برنامه Windows Subsystem for Android اندروید ویندوز ۱۱

اپلیکیشن‌های اندرویدی با برنامه Windows Subsystem for Android روی ویندوز ۱۱ اجرا می‌شوند

برنامه Windows Subsystem for Android مایکروسافت به عنوان اجراکننده برنامه‌های اندروید در ویندوز ۱۱ به فروشگاه مایکروسافت اضافه شد.

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های سیستم عامل ویندوز ۱۱، امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی است. با این حال مایکروسافت اعلام کرده است که همزمان با عرضه این سیستم عامل، قابلیت مذکور در دسترس کاربران قرار نخواهد گرفت. در ابتدا امکان اجرای برنامه‌های اندروید در اختیار کاربران گروه Insider قرار می‌گیرد و پس از مدتی بررسی و پالایش در دسترس کاربران عادی قرار خواهد گرفت. اکنون که مدتی از اطلاعیه رسمی مایکروسافت گذشته، کاربران گروه اینسایدر خبر از اضافه شدن برنامه Windows Subsystem for Android به فروشگاه ویندوز ۱۱ داده‌اند.

برنامه Windows Subsystem for Android اندروید ویندوز ۱۱

در حال حاضر وقتی روی برنامه Windows Subsystem for Android در فروشگاه مایکروسافت کلیک می‌کنید و آن را دانلود می‌کنید، هیچ اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد و فقط یک صفحه سفید روی نمایشگر ظاهر خواهد شد. آنطور که در فروشگاه مایکروسافت توضیح داده شده، این برنامه هنوز به مرحله پیش‌نمایش نرسیده و تنها برخی از کاربران ویژه مایکروسافت قادر هستند از آن استفاده کنند. مایکروسافت از کاربرانی که به این برنامه دسترسی دارند درخواست کرده است که تا رسیدن آن به مرحله پیش‌نمایش به هیچ عنوان اسکرین شات یا هرگونه مطلبی در مورد عملکرد آن را در فضای مجازی منتشر نکنند.

برنامه Windows Subsystem for Android اندروید ویندوز ۱۱

در توضیحات مربوط به سیستم عامل مورد نیاز برای اجرای این برنامه از بیلد ۲۲۰۰۰ ویندوز ۱۱ یاد شده است. این همان بیلدی است که مایکروسافت ۱۳ مهر ماه قرار است به صورت رسمی آن را منتشر کند. بنابراین احتمال دارد کاربرانی که ویندوز ۱۱ را مهر ماه خریداری کنند، برای اجرای اپلیکیشن های اندرویدی در ویندوز خود به هیچ به‌روزرسانی نرم افزاری دیگری نیاز پیدا نکنند و زمانی که برنامه مذکور در فروشگاه مایکروسافت قرار گرفت، آن را دانلود کرده و از طریق آن برنامه‌های اندروید را اجرا کنند. مایکروسافت می‌گوید این برنامه برای اجرا به حداقل ۸ گیگابایت رم نیاز دارد.

اجرای اپلیکیشن های اندروید در کنسول های ایکس باکس

اما از همه جالب‌تر اینکه مایکروسافت توضیحاتی را در خصوص سازگاری برنامه ویندوز ساب سیستم با کنسول‌های بازی ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس/ سری اس ارائه کرده است. تا امروز صاحب اندروید صحبتی در خصوص اجرای اپلیکیشن های اندروید در کنسول های ایکس باکس نکرده بود، اما ظاهراً کاربران کنسول‌های بازی مایکروسافت به زودی می‌توانند این برنامه‌ها را روی کنسول بازی خود نصب کرده و به اجرای بازی‌های اندرویدی با دسته ایکس باکس بپردازند.

البته این موضوع هنوز در حد گمانه‌زنی است، ولی اگر این اتفاق رخ دهد می‌تواند پیروزی بزرگی برای مایکروسافت در بازار کنسول‌های بازی را رقم بزند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*