سامسونگ

سامسونگ برای پانزدهمین سال متوالی در رتبه نخست بازار جهانی تلویزیون قرار گرفت

سامسونگ برای پانزدهمین سال متوالی موفق شد جایگاه نخست بازار جهانی تلویزیون را از آن خود کند. در ادامه مروری بر تاریخچه تلویزیون های سامسونگ در بازار خواهیم داشت.

تلویزیون‌ها از ابتدای ورود خود به خانه‌ها تاکنون راه زیادی را طی کرده‌اند؛ از تلویزیون‌های سیاه و سفید تا جعبه‌های جادویی رنگی و از آنالوگ به دیجیتال و تلویزیون های هوشمند. در این مسیر، سامسونگ همواره با محصولات خود حضور پررنگی داشته است. با گذشت زمان، سامسونگ با ارائه فناوری‌های نوآورانه و شناسایی علایق و نیازهای کاربران در سبک جدید زندگی، توانست خود را به عنوان رهبر بازار جهانی تلویزیون معرفی کند.

15 سال پیشگامی سامسونگ در بازار جهانی تلویزیون

نوآوری‌های سامسونگ در سال 2021 متوقف یا کند نشده است و حتی در دوران همه‌گیری جهانی بیماری این شرکت توانست سهم 31.9 درصدی از درآمدهای بازار را ثبت کند. رقمی که بالاترین سهمی است که سامسونگ توانسته ثبت کند و با اتکا به آن موفق شد برای پانزدهمین سال متوالی جایگاه شماره یک بازار جهانی تلویزیون را حفظ کند.

در ادامه تاریخچه تلویزیون های سامسونگ را بررسی کرد‌ه‌ایم.

یک تاریخچه ممتاز

سامسونگ

سامسونگ، عرضه «اولین‌های جهان» را با رونمایی از تلویزیون ۵۵ اینچی پروجکشن شروع کرد. عرضه این تلویزیون گام اولیه‌ای برای انتقال از تلویزیون آنالوگ به دیجیتال بود.

سامسونگ در سال‌های ابتدایی قرن بیست و یک با معرفی تلویزیون های LCD خود زمین بازی را تغییر داد. تلویزیون های LCD که قابلیت نصب دیواری را داشتند به سرعت رواج پیدا کردند و عصر طلایی تلویزیون‌ها را کلید زدند. با معرفی مدل ۴۶ اینچی LCD سامسونگ که در آن زمان بزرگترین تلویزیون LCD بازار محسوب می‌شد، نظر سایر تولیدکنندگان و فعالان بازار به سمت تلویزیون‌های صفحه بزرگ جلب شد.  این تلویزیون که در آن زمان بیش از 13 هزار دلار آمریکا قیمت داشت، مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفت و به موفقیت بیشتر تلویزیون های LCD کمک زیادی کرد.

سال 2006 سامسونگ از تلویزیون های Bordeaux LCD رونمایی کرد. این تلویزیون‌ها با طراحی خلاقانه نشان داد که چگونه با تفکر نوآورانه می‌توان مسیر یک بازار را برای همیشه تغییر داد. با ورود این مدل جدید کم‌کم کاربران در مورد استفاده از تلویزیون‌های بزرگ، سنگین و جاگیر خود به شک افتادند و به داشتن تلویزیو‌ن‌های سبک، زیبا و پیشرفته در خانه خود فکر می‌کردند.

بر این اساس تلویزیون‌های Bordeaux در ۶ ماه اول عرضه خود بیش از یک میلیون فروش را ثبت کرد. این تلویزیون‌ها لبه‌های منحنی برجسته داشتند. در این سال شرکت سامسونگ برای اولین بار رتبه نخست بازار جهانی تلویزیون را کسب کرد. جایگاهی که سامسونگ برای ۱۵ سال متوالی حفظ کرده و همچنان بر آن تکیه می‌زند.

تعهد به ارائه بهترین‌ها

سامسونگ

سامسونگ، نوآوری و خلاقیت را به عنوان عامل اصلی حفظ جایگاه برتر خود در بازار تلویزیون می‌داند، به همین دلیل با هدف ارائه عالی‌ترین تجربه ممکن به کاربران تلویزیون خود، متعهد به بهبود وضوح تصاویر تلویزیون است.

در سال 2009 و در جریان برگزاری نمایشگاه CES، سامسونگ با رونمایی از تلویزیون های LED دوره جدیدی را در این صنعت آغاز کرد. تلویزیون های LED سامسونگ از منبع نور جدیدی بهره می‌بردند که وضوح و روشنایی تصویر را تا حد زیادی افزایش می‌داد.

بیش از ۵۰ مهندس در زمان دو سال برای طراحی اجزای تلویزیون تلاش کردند و در این راه بیش از ۳ هزار حق ثبت اختراع را به دست آوردند تا بتوانند تمامی ظرفیت‌های تلویزیون های LED را اجرا و پیاده‌سازی کنند.

در نتیجه این تلاش‌ها تلویزیون های LED توانستند تاریخ جدیدی را در صنعت سرگرمی‌های خانگی رقم بزنند و نسل نوینی از جعبه‌های جادویی خلق شد.

ورود تلویزیون های QLED

سامسونگ

سال ۲۰۱۷ سامسونگ بار دیگر با عرضه تلویزیون های جدید QLED خود بازار تلویزیون را متحول کرد. تلویزیون های QLED که از ذرات کوانتوم دات برای تولید رنگ بهره می‌برد، به عنوان اولین تلویزیون‌ با حجم رنگ ۱۰۰ درصدی شناخته شدند. این تلویزیون‌ها در هر سطحی از روشنایی پنل، تصاویر را با رنگ‌‌های واقعی و طبیعی نمایش می‌دهند.

سامسونگ

تلویزیون های QLED سامسونگ با تجهیز به فناوری کوانتوم دات و قابلیت‌هایی مانند HDR 1500، نمایش بیش از یک میلیارد رنگ، حجم رنگ ۱۰۰ درصدی و… آغازگر عصری جدید در دنیای سرگرمی‌های خانگی بود و توانست بسیاری از مشکلات و چالش‌های معمول این عرصه را برطرف کند. در این زمان، سامسونگ تأکید کرد که در حال ایجاد استاندارد جدیدی برای بازار جهانی تلویزیون مطابق با شعار «نوآوری بعدی در تلویزیون» است.

سامسونگ

در ادامه ارائه نوآوری‌های جدید، سامسونگ در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2021 از سری تلویزیو‌ن های Neo QLED خود رونمایی کرد. تلویزیون‌های Neo QLED مجهز به فناوری جدید Quantum Mini LED است که دارای LEDهایی با ارتفاع یک چهلم LEDهای معمول است. فناوری ماتریس کوانتوم امکان کنترل فوق دقیق بسته‌های فشرده ال‌ای‌دی را فراهم کرده و تصویر را به شکل دلخواه بیننده در اختیار او می‌گذارد. همچنین Neo QLED از پردازنده اختصاصی Neo Quantum سامسونگ بهره می‌برد که قابلیت‌های پیشرفته‌تری در حوزه ارتقای کیفیت تصویر دارد. معرفی این سری از تلویزیون‌ها ضمن اثبات تعهد سامسونگ به ارائه نوآوری‌های جدید، جایگاه این شرکت را در رهبری بازار جهانی تلویزیون را مستحکم کرد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. تا الان هر محصولی داشتم از سامسونگ عزیز بوده و حتی یک ثانیه فکر اینکه بخوام به برندی غیر از اون استفاده کنم،حالم رو بد میکنه،چون بوگاتی سوار هرگز به پژو فکر نمیکنه

  2. واقعاً تو برند تلویزیون ها حرف اول و میزنه