازار آمریکا با قیمتی در حدود ۲۴ هزار دلار خرید فروش می‌شود که در صورت ورود به بازار کشور با توجه به نرخ فعلی ارز، قیمت پایه آن ۶۷۰ میلیون خواهد و تعرفه ۸۶ درصدی قیمت آن را به  760 میلیون تومان خواهد رساند. با توجه به این موضوع نیسان آلتیما می‌تواند در  کشور به رقابت با اتومبیل‌های لوکس موجود در بازار بپردازد.

نیسان قشقایی – 600 میلیون تومان

نیسان قشقایی یکی از خودروهای موجود در بازار ترکیه است که با قیمتی در حدود ۱۹ هزار دلار خرید و فروش می‌شود. در صورتی که واردات خودرو آزاد شود ممکن است شاهد ورود این خودرو با قیمت پایه ۵۳۵ میلیون به بازار کشور باشیم، اما با توجه به تعرفه ۸۶ درصدی برای خرید این خودرو باید حدودا ۶۰۰ میلیون تومان هزینه کرد. با ورود این خودرو به بازار کشور رقابت در میان خودروهای مونتاژی داغ‌تر می‌شود.

دوج – 950 میلیون تومان

دوج نمونه‌ای از خودروهای آمریکایی موجود در بازار امارات است که در صورت آزادسازی واردات خودرو می‌تواند مجوز ورود به کشور را دریافت کند. این خودرو با قیمتی در حدود ۳۰ هزار دلار خرید و فروش می‌شود که در صورت ورود به کشور قیمت پایه آن تقریبا ۸۴۰ میلیون خواهد بود، اما با احتساب تعرفه ۸۶ درصدی این خودرو در بازار آزاد در حدود ۹۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری خواهد شد.

هیوندای النترا – 600 میلیون تومان

هیوندای النترا نیز نمونه دیگری از خودروهای موجود در بازار امارات است که هم‌اکنون ۱۹ هزار و ۶۵۰ دلار قیمت‌گذاری شده است. این خودرو یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند به کشور ورود پیدا کند. قیمت پایه این اتومبیل در بازار کشور تقریبا ۵۴۵ میلیون تومان خواهد بود که با اعمال تعرفه ۸۶ درصدی برای خرید آن باید حدودا ۶۰۰ میلیون تومان هزینه کرد.

رنو سیلو – 420 میلیون تومان

در نهایت باید به رنو سیلو اشاره کرد که با قیمت 13 هزار و 300 دلار در بازار ترکیه عرضه می‌شود. این خودرو با قیمت فعلی ارز، حدود 370 میلیون تومان ارزش دارد که با محاسبه تعرفه‌ها، قیمت سیلو به حدود 420 میلیون تومان خواهد رسید. این خودرو نیز می‌تواند گزینه خوبی برای رقابت در بازار خودروهای لوکس و نسبتا لوکس داخلی محسوب شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*