اپلیکیشن های اندروید روی ویندوز 11

اجرای اپلیکیشن های اندروید روی ویندوز 11 با اپ استور آمازون ممکن می‌شود

امکان اجرای اپلیکیشن های اندروید روی ویندوز 11 بدون هرگونه برنامه واسطه‌ای امکان‌پذیر شده ولی برنامه‌ها بایستی از اپ استور آمازون دانلود شوند.

مایکروسافت با ویندوز 11 گام بزرگی جهت همه‌گیر کردن سیستم عاملش برداشته و در کنار قابلیت‌های جذابی که به آن افزوده، سورپرایز ویژه‌ای برای مراسم اخیرش در نظر گرفته بود. اجرای اپلیکیشن های اندروید روی ویندوز 11 شاید یکی از بهترین خبرهایی محسوب می‌شود که هر کاربر اندرویدی را خوشحال می‌کند و بالاخره ویژگی یکپارچگی میان محصولات اپل حالا به صورت نصفه و نیمه برای کاربران اندرویدی ایجاد شده است.

کاربران با نصب ویندوز 11 می‌توانند از اپ استور آمازون که درون ویندوز استور جای گرفته اپلیکیشن‌های اندرویدی مورد نظرشان را دانلود کرده و آن‌ها را بدون نصب هیچ برنامه ثالث دیگری اجرا کنند. البته به منظور ایجاد هماهنگی میان هسته‌های پردازشی ویندوز و اندروید، مایکروسافت از فناوری Bridge اینتل کمک گرفته تا این رویا رنگ واقعیت به خود بگیرد. اپلیکیشن‌های اندرویدی آنقدر با محیط ویندوز سازگارند که می‌توانیم آن‌ها را به تسک‌بار پین کنیم یا حتی در کنار سایر پنجره‌ها از آن‌ها بهره ببریم.

اپلیکیشن های اندروید روی ویندوز 11

اجرای اپلیکیشن های اندروید روی ویندوز 11 پاسخ مستقیمی به اقدام اپل با چیپ M1 محسوب می‌شود. اپل در مک بوک‌های جدیدش که از چیپ M1 استفاده می‌کنند امکان اجرای برنامه‌های iOS را روی سیستم عامل macOS فراهم کرده بود و مایکروسافت برای جا نماندن از قافله، اجرای برنامه های اندرویدی روی ویندوز 11 را در دستور کار قرار داده است.

گرچه بسیاری از اپلیکیشن‌های موبایلی دارای نسخه وب هستند و می‌توانند به خوبی پاسخگوی نیاز کاربر باشند اما متاسفانه برای برخی از آن‌ها مانند Snapchat، Ring، Venmo، Roomba و بسیاری از برنامه‌های خانه هوشمند هیچ جایگزینی بر بستر وب تعبیه نشده است. بدین ترتیب اجرای اپلیکیشن های اندرویدی روی ویندوز 11 می‌تواند کاربر را در صدر کنترل امور قرار بدهد و هیچ‌گونه کم و کاستی حین استفاده از کامپیوتر شخصی‌اش احساس نکند.

مایکروسافت در مراسم شب گذشته‌اش برنامه‌هایی مانند تیک تاک را روی ویندوز 11 اجرا کرد. ویندوز استور لیستی از برنامه‌های مختلف اندرویدی مانند Ring، Yahoo، اوبر و غیره را پیش روی کاربر قرار می‌دهد و احتمالا دسترسی جامعی به اپ استور آمازون نیز ایجاد خواهد شد. هنوز مشخص نیست چه دیوایس‌هایی می‌توانند از اجرای اپلیکیشن های اندروید روی ویندوز 11 پشتیبانی کنند و همچنین سخت افزار مورد نیاز جهت پشتیبانی از فناوری Intel Bridge اعلام نشده است.

اپلیکیشن های اندروید روی ویندوز 11

سورپرایز مایکروسافت به همینجا ختم نمی‌شود و ردموندی‌ها به توسعه‌دهندگان اجازه داده‌اند تا بتوانند در پروژه آستوریا دوباره روی برنامه‌های اندرویدی که برای ویندوز ساخته می‌شوند کار کنند. پروژه آستوریا – Astoria به سال 2015 برمی‌گردد که مایکروسافت سعی داشت توسعه‌دهندگان را قانع کند اپلیکشن‌های اندرویدی را برای ویندوز پورت کنند و همچنین این فرایند پورت کردن را تا جای ممکن ساده کنند. متاسفانه پروژه آستوریا کمتر از یک سال بعد با اعتراف مایکروسافت به اینکه «دو فناوری بریج برای انتقال کد از سیستم عامل موبایل به ویندوز غیر ضروری است» به کلی متوقف شد. حالا مایکروسافت با اندروید آشتی کرده و توسعه‌دهندگان مسیر هموارتری را برای عرضه اپلیکیشن‌های اندرویدی در قالب ویندوز پیش روی خود می‌بینند.

مایکروسافت برای سال‌ها ایده اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی ویندوز را در سر داشت و حتی پیش از معرفی ویندوز 10، ایده قرار دادن لیست برنامه‌های اندرویدی روی مایکروسافت استور میان مدیران این کمپانی مورد بحث قرار می‌گرفت. اما به جای این کار مایکروسافت تلاش کرد توسعه‌دهندگان را راضی کند تا پلتفرم شکست‌خورده یونیورسال ویندوز را دوباره احیا کنند.

پروژه اجرای اپلیکیشن های اندروید روی ویندوز 11 یک حرکت بزرگ و انقلابی محسوب می‌شود، به خصوص حالا که با استفاده از بریج و بدون نیاز به برنامه‌های جانبی این ویژگی امکان‌پذیر شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. من ویندوز ۱۱ نصب کردم ولی نمیتونم برنامه های اندروید رو نصب کنم

  2. سلام لینک دانلودش رو میدید نسخه ای که از برنامه های اندروید پشتیبانی کند لطفا لینکش رو به ایمیلم ارسال کنید