واکسن اسپوتنیک ایرانی

وزیر بهداشت: واکسن اسپوتنیک ایرانی روز شنبه در روسیه رونمایی خواهد شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه واکسن اسپوتنیک ایرانی روز شنبه در روسیه رونمایی خواهد شد گفت اثربخشی واکسن پاستور 6 برابر واکسن آسترازنکا است.

نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اعلام کرد کشورمان امروز به جایگاهی در تولید واکسن دست پیدا کرده است که می‌بایست برای آن جشن ملی بگیریم؛ جایگاهی که دولت بعدی نیز به واسطه آن مشکل واکسن نخواهد داشت. وی افزود واکسن برکت در حال تولید بوده و واکسن پاستور نیز روز سه‌شنبه مجوز اضطراری دریافت می‌کند. طبق اعلام نمکی اثربخشی واکسن پاستور روی گونه‌های آفریقای جنوبی و برزیلی 6 برابر بیشتر از واکسن آسترازنکا انگلیسی است.

رونمایی از واکسن اسپوتنیک ایرانی در روسیه

وزیر بهداشت در ادامه بیان کرد روز شنبه آینده واکسن اسپوتنیک ایرانی با حضور سفیر ایران در روسیه رونمایی خواهد شد. وی با اشاره به اینکه واکسن‌های رازی و سیناژن در حال گذراندن فاز دوم هستند افزود روز یکشنبه مرحله اول کارآزمایی بالینی واکسن مجموعه سپاه نیز آغاز خواهد شد.

نمکی در ادامه با ابراز نگرانی از وقوع پیک بعدی کرونا تاکید کرد:

فراموش نکنید که کرونا همچنان وجود دارد. ویروس هندی و هیبرید ویروس هندی و نیویورکی و آفریقای جنوبی در کشور وجود دارد و استان‌های کرمان، یزد، آذربایجان غربی و استان‌های جنوبی و جنوب شرقی درگیر آن هستند. در برخی استان‌ها مانند هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان گرفتار ویروس‌های جهش یافته شده‌ایم و حواس گلستان باید جمع باشد زیرا با زابل رفت و آمد زیادی دارد. گلستان باید دروازه‌بانی کند و مراقب شیوع ویروس هندی و آفریقای جنوبی باشد.

وزیر بهداشت در ادامه اظهار کرد امیدواریم تا پایان شهریور ماه بتوانیم پس از واکسینه کردن افرادی بالای 60 سال و بیماران خاص صعب‌العلاج که 85 درصد مرگ‌ومیرها را تشکیل می‌دهند، معلمان و نیروهای نظامی و انتظامی و گروه‌های پر خطر را نیز واکسینه کنیم. وی افزود همچنین امیدواریم تا پایان پاییز کل جمعیت هدف با واردات واکسن کرونا و تولید داخل به طور کامل واکسینه شوند تا زنجیره انتقال کروناویروس نیز قطع شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*