اجرای اپلیکیشن های اندرویدی روی ویندوز ۱۱

اسکرین شات های اجرای اپلیکیشن های اندرویدی روی ویندوز ۱۱ منتشر شد

اسکرین شات های اجرای اپلیکیشن های اندرویدی روی ویندوز ۱۱ منتشر شده که اپلیکیشن WeChat را در محیط Windows 11 به نمایش می‌گذارد.

گرچه مایکروسافت در رویداد معرفی ویندوز ۱۱ رسماً اعلام کرده بود که این سیستم عامل از اپلیکیشن‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند، ولی ما بی‌صبرانه و البته با کمی نگرانی منتظر بودیم تا نحوه اجرای این برنامه‌ها را در ویندوز ۱۱ ببینیم. متأسفانه مایکروسافت اعلام کرد که این قابلیت همزمان با عرضه نسخه عمومی این سیستم عامل در اختیار کاربران قرار نخواهد گرفت و تا پایان توسعه آن باید منتظر بمانید. اکنون یک ماه از آن زمان می‌گذرد و حالا دو اسکرین شات منتشر شده که چگونگی اجرای اپلیکیشن های اندرویدی روی ویندوز ۱۱ را به نمایش می‌گذارد.

این تصاویر توسط یک کاربر چینی به نام BiliBili منتشر شده است. در تصاویری که منتشر شده ما شاهد اجرای اپلیکیشن پیام‌رسان چینی WeChat روی ویندوز ۱۱ هستیم. نکته جالب توجه، آیکون اپلیکیشن WeChat است که مثل یک اپلیکیشن ویندوزی نرمال در نوار وظیفه پایین صفحه دیده می‌شود. ما همچنین در این تصویر دو تصویر از دو صفحه مجزای اپلیکیشن وی‌چت را در کنار هم می‌بینیم. مطمئن نیستیم که این تصاویر مربوط به نسخه استاندارد اندرویدی وی‌چت است یا آنکه این تصویر ویرایش شده است. زیرا مایکروسافت هیچ چیزی در خصوص چگونگی اجرای برنامه‌های اندرویدی در Windows 11 نگفته است.

بیشتر بخوانید:

اپلیکیشن‌های اندرویدی با برنامه Windows Subsystem for Android روی ویندوز ۱۱ اجرا می‌شوند

به نمایش درآوردن چند صفحه‌ای اپلیکیشن‌ها می‌تواند موضوع جذابی باشد. از آنجا که کامپیوترها قدرت بیشتری نسبت به گوشی‌های هوشمند دارند، پس می‌توانند از این ویژگی اپلیکیشن‌ها هم بهره‌مند باشند. علاوه بر این، از آنجا که نمایشگر کامپیوترها بزرگ‌تر است، این یعنی به صورت همزمان می‌تواند اطلاعات بیشتری را به نمایش بگذارد و این در وقت شما صرفه‌جویی خواهد کرد.

ما این را می‌دانیم که اجرای اپلیکیشن های اندرویدی روی ویندوز ۱۱ مثل یک اپلیکیشن ویندوزی استاندارد خواهد بود و تفاوت چندانی در عملکرد آن‌ها وجود ندارد. به عنوان مثال شما می‌توانید آن‌ها را به منوی استارت یا نوار وظیفه سنجاق کنید. علاوه بر این اپلیکیشن‌های اندرویدی در ویندوز جدید مایکروسافت از میکروفون، کیبورد و حتی صفحه لمسی هم پشتیبانی می‌کنند. هنوز مشخص نیست مایکروسافت چه زمانی این قابلیت را در اختیار عموم کاربران قرار خواهد داد؛ اما انتشار این اسکرین شات‌ها نشان می‌دهد که زمان زیادی به آن باقی نمانده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*