قیمت واکسن ایرانی برکت

قیمت واکسن ایرانی برکت مشخص شد؛ گران یا هم قیمت واکسن های خارجی؟

قیمت واکسن ایرانی برکت با حاشیه‌های فراوان اعلام شده است. معاون وزیر بهداشت گفت قیمت‌ واکسن‌های داخلی دیگر نیز در همین حدود خواهد بود.

محمدرضا شانه‌ساز معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو در ارتباط با ورود واکسن کرونا به کشور اعلام کرد که روند ورود واکسن به کشور قطع نشده است و واردات همانند گذشته ادامه پیدا خواهد کرد. هم‌اکنون نیز بنا بر قراردادهای منعقد شده محموله‌های میلیونی واکسن‌ها در حال ورود به کشور هستند.

صدور مجوز اضطراری برای تزریق واکسن برکت

شانه‌ساز در ارتباط با واکسن‌های تولید داخل عنوان کرد که هم‌اکنون مجوز مصرف اورژانسی واکسن ایرانی برکت از سوی وزارت بهداشت صادر شده است و در آینده نه‌چندان دور یک یا 2 واکسن داخلی دیگر نیز از سوی وزارت بهداشت مجوز مصرف اورژانسی دریافت خواهند کرد.

قرار است که یک محموله بزرگ جدید در طول هفته پیش رو وارد کشور شود و ما امیدواریم که بتوانیم تا انتهای تابستان ماهانه چیزی حدود 10 میلیون دوز واکسن تولید کرده و به داوطلبان و افرادی که ضرورت بر دریافت واکسن دارند، تزریق کنیم.

قیمت واکسن ایرانی برکت چقدر است؟

معاون وزیر بهداشت در ادامه با تأیید این مسئله که قیمت واکسن ایرانی برکت 200 هزار تومان خواهد بود، بیان کرد که دشمنان همانند هر وقت دیگری به دنبال آن هستند که نقطه ضعف‌های ما را بزرگ کنند و هیچ‌وقت به پیشرفت‌های ما توجه نمی‌کنند. قیمت واکسن‌ها مطابق با ارز نیمایی تعیین شده است و قیمت واکسن ایرانی برکت به هیچ وجه با در نظر گرفتن ارز نیمایی بالا نیست.

تمام واکسن های ایرانی در همین حدود قیمت‌گذاری خواهند شد و فرق چندانی نخواهند داشت. این در صورتی است که واردات واکسن ممکن است برای کشور ارزان‌تر تمام شود و در حال حاضر همین مسئله را بزرگ کردند و به آن تأکید می‌کنند. کشورهای خارجی واکسن‌های خود را با قیمت بالاتری در مقایسه با ما به فروش می‌رسانند؛ به غیر یکی از واکسن‌ها که به دلیل تولید در میزان بالا با قیمت پایینی به فروش می‌رسد.

وی ادامه داد که بعضی‌ها قصد دارند مردم را نگران کنند و به جای این که بگویند کشور ایران در شرایط تحریم‌های ظالمانه توانسته‌اند واکسن‌های بومی تولید کنند، می‌گویند ایران واکسن‌هایش را گران می‌فروشد.

واکسن ایرانی برکت

قطعا شبکه‌های مخالف برای این که واکسن های ایرانی را مشکل‌دار نشان دهند داستان‌سازی می‌کنند و به همین خاطر توجه بسیاری بر ثبت عوارض و نظارت بر مصرف واکسن‌ها می‌شود و مردم باید بدانند که حرف‌های چنین شبکه‌هایی کاملا دروغ است و هیچ کدام از آن‌ها به دنبال خیر و صلاح مردم نیستند، چرا که دشمن کشور هستند و منابع مالی‌شان از دشمنان سرسخت ایران تأمین می‌شود.

شانه‌ساز در ادامه اظهار کرد از مردم تقاضا می‌کنیم که به خدمت‌گذاران خود در عرضه سلامت و فناوری اطمینان کرده و تصمیم‌های درستی را اتخاذ کنند. پرداخت 200 هزار تومان برای واکسنی که با تلاش بسیاری در کشور ساخته شده است نسبت به قیمت‌ واکسن‌های تولید شده در دیگر کشورها به هیچ عنوان بالا نیست و به دنبال افزایش تولید، هزینه‌های لازم برای تولید واکسن کم می‌شود و در این شرایط می‌توان قیمت را کاهش داد.

اکنون بهترین فرصت است که شرکت‌های دانش بنیان اقدام به تولید واکسن کنند و این حرف‌ها که شرکت‌های دانش بنیان ایرانی امکان رشد ندارند کاملا اشتباه است و همه به این مسئله واقف هستند که شرکت‌های دانش بنیان ایرانی تا به امروز به اندازه کافی تلاش کرده‌اند و این تلاش را همچنان ادامه خواهند داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. اگه جنس خوب تحویل میدادین به ناچار مشکل نبود…پول بدیم و آشغال و چیپ بزنیم رو کجای دلمون بزاریم؟؟؟

  2. کی میزنع بابا

  3. برای قشر ضعیف گرونه قیمتش

  4. تمام کشورها مجانی زدن اون موقع اینا پول میگیرن در آمد نفتی اینارو خرج سوریه و لبنان نکنید واکس مجانی بهشون ندید بدبدمردم خودتون اخ شرمنده یادم نبود ما مردم شما نیستیم…اصن ما آدم نیستیم بلاخره یه روز خوب میاد….